Trainz Versie: TANE
Hallo
Zo tussendoor ook tijd gemaakt voor het patchen van de TANECE1.2 naar de volledige versie.
Vlug een kijkje genomen in TANE.
Het lijkt te werken.
De kickstarter route ook effe geprobeerd maar dat was een grote diashow...... volgens mij moet dat wel aan de rails + speedtree liggen. Mijn Oldenzaal - Utrecht route werkt (er overheen "vliegen") wel goed.
Trainz Versie: 2010EE
Ik heb inmiddels de standaard versie gekocht en ben nu een route aan het bouwen om eens te kijken hoe het er in TANE uitziet. Tot nu toe ben ik niet echt overtuigd dat het er grafisch zoveel beter op geworden is. In versie 12 gebruikte ik bomen en struiken (Forest), die er perfect uitzagen. In TANE echter zijn ze niet om aan te zien. Schaduwen van bomen verschillen ook, zo is de ene mooi en vol, de ander laat (afhankelijk van de kijkrichting) streepjes zien. Na het tussentijds opslaan blijft het rondje van de muisaanwijzer constant doordraaien, alsof het opslaan proces continu bezig is. Soms staat het beeld helemaal stil, terwijl mijn PC Configuratie aan alle eisen voldoet. Veel content uit vorige versies zijn helaas onbruikbaar en het komt voor dat de database gecontroleerd word waarna voorheen functionerende content ineens verdwenen is. Op het download station staat een brug (Millville Bridge V2.0) die haal ik binnen en wil dit via Trainz Content installeren. Dan blijkt dat er nog wat missende dependencies zijn, maar die zijn te downloaden. (Ik heb geen ticket), maar dat het intussen al ruim 5 uur duurt om 50 % binnen te krijgen, is natuurlijk belachelijk. Ter vergelijking ik haal een film van 4,8 GB op in 15 min. Kortom zullen er nog een aantal patches nodig zijn om het geheel er uit te laten zien, zoals bedoeld is. Maar ik test verder en zie wel wat ik nog meer tegenkom. Het leggen van rails gaat beter dan in 12 en ook het aanbrengen van water is een verbetering, het geeft een mooie weerspiegeling weer van wolken, objecten en treinen die langs rijden. Een mooi iets om te zien. Vandaag opnieuw opgestart om geconfronteerd te worden met een pop up dat zegt Gefeliciteerd, u heeft alle tutorials met goed gevolg afgelegd. ????? Ik heb geen tut geprobeerd. Dan blijkt dat je niet bij de opgeslagen routes kunt omdat die niet meer weergegeven worden. Afsluiten en opnieuw opstarten heeft tot gevolg dat de hele database opnieuw gecontroleerd en hersteld word. Dan ineens zijn bijna alle routes weer terug, maar na het wijzigen van een sessie, blijkt dat je die niet meer kunt overschrijven bij het commando save. Je moet een nieuwe sessie maken. Na de zoveelste "Rebuild van de database" worden enkele splines weergegeven als dubbele onderbroken witte lijnen, die ook niet te verwijderen zijn. Grafisch schittert en flikkert het beeld soms en worden hele toegevoegde stukken land absurd weergegeven. Ik kom nu tot de conclusie dat A new era, beter A new mess genoemd kan worden. Er is een heleboel aan te patchen.
MVG. Rob
Laatst bijgewerkt door Spoorman op 24 jul 2015 13:18, in totaal 5 keer bewerkt.
tja wat moet ik zegge. ben er weer ingestonken om hem te kopen. (gelukkig maar 15 euro voor betaald) misschien is dat mijn straf wel. mijn build is 78667 en niet zoveel lariekoek van Tane ingebakken. veel heel veel materiaal moet omgezet of gerepareerd worden. (giga klus dus) heb mijn cabine's in Tane staan maar durf er niet mee te rijden. je wordt gestoord door het geklikkerdeklak wat je er niet uit kan halen. freeincam ook naar de gloria. dus weer één stap vooruit en op een draf weer achterwaards. leuk zijn de geanimeerde wissels, maar daar zie eigenlijk niet zo veel van.
denk dat ik het gewoon bij vol 2009 hou en afwacht op diverse update's.
N3V/Auran heeft zich echt door de voeten geschoten, ik had er veel meer van verwacht. Het stotteren is nog nooit gestopt in welke versie dan ook. Railworks heeft veel meer effecten, sfeer en de beleving is echt veel beter dan TANE. Ik vind de game-play tegen vallen bij RW, heb scenario's en that's it. Je rijd een trein van a naar b en het is afgelopen. Dat is de reden dat het ik voorlopig het op TS12 en TS2016 hou.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen