en met de nieuwe koppeling kost meer tijd dan de hele basis wagon grrr
denk als er slangen bij komen dat ie er beter uitziet past precies goed in duw stand, maar bij trek gaat ie te ver weg dacht er een parameter max-coupler-gap of zo was om het te verkorten
Slangen toegevoegd zowel aan koppeling als langs de vast staaf Max-coupler-gap op 0.02 zag er natuurlijker uit Heb een Faals met 2 UIC koppelingen (db cargo) en Falrrs1 met koppeling voor en Fallrs2 met koppeling achter nou moet de 2de falrrs nog iets andere textuur
1 van de 2 bogeys ook voorzien van een metalig bogey sound ben erachter hoe dat te doen zonder dat andere bogeys ook zo klinken
Mooie ertswagen GM. Valt me wel op dat de draaistellen niet zo heel erg rood zijn van alle roest. Van zowel het remmen als het stof van de erts. Verder ziet er heel erg goed en bekend uit.
Dank allebei klopt anstonio, wil eerst de basis kompleet dan meer variatie in bak/bogey texturen Wat moet nog: -het veersysteem voor de koppeling en bedienings stangen -Het middendeel dat de kleppen daadwerkelijk open duwt -"vuile" bogeys -iets van beindiging als wagon de laatste is, sluitplaten/lichten of zo
Sluitbordjes gemaakt, moet nog scripten dat ze alleen op eind van de trein verschijnen en nog een oogje nodig waar ze in gaan
Laatst bijgewerkt door gm99999 op 07 apr 2020 16:59, in totaal 2 keer bewerkt.
Wauw, na een tijdje niet gekeken te hebben hier. Er zijn erg veel mooie nieuwe dingen bijgekomen. Tijd om de draad met het repainten weer op te pakken! Erg gaaf GM, wagens waar ik lang op het zitten wachten!
Denk dat ik wel een 189 kan voorzien van zo'n koppeling (een dummy wagon met mijn koppeling misschien) tevens moet de enginefile wat opgejutterd worden heb ik begrepen, anders komt ie niet voorruit met deze zwaar gewichten. (35ton leeg+70m3 kolen) Wat ik nooit heb begrepen, of Trainz er nou rekening mee houdt als je 2 locs inzet dat je ook meer power hebt.
update: 2 van mijn scripts samengevoegd, de sluitplaten zie je nu alleen als de wagon laatste in de trein is
Laatst bijgewerkt door gm99999 op 07 apr 2020 18:28, in totaal 1 keer bewerkt.
Kan je voor de sluitplaatjes niet het script van CJ187 gebruiken? Die heeft bij alle nieuwe wagons de optie om er sluit plaatjes op te zetten.
En voor het uithalen van een set gebruiken ze op de maasvlakte 2 omgebouwde container wagens. 1 voor en 1 achter de multiple 6400. De set weegt beladen met erts 5000 ton. In 24 6 assers. Of officieel 12 wagens van 12 assen.
De wagens zijn 2 assers. En gewoon een kaal frame met boven de assen 3 dikke plakken staal als gewicht. En een bordes over de wagen heen. En ze gebruiken maar 2 6400 lokken. Maar zoiets ongeveer ja. Toevallig via WIKi een foto gevonden van de koppelwagen. En deze wagens worden alleen gebruikt voor het plaatsen en uithalen van de set op de Maasvlakte. De hele set komt zo binnen op de maasvlakte en wordt als geheel geladen. Ze koppelen de koppelwagen los en er kan zo een 189 met AK tegenaan en ermee vertrekken.
Voor het rijden van de trein zelf met 3X 6400 gebruikten ze een uitgekleede FALS. Het treingewicht wat toen maximaal 4000 Ton.
Koppelwagentje opgezet, had in 2004 wel eens een klein tankwagentje gemaakt, frame van daar diverse ondelen uit mijn gmax bieb en hekjes van de Faals/falrrs
eerste exportje, ga zo ff testen in Trainz, of ie koppelt op juiste hoogte
Lijkt te werken, wel een berg polies lol
@gert, jouw mooie objecten zijn net zo nodig voor de totaal beleving ik kan alleen GMAegon nergens vinden, dacht eerst een kantoor maar kan ook een reklamebord zijn
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen