Geregistreerd: 02 dec 2010 00:15 Berichten: 143 Woonplaats: Drachten
Trainz Versie: TANE
hoi weer een paar screen van de route den haag hier den haag HS met de tunnel van perron naar de ander perron hier de flat bij de rijksweg vlak bij HS ook met parkeer plaats onder de gebouw
ook was weer even bezig om mijn verkeersborden die ik ook heb gemaakt verbeteren waren eerst plat aan de achter kant nu meer diepte hier alleen nog de snelheid borden en ook zonder paal zodat je het ook op een lantarenpaal kan zetten of anders met meer diepte
hi
vraag ik ben bezig met een straat naam bord aan het maken zo als ze meestal ziet in de Nederlands staarten nu wil ik dat je eigen naam van de straat er op kan schrijven in trainz zoals bij de station borden hoe doe ik dat moet het via de configfile en moet er ook iets in gmax gebeuren is mijn eerste keer dat ik dat doe
hoi
weer een mooi bord nu een straat naam bord zo als je vaak ziet in de straten in je kan ook de straat naam ver anderen in een anderen naam was wel uit zoeken maar vond het wel
Complimenten Gerard! Wellicht off topic. Maar toch... Een ANWB rijksweg richtingsbord met vrij in te voeren namen is bij mij nog steeds een van de wensen. Zonder te vragen (want dat hoort niet) breng ik je misschien op een uitdagend idee? Succes met Den Haag nabouwen! Walter
@barrie40 de ANWB rijksweg borden zat wel in mijn gedachten zal wel een klus worden maar ik hou van uitdagingen ook was ik ver plan om die borden te maken met A12 N200 E301 er op die klein blauwe groene en geel borden weet even niet de naam er van maar ben er druk mee bezig is wel leuk om Nederlands verkeer borden in trainzs te hebben van er zijn weinig te vinden op DSL
hoi weer even een mooi picture van een straat in den haag richting de rijskwegse plein
hier een 2 nieuwe borden die vaak op de vang rails zit of langs de snelweg hier de A12 en de E311 de geel N bord met nog ook kan je hier de naam ver anderen
@barrie40 inderdaad ik probeer ook precies den haag na te bouwen wat natuurlijk in mijn gedachten zit zover ik mijn kan herinner als klein kind
nu even een rijksweg bord oh ja portaal is niet van mijn natuurlijk hier all was een ben nog bezig met de om de naam. alleen een probleem is dat als ik hier iets in vul op alleen plaatsen krijg en niet op een plek weet nog niet wat het is maar vind het we Aanhouder wint zeggen ze maar
grt Gerard
PS ik heb mijn straatnaam borden geüpload maar ik zag ze er nog niet bij staan is de download is maar een vraag
Je upload is ontvangen, hij komt er vanzelf op, een klein momentje geduld. Misschien als een vriendelijke herinnering; ik vind jouw berichten de laatste tijd bijzonder lastig te lezen zonder punten en komma's, zou je die iets meer kunnen gaan gebruiken? Kost niks extra!
@thomas is oke ik bergijpt het was ook maar een vraag
over de punten en komma's zal er aan denken vind het vaak lastige, waar het moet staan. ik probeer mijn best zodat we het alleen maal begrijpen wat ik schrijf.
even een update met mijn Rijksweg borden. al vast 2 borden en hier ook zelf de namen er op zetten, was wel lastige omdat hier om meer namen op een bord, moest zetten dus moest ik een script hebben. maar vond wel wat en leuk me al aardige.
zo hoop dat mijn tekst wat beter lees baar is de komma's
Geregistreerd: 30 nov 2010 21:46 Berichten: 226 Woonplaats: Appingedam
Een prima aanvulling voor het wegennet. Ook leuk dat je nu ontdekt heb hoe je zelf tekst erin kan zetten. Maakt het allemaal toch iets realistischer op de baan.
hoi even een kleine update van mijn rijksweg borden. ik heb er wat tekst in gezet als voor beeld nog meer in de maak zo als afrit borden en hectro meter bordjes
Ik zou als ik jou was eens naar de grootte van de borden kijken, want je borden zijn wel erg klein, ik verwacht niet echt dat die buitenste 2 borden 2 rijbanen breed zijn. wellicht een goede indicatie:
Ziet er erg gaaf uit Gerard! Ik heb ooit statische borden gedownload vanaf Googlewarehouse. Die hebben statische teksten maar zijn qua kleur en grootte goed te vergelijken. Gewoon even zoeken op ANVB bord op googlewarehouse en je vindt er een aantal (soms in combinatie met een heel verkeersplein, maar dat is weer te wissen). Misschien heb je er wat aan! Plezier met de hobbie.
Geregistreerd: 30 nov 2010 21:46 Berichten: 226 Woonplaats: Appingedam
Misschien heb je hier wat aan voor de snelwegborden. Zag het laatst ergens terugkomen namelijk.
Citaat:
Het wegnummerschildje is zeker twee keer zo hoog als het hoofd van de meneer op de foto. Een gemiddeld hoofd is toch al snel zo'n 20-25 centimeter hoog, dus het schildje zelf is dan zo'n 50 centimeter hoog. De "blauwruimte" tussen tekst en schildje is dan zo'n 15-20 centimeter. Als we er vanuit gaan dat er boven en onder het schildje evenveel blauwruimte nodig is wanneer de schildjes boven de pijlen worden geplaatst, kom je dus op ongeveer 50 + 20 = 70 centimeter dat het bord hoger wordt (de reeds aanwezig blauwruimte verandert niet, dus telt niet mee in de som). Een stuk meer dan jouw schatting van 15 centimeter....
hallo al weer een paar update van mij route was weer druk bezig vooral met Rijswijkse plein is zo goed als af tram boeven leiding en markering op de weg verder heb ik de huizen langs de zieke geplaatst is niet wat er normaal staat maar heb zoveel mogelijk proberen na te maken want ik vind vaak dat google model soms niet mooi of erg hoge poly's maar ziet er toch er mooi uit al zeg ik hert zelf ik hou van om zo echt mogelijk te maken te maken hier de tram lijn 1 van uit de binnen stad naar den haag HS op de zieke straat
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen