Geregistreerd: 30 nov 2010 17:42 Berichten: 499 Woonplaats: Putten (gelderland)
Trainz Versie: TANE
bedankt Michael, voor het vrijgeven voor de content, mijn complimenten voor al je tijd en werk die je in er heb gestoken om zoiets moois voor elkaar te krijgen.
zal dan maar even aardig zijn om iemand te noemen die erg heeft meegeholpen aan deze set: tnx Sander Post voor de textures zonder hem zag deze set er waardeloos uit
Om bij de bovenleiding te blijven, beton portalen: wie herinnerd/heeft de oude versie nog? wat een verschil hè?
dat is geweldig nieuws, het vrijgeven van de waslijn. kan ik alles weer veranderen naar een verbeterde serie. alle goede is al boven mij geuit, dus rest alleen nog, bedankt Michael en ook Sander. vr.groet, willem
Ah er zijn mensen die mijn skin werk ook respecteren ghehe. Michael, toch leuk dat je t setje gereleasd hebt. Ik kan er zelf al wat eerder mee kloten en toen zei ik al master ?!
Heel mooi skin werk zelfs Sander P. Doet vrijwel niemand je na. Ook jij bedankt voor het helpen aan deze omvangrijke klus. Het resultaat mag er absoluut wezen. Prachtig!
Nu ben ik wel nieuwsgierig naar screens met mijn bovenleiding
Ik ben via msn al op enkele dingen gewezen, zoals het ontbreken van BKbalken. Daar ga ik vandaag even naar kijken. Hopelijk kan deze update dan vandaag of morgen nog geüpload worden.
Een kleine suggestie Michael, ik weet niet of je tijd hebt het aan te passen namelijk. Hieronder zie je een foto met daarop 2 setjes sporen met daarop jouw bovenleiding. Zoals je kunt zien past jouw bovenleiding perfect op de sporen rechts. Dit zijn de 4x40 sporen. Links zie je de 5x40 sporen met daarop ook de bovenleiding. Deze past niet, omdat de bovenleiding gebaseerd is op de rechtse sporen denk ik.
Is het misschien mogelijk om ook een bovenleiding te maken die op de linkse sporen past, dus op een afstand van 5x40. Het hoeven er maar 2 te zijn Het zou veel van ons helpen, want er zijn nogal veel content bouwers die 5x40 aanhouden..
Dat zou dus eigenlijk inhouden dat de overwegen ook breder gemaakt moeten worden, omdat die ook op 4 meter hart op hart zijn gemaakt. De reden dat dit zo is gedaan, is omdat 4 meter de gemiddelde afstand tussen de sporen is in Nederland. Zo krijg je dus optimale realisme.
Nee omdat in de wegenset van G.M en ook de splines van Gjvh ook 5x40 wordt gebruikt, daarom dacht ik dat dit ook bruikbaar was. In sommige routes kwam ik namelijk 5x40 vaak tegen.
Ps. Er zijn enkele nederlandse trainz overwegen die 5x40 hebben
de overwegen van GM houden standaard 4m spoorafstand. Er is een enkele overweg bij waar dit 5m is. De bovenleiding van GJVH is 5x40 en 4x40. voor de iets bredere overwegen kan je kijken of een normaal 2 spoors portaal er nog past. Zoja dan kan je gaan kijken of je losse hangers kan plaatsen.
In ieder geval, wat Yellowcake zegt klopt. her en der is een uitzondering. maar voor die paar uitzonderingen heb ik geen zin om al die portalen breder te maken.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen