Trainz Versie: 2009
Hallo,
Ongeveer een jaar geleden ben ik begonnen aan een layout van de omgeving Venlo. De bedoeling daarbij was om een leuke omgeving te maken om te kunnen rangeren. Inmiddels is de route uitgegroeid tot een grotere schaal en leuk om op te rijden met internationale treinen. Jullie hoeven niet lang meer te wachten want hij is bijna klaar
De route is gemaakt naar voorbeeld tussen 2000 en 2012. In deze periode is er een grote variatie aan materieel te vinden in Venlo. Dit bied veel mogelijkheden voor het maken van sessies, welke uiteraard ook zullen volgen.
Ik ben van plan om ook een versie te maken naar voorbeeld van tussen 1990 en 2000. In die periode waren de emplacementen van Kaldenkirchen en Dülken nog aanwezig waardoor het voor de cargorijder en de 90's fanaat weer leuker wordt.
Ik ben nu de laatste puntjes op de i aan het zetten aan de route zelf, waarna hij op zich gereleased zou kunnen worden. Ik wil het echter leveren met minimaal een basis sessie waarin de vaste reizigerstreinen op deze route geautomatiseerd zijn ( NS 1900 Den Haag Centraal - Venlo v.v., Veolia 32000 Roermond - Nijmegen v.v., en RB RE13 Hamm (Westfalen) - Venlo v.v.). Ik loop nu nog te kloten met de Path Rule, welke ik nog eerst aan de praat moet zien te krijgen aan de hand van allerlei beschrijvingen en tutorials. Vervolgens kan ik sessies gaan maken met opdrachten die je zelf uit kan voeren (enige wegbekendheid zou daarbij zeker benodigd zijn). Het is wel raadzaam om PTP2 in je bezit te hebben. Er zullen veel sessies bij komen waarin ik gebruik maak van PTP treinen. De BR 110/111 met Silberlingen en de Keolis Stadler FLIRT horen namelijk bij het interieur van deze route.
Verwachting is dat ik de route binnen nu en een maand kan releasen. Hier volgen enkele screenshots:
Horst-Sevenum:
Blerick (overigens inclusief de raccordementen naar TCT Container Terminal Venlo, MeadWestVaco en Cabooter):
Venlo:
Tussen Venlo en Kaldenkirchen:
Kaldenkirchen (voorzien van een groot verwaarloosd emplacement):
Breyell:
Boisheim:
Dülken (is een verlading voor transformatoren aanwezig):
Viersen (voorzien van goederenemplacement en aansluiting naar een schrootboer):
Hallo Roel, Wat een aangename verrassing op dit Forum. Geweldig leuk om te zien. Ziet er kwalitatief fraai uit. En Venlo-Blerick is een hele opgave. Groot emplacement. Plezier met de Hobbie. Walter
hallo Roel, dat ziet er strak en netjes uit. had willen zeggen, een goed begin is het halve werk. maar je ben al veel verder zo te zien. één opmerking: jammer van de bovenleiding dat het enkeldraad is. één vraag: kan je het ook in TRS2009 gebruiken. dus zonder PTP2 maar desalniettemin vooral lekker doorbouwen, het ga je goed af. vr.groet, willem
Bedankt voor de positieve feedback.
Voor wat betreft de enkele draad, ik had problemen met de dubbele draad die er eigenlijk bij hoort, omdat die door mijn beeldscherminstellingen té overheersend aanwezig was, en ik vond dit een mooie oplossing. Daarbij gaat me het bouwen in Duitse stijl beter af dan de Nederlandse. Ik heb de route gebouwd met Trainz 2010 build 49933, dus ik heb geen idee of die ook op 2009 draait. Zonder PTP2 zou dus geen probleem moeten zijn, ik gebruik er in mijn sessies alleen de treinen van.
Geregistreerd: 30 nov 2010 21:46 Berichten: 226 Woonplaats: Appingedam
Trainz Versie: TANE
Een zeer aangename verrassing. Had zelf ook wel eens interesse in een grensstation tussen NL en D, maar door omstandigheden nooit aan begonnen. Verheug mij dan ook op de route.
Wouw, complimenten! Kan niet wachten! Ik ben echt dol op grens stations, inderdaad vanwege de internationale treinen, lekker gevarieerd. Leuk om ook wat materieel van mij in de screens te zien
Geregistreerd: 06 jan 2011 00:29 Berichten: 172 Woonplaats: Amsterdam / Den Haag
Prachtige route! Grensoverschrijdende route's zijn mijn favoriet! Venlo en Horst-Sevenum zijn zeer goed gelukt (over Duitse deel kan ik geen uitspraak doen, nooit daar geweest).
Na +- 2 weken tijdgebrek en 2 weken aankloten heb ik het Nederlandse gedeelte eindelijk kunnen programmeren. Het is gelukt om de Veolia dienst Roermond-Nijmegen v.v. en de NS 1900 van Den Haag naar Venlo v.v. volledig volgens dienstregeling te automatiseren. Het blijft me verbazen hoeveel storingen het spel kent want het was vrijwel onmogelijk. Alle seinen en wissels moeten voorzien zijn van een uniek nummer, welke ik voornamelijk uit de praktijk heb gehaald. Ook moesten alle seinen voorzien zijn van een trigger als 'ES-las' (isolatie tussen de spoorstroomlopen). Alle sporen hebben nummers en met de Path rule heb je nu precies dezelfde mogelijkheden als de treindienstleider (van sein naar sein en van sein naar vrije baan). Treinen geven daardoor met behulp van de trigger achter elk bedient sein de rijweg vrij. Je kan straks dus andere treinen laten rijden, maar zit de geprogrammeerde treinen niet in de weg, want dan loopt alles in de soep.
Wat nu nog rest is het goederen emplacement van Venlo, en het hele Duitse gedeelte. Dus een uitloop in oplevering is mogelijk
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen