Gaaf Costa. Heel erg bedankt. Ik ben benieuwd. Natuurlijk ook van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Ik vroeg me al af waarom het zulk mooi nweer is buiten, maar dat is ook een verjaardagscadeau! Daar mogen we zo te merken allemaal van profiteren.
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag dan, Costa! Leuk dat je het belastingkantoor van Zwolle hebt gemaakt, ik woon er heel vlakbij en hij gaat zeker een plekje krijgen op de baan. En bedankt voor al je borden en straatmeubilair en alles, mijn busritjes worden steeds realistischer! Keep up the good work!
Bedankt voor het ADO stadion en het belastingkantoor Costa. Ik heb ze allebei uitgetest. Ik zal ze binnenkort een passend plekje toewijzen op de layout. Het ADO stadion is voor mij erg bekend terrein. Daar ben ik meerdere malen geweest om een wedstrijd van diezelfde club bij te wonen. Belastingdienst te Zwolle ben ik nog nooit geweest. Wel een leuk gebouw! Ik kom wel vaker bij de belastingdienst te Den Haag (beatrixkwartier). Dat is een immens gebouw, vol met ambtenaartjes.
Oeps. hahaha! Dan heel erg bedankt Geurts. Dom foutje van me. Ach, je leest vast mee.. dus bij deze: Bedankt voor dat mooie stadion van de leukste club van 't land.
Ik heb een aantal nieuwe dingen nog gemaakt voor trainz. Even een vraagje over het onderstaande. Willen jullie deze CTA's zo hebben als ze nu zijn, of ook nog met pilaar voor aan het dak? Ik heb de originele texture wit gemaakt en vertragingen erbij gezet.
Kan je even naar de flats kijken die je hebt geupload? De textures zijn niet-normaal groot. Er zit een liftdeur in van 1024px . En de poly count is ook heel hoog met ruim 5000 poly per flat. Kan je daar misschien wat aan verbeteren? Probeer eerst eens de grootste textures te halveren in maat, dat scheelt denk ik zo al bijna 10mb. En daarmee maak je je content al stukken lichter, zodat meer mensen er van kunnen genieten.
En qua poly moet het toch ook beter kunnen ... het is een recht toe recht aan gebouw... maar ik weet niet of je iets met poly kan doen bij een Google omzetting.
En indien mogelijk a.u.b. de huizenrij als los item, de flats mogen van mij part wel bij elkaar, maar de woningen zijn echt wat anders. Er komt binnenkort een onderverdeling in gebouwen en zo is deze moeilijk ergens onder te brengen.
De poly's worden door het programma zelf berekend en ik kan weinig doen aan het eindproduct zelf. Het zijn ongeveer 5000 polys per flat, dat heb ik ook gecontroleerd. De foto's die erop zitten zijn zelf niet zo heel zwaar, dus ik zou niet weten of daar ook nog wat vanaf zou kunnen. Als ik bijvoorbeeld kijk naar de Dominiale mijn, die ik ook hier heb geupload, zaten zo'n 50.000 polys op en was 2x zo klein als de flat. Ik kan de aantal foto's niet verkleinen omdat er al niet veel foto's zijn gebruikt
Wat ik wel kan doen natuurlijk is de huizenreeks eruit halen, dat lijkt me wel logisch. Als je nog suggesties hebt, dan zou ik die zeker even zeggen
Dat weet ik, maar ik heb de foto's net bekeken in sketch up en zo groot zijn ze helemaal niet. Het probleem zit em misschien hier in: 440 textures per flat gebruikt. Ik heb natuurlijk die flat omgezet, maar ik kan dus op zoek gaan naar een nieuwe flat of ik moet toch nog groen licht krijgen voor het toe te voegen.
Flat 1 heeft 34 textures (wat jij foto's noemt?). Van die textures zijn er een aantal heel groot:
rtm_0009.tga is 6mb (2048x1024), maar de texture is een heel groot wit vlak, met alleen de texture van de garages. Die kan makkelijk naar (1024x512) dan is ie nog maar 1.5mb.
rtm_0010.tga zelfde verhaal.
rtm_0013.tga is de deur van de lift op het dak. Klein detail maar wel 1024x1024 ... die kan echt wel naar 256x256 en zelfs wel naar 128x128. Dan ga je gelijk van 3mb naar 49kb.
En zo nog een paar grote dingen die kleiner kunnen...
Ik heb als test NL Flat 1 gekloond en na het aanpassen van de grootste textures heb ik het bestand kunnen verkleinen van 10.8mb naar 5.3mb, dat is de helft!
Gewoon die TGA bestanden in een editor openen en de grote textures halveren, dan blijven ze goed op het gebouw zitten.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen