Dank je wel, Olaf! Zie er goed uit, en door dat je die koppelpunten niet gebruikt een stuk minder belastend voor de PC en ik vind de kleur stukken mooier. Klasse!
Trainz Versie: TANE
Hallo
Dank je wel.
Het is trouwens nog wel zo dat je moet gaan priegelen om de bovenleiding te gaan plaatsen boven de wisselstraat. De splines zijn alleen voor lange rechte stukken en lange bochtstukken.
Zo na wat uren bouwen:
Ik heb al zin in een rangeerterein met 6 sporen......spline er over en klaar.
Ik moet de portalen nog wel aanpassen voor de 40m spline omdat de hangers dezelfde kant op moeten staan. Voor de 60m splines moet ik ook de hangers nog aanpassen zodat de zig zag er ook in komt.
He he, eindelijk een content bouwer die het snapt. Je kunt wel van allerlei losse portalen maken, maar eens over grote stukken zitten priegelen dat wordt je aardig snel zat. Ze ziet er zo op de screen goed uit, ik hoop alleen niet dat het te high-detail wordt dan kom je namelijk erg in de knoop op stations en emplacementen qua poly-count.
Jeroen, daarom heb ik Olaf ook maar een mailtje gestuurd, ik was dat gepriegel ook zat, en de spline punten van Rico's set, maakte elk portaal onnodig zwaar. Olaf, tot nu toe top! Je hebt al meer gemaakt dan mijn wensen lijstje Nou hoef ik dadelijk ook niet meer te priegelen met kokerbalken.
Kwa poly's zal deze set ook niet veel uitmaken, ze zullen niet meer dan Rico's bovenleiding zijn, dus zoiezo minder zwaar omdat er geen spline punten aan zitten, ook is het assortiment wat minder groot, en meer de zelfde objecten in een route is ook minder zwaar voor de PC.
Volgens mij is het verschil met nog een andere set dan die van Rico, dat Olaf wel 100% eigen product heeft. Met gepriegel bedoel ik zelf meer dat er sommige details zo onnodige zijn (van een andere set), dat alleen ook maar dat te kosten gaat van de poly-count .
Hallo
Dank jullie wel.
De set is volgens dezelfde kwaliteit als mijn vorige set. Niet nog meer 3d dus.
<100% eigen product heeft> klopt alles maak ik 100% zelf.
<......details zo onnodige zijn (van een andere set),..... > je bedoel denk ik de set van Michael. Het is een hele mooie set alleen erg veel 3d detail.
Ik heb de hangers gecentreerd op de isolator / draadaanhechting. Zo kan je makkelijk plaatsen.
Portalen 3 t/m 6 aangepast naar 40m spline. 1 en 2 waren al goed. Nieuw is verder de "balk" die je aan de zijkant kan plaatsen voor een spoor naast de portaal. Verder zijn al de gemaakte dingen geexporteerd naar .im formaat.
Rico's portalen hadden btw nog iets onnodigs, en dat waren de rode lijnen, pijltjes en letters, die in surveyor zichtbaar waren en in driver niet, maar uiteraard denkt de PC op de achtergrond wel na dat hij die dingen niet moet weergeven, wederom onnodig verlies van denk vermogen.
Deze set wordt de beste en als je nog eens een bijzonder portaaltje of mastje nodig hebt, spreek je gewoon Olaf aan
Geregistreerd: 08 jan 2011 00:57 Berichten: 87 Woonplaats: Den Haag
Trainz Versie: 2004
Edwin schreef:
Mooi Olaf, wordt een mooie set, nogmaals. Deze set wordt de beste en als je nog eens een bijzonder portaaltje of mastje nodig hebt, spreek je gewoon Olaf aan
Nou.. ik was vanmiddag in Den Dolder bij de aansluiting naar Soest, en daar stonden nog wat leuke varianten . Het waren maar twee portalen, niet de moeite waard vind ik. Ik denk dat de set zoals die nu is vrijwel alle varianten al dekt, dus dat is al een enorme vooruitgang!
Hallo
Dank jullie wel. Ik ga denk ik ook niet elke bestaande mast maken.
Alles in trainz.
De 40m splines werken niet 100% goed. Sommige draden verschijnen niet. Dat is dan bij een trackoffset van 0. Ik heb hier 0.01 en 0.1 geprobeerd maar dat werkt niet. Bij de enkelspoor, 3spoors en 5 spoors werken deze niet. Bij de 6 spoors verschijnt de 6e draad niet. De splines zijn gebouwd volgens KIND bridge.
Mocht ik het niet werkend krijgen dan wordt het zelf de ontbrekende draad erbij plaatsen. Van de enkelspoor kan ik nog wel een gewone spline maken.
De 60m splines moet ik nog maken.
Er is ook een nieuwe portaal bijgekomen. Namelijk een enkelspoor versie waarbij er een "trekhanger" gemonteerd is.
Bij het plaatsen in een bocht valt het me op dat de knikpunt verschuift onder de hanger. Dus alleen bij grote boogstralen gebruiken.
ze zien er smakelijk uit Olaf, jammer dat ze niet doen wat ze moeten doen. maar ik weet zeker dat dit probleem toch opgelost wordt. succes met het knutselen, willem
ziet er goed uit, jammer dat het nog niet helemaal werkt zoals je zou willen, misschien even naar de splines van GjvH kijken, de oudste bovenleiding, die van het DLS komt, hij heeft ook 40m splines met bk balken dus het moet kunnen.
Edwin die bovenleiding van GJVH is niet echt representatief, want die gebruikt naar mijn idee geen alpha wat hier wel gebruikt zal worden voor de draden denk ik!
Hallo
Bedankt Edwin voor je tip. Ik heb wat "bouw geheimen" kunnen ontfrutselen. GJVH had namelijk de 3 en de 5 track uit het midden geplaatst en verder had hij voor de 6 track 3 dubbele draad splines gemaakt. Alle splines werken nu ook. Ik heb de Bk 3,5 en 6 track gedownload en geinstalleerd en werken wel bij mij in trs2009.
Ik gebruik verder inderdaad alpha voor elk stukje draad. Zo verdwijnd het draad niet als je met de camera draaid / beweegt.
Ik wacht ook met smart af. Ben benieuwd of de treinen in station Zwolle met deze bovenleiding set minder 'schokkerig' op mijn scherm voorbij zoeven..... Zo te zien lijkt dat inderdaad te gaan gebeuren, want de set van Rico vraagt toch wel heel veel van de PC ben benieuwd
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen