allereerst wil ik de makers van de ns seinen hartelijk bedanken...eindelijk loopt goed met de trienen en de wissels..prefect..
ik wou even vragen of iemand misschien even een voorbeeld kan plaatsen hoe ik dit nu moet die vertreksein moet dien..
ik heb gelezen dat ik een rode track marker moet plaatsen en dan de vertreksein..dan met de optie ? (advanced optie) kan ik de vertek sein instellen.. ik kan hier niks instellen namelijk..ik heb de signal script manager geladen..dus dat werkt..de corona is ook goed want ik heb de lamp 1 keer aan de gang gehad en daarna niet meer..
dus kan iemand misschien een plaatje posten met een voorbeeld..zodat ik zeker weet of ik het goed heb gedaan??
Geregistreerd: 30 nov 2010 17:42 Berichten: 499 Woonplaats: Putten (gelderland)
Trainz Versie: TANE
dan wil ik even hierbij inhaken ik probeer een NS sein koeiekop aan de praat te krijgen, en ik de handleiding gelezen maar ik kom er niet uit misschien kan iemand mij ook daarbij helpen.
in het forum Content projecten (ontwerp/ontwikkeling/beta-testen/release) onder ns seinen op pagina 2 staat het volgende..
Voor de koeiekop moet je Signal Direction gebruiken . Dan werkt het gewoon .
Voor de vertrekseinen gebruik je gewoon de rode spoorbaken van Trainz . Als je die geplaatst hebt , druk je op de knop advanced / extras en kun je de vertreksein instellen .
ik kan ten eerste onder de knop advanced/extras niks instellen..geeft alleen maar trigger weer..
Meer heb je idd niet echt nodig .. volgens mij is er een handleiding uitgebreacht.. mss is het gewoon een kwestie van goed lezen ? Zo niet dan zijn er vast mensen die weten hoe het moet zoals nu. En anders , als ik het op tijd zie kan ik je helpen.
Bedankt voor jullie toelichting ik zal proberen of het nu wel lukt met de koeiekoppen.
gr. Tedje
ik krijg de koeiekop ook niet aan de gang..ik doe iets verkeerd..
ik heb de vertrekseinen wel aan de gang..je moet hem bleikbaar op je perron zetten en niet er net naast..maar die koeiekop krijg ik niet aan de gang..
Om de koeienkop werkend te krijgen gebruik je de SignalDirection 0 & SignalDirection 1. Als je in het scherm van de instellingen bij de koeienkop zit, kan je aangeven welke SignalDirection nummer links is en rechts is. Bv: Links -> "1", Rechts -> "0". Als je dan een trein in de buurt zet + een groen signaal hebt doet ie het (Is bij TS 2009)
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen