Eerste gedeelte van de serie "Nederlandse Stations". Dit deel staat nu op de site. Geef gerust feedback op mijn eerste gereleasde route!! Ik ga verder met het 2de type route als ik daar tijd voor heb.
Bedenk wel dat dit een route is waar een basis is gemaakt en aan jou dus om er iets van te maken!
hee costa_rider, heel leuk vindt ik dat je jouw werk wil delen met mede trainzers. leuker zal zijn dat je shots laat zien van jouw project, zodat wij trainzers over je schouder mee kan kijken. dan had je misschien te horen gekregen, bijvoorbeeld dat je wisselhoek ruimer moest zijn en dergelijke. zie dit niet als aanval op jouw werk, maar opbouwend kretiek, zodat we met z'n alle ervaring op kunnen doen. verder veel succes met bouwen van trajecten. mvg, willem
Het probleem met de wisselhoek groter maken is dat de afmetingen niet meer reeël zijn, maarja dat is ook niet degelijk inderdaad. Als je met 120 door een wissel gaat, tja, dan heb je een verhoogde kans op ontsporing, laten we het zo maar stellen
Leuk station, zeker voor je eerste contributie aan Trainzonline.nl, waarvoor dank van ons allen!
Een paar puntjes feedback:
De wisselhoek, de gemiddelde wissel in NL is zo'n 50-60 meter in lengte, op jouw station zijn er bij die korter zijn dan 20 meter. Dat is voor sommige treinstellen niet eens mogelijk, ze zouden van hun onderstellen afbreken. Het vereist wat ervaring, maar het is goed te doen hoor, als je het eenmaal door hebt.
De onderdoorgang is wel heel erg steil, zowel qua bocht als ook de hellingshoek.
De seinen staan maar aan 1 kant van het spoor ... meestal staan er aan het einde van perrons in de "verkeerde" richting dwergseinen. Gebruik anders de mooiere en beter werkende seinen van Gert/Sander ...
Een prima poging costa_rider, de basis is top! Maar toch als ik jou was zou ik wat kleine dingetjes aanpassen en een versie 2 uitbrengen. Plaats wat screenshots van je werk in uitvoering, dan kunnen we je misschien tips geven om het echt realistisch te maken!
Ik heb jouw Nederlandse station gedownload en geinstalleerd, altijd leuk.
Echter : 1) Na installatie komt deze route niet naar voren in de route-keuzelijst van mijn TS 2010.
2) Bij controle in CMP geeft hij aan dat hij nog best wat assets mist. Dit zijn allemaal assets die niet op het DLS staan. Ik weet zeker dat alle assets die in de readme staan, geinstalleerd zijn, dat heb ik gechecked.
Zie ik iets over het hoofd ? Iemand een idee ? Tips worden gewaardeerd.
Het kan zijn dat sommige items op Trainz 2009 die zijn ingebouwd (dus er al op staan als je het spel koopt) en dan niet op het DLS staan? Ik weet niet of dit is, maar het lijkt de meest logische keuze.
Het READ_ME lijstje moet kloppen, want de rest komt van DLS.
Mmmm, ik zat te slapen, neem me niet kwalijk. In TS 2010 moet je in de routekeuze een sterretje uitvinken, dan komen alle routes naar voren. Hij ziet de route nu, en nu ook ineens bijna alle assets op 2 na, ik zal het nog een keer checken.
Edit : Ik heb alles nog een keer nagelopen. Het enige wat ik nog mis is <kuid2:79824:28101:1>, dit zou ergens op Trainzonline moeten staan. Echter, ik heb het via de zoekfunctie geprobeerd en zelfs alle downloads handmatig nagelopen, maar kan hem niet vinden. Enig idee wat dit is ?
Station 2 is volop in constructie, het wordt een station met 5 perrons (a+b) met grote overkapping á la Amsterdam en dan west-oost gelegen. Er komt een ondertunnelde HSL-verbinding, grote engelse wissels en nog 3 emplacementen!
Ik wil wel de NS seinen houden op de DLS seinen, want als ik de seinen van deze site gebruik, dan krijg ik altijd of seinen die heel hard gaan gloeien of meerdere kleuren laten zien. Daarom de standaard seinen.
Net zoals de andere al aangaven kun je proberen de wissels groter te maken. Maak evt gebruik van het meetlat om de afstand van de wissels te meten. Zo is de ene wissel niet groter dan de andere. Zelf gebruik ik ook vaste een vaste lengte. Bijvoorbeeld 50-60 meter voor wissels die bereden kunnen worden met 40km/u, ongeveer 90-100m voor wissels die met 80-100km/u bereden kunnen worden.
Engelse wissels zijn een geval apart. In Nederland is het zo dat deze wissels maximaal met 40km/u bereden kunnen worden als er gewisseld wordt, in rechte stand is dit 80 of 100km/u.
Om (engelse) wissels te maken gebruik ik persoonlijk de turnout scenery kruiswissel die standaard in trainz zit,en deze kruiswissel gebruik ik als een Mal. Neem bijvoorbeeld 4 sporen naast elkaar,leg op een willekeurig spoor het kruiswissel en draai deze zodat deze evenwijdig loopt met de sporen die je hebt gelegd. Leg een spoor over de doorkruizende kant van de kruiswissel,verleng het spoor tot buiten het bereik van de in dit geval 4 sporen. Haal het kruiswissel weg en maak splinepoints ter hoogte van alle buitenste snijpunten van de sporen die je wil verbinden. (Let op) na elke aansluiting moet je het spoor straighten voordat je met de volgende wisselverbinding aan de gang gaat. Zo creeer je je wisselstraten.
Engelse wissels worden net zo aangebracht alleen heb je 6 splinepoints nodig per Engels wissel. De 4 staan dus tegen over elkaar,en de verbindingen worden ook in tween gedeeld door splinepoints (zodat je die points naar elkaar hoeft te schuiven voor de gewenste hoek van jou Engelse wissel.)
Engelse wissels hebben 2 wisselbedieningen,maar in trainz zijn er 4 voor nodig. Gebruik bij Engelse wissels dus 2 x wisselmotoren/handwissels en 2 x invisible wisselstellers.
Heel mooi voorbeeld van de bovenstaande wissels. Omdat mijn hoek op de wissels groter is moeten de wissels zelf ook groter, maar ik heb gelukkig dat probleem onder de knie.
Zolang ik ruimte heb gebruik ik 4 pointmoters, maar als de pointmoter in de naastliggende rail ligt, dan gebruik ik invisibles.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen