Trainz Versie: TANE
Hallo
Na wat info zoeken zag ik dat de onderzijde van de hal de teinen bijna raakt. Dit zou betekenen dat de pantograaf naar beneden wordt gedrukt. Dit is in trainz niet mogelijk voor zo ver ik weet.
Optie 1: ik laat de hal nu op 6.5m hoog. De trein kan dan met "hoge panto" onder de hal door.
Optie 2: de hal lager zetten en de panto gaat door de hal en bovenleidings draden heen.
Ik heb laatst op YouTube wel een video gezien van iemand die met behulp van een script de hoogte van zijn panto's kon aanpassen: https://www.youtube.com/watch?v=Lu1caV3AnzM Ik denk niet dat dit een optie is, maar ik zou zelf wel de voorkeur geven aan gebruik van de juiste hoogte voor het station. Ik denk dat dat voor de algemene uitstraling van het station goed is.
Laag plafond -> panto's door dak station... lelijk Hoog plafond -> niet conform voorbeeld..... ook niet mooi
Handmatig zou t kunnen... Er is immers een panto-knop in DRIVER... dus vlak voor het station handmatig de panto naar beneden doen, bijv bij het bijbehorende bord. Gevolg: ben je bij de les, dan is t mooi en anders hebbie gewoon pech
Ik kies dus in dit geval voor de lelijke (laag plafond) optie omdat je dan nog de controle hebt over al dan niet neerhalen van de panto (in afwachting van een slimmerik die een scriptje kan schrijven om de panto omlaag resp. omhoog te doen bij de betreffende borden (eh... bord = trigger.. dus zo ver als ik het begrijp moet er ook een nieuwe trigger voor komen).
Het draad onder het gebouw zit niet veel lager dan als op het normale spoor, dus gelijk houden en de bovenkant van het draad tot het minimum laten zakken
Heb er even op gestudeerd, ELKE loc zou zwaar aangepast moeten worden, zowel config als script (gaat niet gebeuren) alle panto's zouden gelijk aantal animatie steps/hoogte mogelijkheden moeten hebben (is niet zo) Elk spoor heeft 2(kop spoor) tot 4(doorspoor) trackmarks nodig die tegen de trein zeggen de hoogte te wijzigen in geval van Utrecht stuk of 30, de user (of degene die de route bouwt) zal die exact moeten plaatsen en programmeren. leuk voor 1 oostblok treintje en 1 viaduct, maar voor Utrecht, niet echt realisties.
Vraag me af, hoe veel scheelt het? Oftewel, weet je hoe hoog de hal officieel staat? Kijk als het nou 20 of 30 cm scheelt dan zou ik de hal op een dusdanige hoogte hangen dat de rijdraad op normale hoogte eronder past, en de panto dus ook. Maar als het meer dan een halve meter scheelt zou ik het niet doen, dan begint het op te vallen en wordt het te hoog verwacht ik.
Maar de meningen verschillen, dus doe wat jij denkt dat het beste is.
Hallo
Bedankt allemaal voor het meedenken.
Scripten lijkt me te veel werk en is ook niet praktisch.
Ik heb nu een testopstelling gemaakt van hoe het er nu uit ziet. De onderkant van de hal zit op 6,5m. Rijdraad zit op de standaard 6m. Misschien is het zo wel goed. En uiteraard moet ik dan een draad maken waarbij de draagkabel over de hele lengte ook laag zit.
Erg mooi! Het zou niet misstaan om het bijgebouw, links baksteen, ook de texture over het geheel van de gevel uit te trekken zodat je minder blokvorming krijgt.
Trainz Versie: 2009
Het zier er perfect uit Olaf, alleen heeft Utrecht Centraal nergens meer 3 sporen naast elkaar liggen, dit vanwege dat ze de perrons hebben verbreed en de tussenliggende rails hebben verwijderd enkele jaren geleden. Ik zie 2 keer 3 sporen op foto 1. Ik denk dat je met een oude sporenplan werkt? Misschien heb je er wat aan dat ik dit zeg want het zou zonde van je werk zijn als je straks klaar bent en het klopt niet.
Hallo
Bedankt allemaal.
Het sporenplan is nu nog volgens de oude situatie.
Het kantoor naast de groene toren moet nog iets bewerkt worden. Is nu nog iets te simpel. Nadeel is dat ik geen goede foto´s kan vinden. Dus zelf maar wat gefotoshopt. Het origineel ziet er zo uit:
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen