Hoi allemaal. Ik ben bezig met het reskinnen van de HUSA 1609 van DCS.
Nu bestaat de gehele loc uit 2 delen: 1- het loc gedeelte (een Franse BB5000 geloof ik dat het is) 2- het gedeelte dat er een 1600/1800 van maakt.
Nu is het eerste gedeelte wel goed gegaan
maar het tweede deel wil niet echt. Zoals hij als de HUSA loc rijd in trainz zit er een vage rode streep op en de lampen kappen zijn wit, omdat de HUSA loc een witte front heeft.
maar als ik die ga reskinnen, dus gele lampenkappen en het rode streepje weg, gebeurt er dit:
Heeft iemand enig idee wat dat kan zijn?
Ik ben trouwens ook nog aan het twijfelen of LOCON gewoon als LOCON moet of LOCON
ziet er goed uit alleen vind het geel niet echt mooi en wat betreft de lampen ja dat heb ik toen op een speciale manier gedaan. ik weet niet of je hier wat aan heb t is wel slechte kwaliteit maja t was toen nog een lg cookie nu heb k een beter toestel dus als ik hem nog een keer zie die beter op de foto misschien goed genoeg voor een fotoskin
Op die laatste screen heb je een texture fail, of wel een texture fout. Wat je waarschijnlijk geprobeert hebt is het bestand ns1637.TEXTURE-bestand te wijzigen, qua formaat of extensie. Als dat zo is heb je hem waarschijnlijk omgezet met TGA tool http://www.softpedia.com/get/Multimedia ... ool2.shtml Dan met je heb bestand hebben omgezet naar een .jpg of .tga bestand...
Alleen... Daar luister trainz niet naar, bij dit soort bestanden hoort altijd een, texture file, een gewoon tekst bestandje die er zo uit ziet;
1- rechtermuisknop op ns1637.tga 2- openen met --> Paint.NET 3- het witte vlak geel maken en het rode streepje geel gemaakt.
en toch het witte vlak.
Nu heb ik echter in het keuze menu bij het opslaan als TGA decompress afgevinkt (Dus vinkje weg) en nu slaat ie wel gewoon op en is alles in kleur. Dus nu gele lampenkappen en de rode streep is nu geel en niet meer te zien op het eindresultaat.
En wat de mesh betreft ben ik het met je eens Jeroen. Ik wilde in eerste instantie van de 16/17/1800en van hier gaan, alleen is het een stuk moeilijker met de texture omdat die uit allemaal kleine stukjes bestaat, en die ik nu heb gebruikt de gehele zijkant laat zien.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen