Ik heb in Trainz 2010EE in een bestaande route content toegevoegd en bestuurdersinstructies voor een trein gemaakt. Hoe ik e.e.a. ook probeer op te slaan, de sessie is niet meer terug te vinden in het "atelier". Wat doe ik verkeerd?
Jeroen en Trammachinist bedankt, maar het probleem is nog niet opgelost. Ik heb nog eens wat zaken uitgeprobeerd met het volgende resultaat: - Een zelf gebouwde route en sessie wordt opgeslagen en is in routes terug te vinden met aantal sessies = 1. Bij bewerken van de sessie blijft alle informatie bewaard. - Ook bij de wat oudere routes zoals b.v. British Midlands is aanpassen en opslaan van een sessie geen probleem. Bij het weer oproepen zijn de bestuurdersinstructies ongewijzigd aanwezig. - Het probleem doet zich voor bij nieuwe routes zoals Bad Schandau-Decin. Ik kab de route bewerken, treinen toevoegen en bestuurdersinstructies opgeven. Ik heb drie methoden van opslaan geprobeerd: o opslaan o opslaan als o atelier verlaten In alle gevallen wordt er een tweede route met dezelfde naam opgeslagen, maar met aantal sessies = 0 Als ik deze route dan weer open zijn de toegevoegde treinen bewaard gebleven, maar is de bestuurdersinstructie verdwenen.
Trambestuurder gaf nog aan te kijken bij “”opgeslagen sessies”” . Hierin blijkt 1 sessie van de route Bad Scandau voor te komen, maar vreemd genoeg niet de laatst opgeslagen versie. De sessie fubctioneert overigens wel, maar kan dus niet aangepast worden omdat deze niet bij de route is terug te vinden.
Misschien brengt deze wat uitgebreider uitleg iemand nog op een idee. Kan het liggen aan mijn manier van opslaan? En hoe moet het dan wel? Alvast bedankt
Geregistreerd: 30 nov 2010 21:46 Berichten: 226 Woonplaats: Appingedam
Trainz Versie: TANE
Hey Mvdk,
Ik heb zelf ook o.a. t2010 en de laatste tijd heb ik ook meer problemen ermee gekregen. Het komt volgens mij aardig overeen met die van jou. Als ik een zelfgemaakte route open en verder bewerk, en als ik dan een proefrit wil maken, dan krijg ik alleen de oude situatie weer te zien, dus zonder de wijzigingen. Ook als ik de route daarna weer open krijg ik de oude situatie opnieuw. Wat ik dan doe is trainz even helemaal afsluiten en weer opnieuw opstarten. Wanneer ik dan de gewijzigde route open, krijg ik wel de route met de recente wijzigingen. Ik sla dan de route op met een andere naam van de sessie, bijvoorbeeld Duitsland 2 ipv Duitsland 1. Dit heeft voor mij wel geholpen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen