Trainz Versie: TANE
Het was eerst gemaakt in Gmax , maar ik heb totaal niets meer van Gmax en ook mijn oude meshes niet meer. Deze was al gemaakt vroeger en met een slim proggioe kun je dus deze uitgepakt cdp weer omzetten naar 3dsmax.
Volgend projectje voor wie een beetje bekend is met het Noorden. Heb alleen 1 probleempje waar ik zelf niet echt uit kom , en dat is gelijk ook het nadeel van fototexture en misschien ook een beetje van alleen de basis kennen van Photoshop. Het hoofdgebouw was geen probleem , maar het het lage gebouwtje was er naast staat , ligt gedeeltelijk onder overkapping.
Dit werkt niet lekker voor textures en je hebt dus last van schaduwen.Mocht iemand mij hiermee kunnen helpen dan graag.
Het gaat dus om de laatste 2 foto's , zodat je een idee hebt wat ik bedoel.
Laatst bijgewerkt door Psycopax op 20 apr 2020 20:06, in totaal 1 keer bewerkt.
Hoi Gert, als je een foto hebt van net onder de kap waarbij je kan zien hoeveel bakstenen er zitten, weet je hoeveel stenen je mist. Je kan die stenen omhoog klonen van het geen je wilt gebruiken als texture. Dan kom je correct uit met de texture net onder de kap.
Ja , ik kom er dus niet onderuit om zelf een baksteen texture te maken en dan de ramen en deuren er los op te zetten? Want je loopt tegen het kleur verschil aan van de stenen.
Rutger bedoeld dat je boven je huidige textuur de missende bakstenen kan er bij shoppen. Als je ook die kap in 3D er bij maakt dan valt het bijna niet op dat je stenen hebt toegevoegd.
Olaf bedankt voor de tutje over splines .. ik moet het net even anders doen maar dat werkt ook. Ik attach gewoon de beginpaal en eindpaal aan elkaar , en zo heb ik dus 2 meshes.
Dat is dus niet waar .. ik kreeg tijdens het installeren van de Hek constant foutmeldingen met jou config toen alles los zat. Kreeg het niet voor elkaar om het goed te krijgen.
Toen ik naar mijn oude Perron mesh keek , was daar ook alles aan elkaar , heb dat geprobeerd en die config gebruikt en klaar.. Werd in 1 keer geïnstalleerd.
Welke foutmeldingen waren dat? Had je niet per ongeluk de trainz-build (moet minimaal 2.9 zijn) veranderd? Had de files even naar mij gestuurd dan kon ik kijken wat er aan de hand was.
Voor jou versie was dit nodig. Een begin paal en dan een spline deel waar de eindpaal vast zit aan het gaas.
Ik heb jou mesh bekeken. Jou gebruikte stangen zijn 18 zijdig en bestaan uit 5 deel secties in de lengte van elke stang. Dat is echt veel te veel poly. Als je echt perce ronde stangen wilt gebruiken neem dan 6 zijdig en 1 segment en dan gebruik je auto smooth. Ik denk zelf dat je ook vierkante stangen kan gebruiken. Valt in trainz nauwelijks op. Ik zeg dit niet om je af te zeiken. Ik wil je alleen maar helpen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen