Mijn vakantie is helaas voorbij, waardoor ik per week nog een paar uurtjes overhoud voor de hobby. Ik probeer nu een keer per week een update te geven.
Ik ben afgelopen week bezig geweest met het stuk tussen Aken-West en Aken-Hbf. Op dit stuk ligt vandaag de dag station Aachen Schanz, maar dat station was er nog niet in de jaren 80. Daarom dat op deze route het station niet is gebouwd. De laatste foto laat ook een WIP zien van het emplacement bij Aken-Hbf.
Ik ben dit weekend begonnen met het aanleggen van Aken Hbf. Het aanleggen van het sporenplan is een heel karwei zoals gewoonlijk. Daarnaast heb ik ook heel lang moeten zoeken op een goede brug (uiteindelijk gewoon een combinatie van losse bogen en een samplaire brug). Helaas heb ik bij het binnenkomen van Aken een meetfout gemaakt, waarbij ik per ongeluk 100m teveel rails heb gelegd. Dat kan ik nu helaas niet meer verwijderen. Ik heb geprobeerd om het zo goed mogelijk te "verstoppen".
Hieronder een impressie:
De komende 2 weken heb ik minder tijd en zal ik alle beschikbare tijd stoppen in de stationsomgeving.
Nee ik meet alles met de lineaaltool op in google earth. Ik krijg die basemaps op mijn macbook niet omgezet in trainz. Dat is best wel jammer, aangezien meerdere programma's niet geschikt zijn voor mac.
Nieuwe computer en vakantie, dus tijd om verder te werken. Ik heb gelukkig alles netjes kunnen overzetten naar mijn nieuwe computer en tot nu maar 2 kuids die tot op heden onvindbaar zijn (door een site die niet meer bestaat).
De omgeving rond Aachen is bijna klaar. Het deel ten oosten van het station wordt nog best lastig, aangezien het spoor daar boven de stad gaat en ik dus veel details zal moeten aanbrengen. Ook het aanbrengen van de waslijn op het traject blijft een hels karwei. Zodra dit af is, zal ik gaan beginnen met het traject Simpelveld-Maastricht.
Vandaag gewerkt aan de verbinding Aachen-Luik en nog wat details aangebracht aan het emplacement Aachen-West.
Regelmatig Kerkrade-Aachen gereden met overstap in Simpelveld op de Duitse railbus. Achter de bestuurder gaan zitten en je had schitterend uitzicht naar voren!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen