Blijkbaar is Limburg toch in trek bij content bouwers, ik dus ook. Ik heb al eerder deze route gemaakt, maar toen niet gereleased. Mijn Trainz 2009 crashte en ik moest alles weer opnieuw maken. Ik ben vanaf vandaag begonnen met het miljoenenlijntje, gelegen in Zuid-Limburg, bij Simpelveld.
Ik ben niet de snelste bouwer en ik ben ook een perfectionist. Ik gebruik google earth om alles precies op te meten en dan aan de hand van wiskunde precies alles op schaal na te bouwen.
Hier alvast 2 priele voorproefjes van wat er al staat:
Ps. Hier de links naar de site als je ze niet te zien krijgt, zoals vaak bij mij het geval is:
Ik heb Simpelveld-Eys af en ook het Depot van Simpelveld, maar dat upload ik pas vanavond als ik ook getest heb of de CDP werkt.
Hier 2 foto's, op de eerste foto een Plan-U tussen Simpelveld en Eys. Ik heb geprobeerd met de hoogtelijnen te werken, maar de hoogtelijnen lopen dwars door de spoorlijn dus die kloppen niet helemaal. De tweede foto is van station Eys, ik heb de planten nog niet neergezet, omdat ik niet precies weet wat er allemaal groeit, ik heb wel een idee denk ik.
Geregistreerd: 08 jan 2011 00:57 Berichten: 87 Woonplaats: Den Haag
Trainz Versie: 2004
Hoi Costa_rider,
dat ziet er veelbelovend uit! In Eys-Wittem staan ook nog huizen en niet alleen planten. Als ik dit wat eerder had geweten had ik foto's voor je gemaakt, ik ben er van de zomer langsgefietst. Gelukkig was die helling toen nog niet zo steil! . Maar het lijkt wel heel goed.
Ik heb nog nooit content ontworpen in Gmax, dus ik moet alle huizen van het DLS afhalen. Ik woon zelf ook in Zuid-Limburg, dus dat is nog niet het grootste probleem
Ik heb simpelveld stationstraat nu af en ook de tunnel is af. Ik plaats zometeen nog wat foto's.
EDIT
2 nieuwe foto's:
Op foto 1 zien jullie het Depot van Simpelveld. Ik heb locomotieven van de NS geplaatst, omdat ik a) geen materieel van de ZLSM heb en b) omdat mijn intentie is om dit een toekomst beeld te laten zijn. Ik heb namelijk geen oude NS37 seinen, dus ik moet de seinen van het DLS gebruiken en ik wil proberen een aansluiting te maken in Schin op Geul op de heuvellandlijn en in Kerkrade op de andere kant van de Heuvellandlijn.
Op foto 2 zien jullie de stationstraat van Simpelveld met een rij huizen. De huizen zijn in het echt niet hetzelfde, maar ik kan moeilijk elk huis laten namaken.
De volgende afbeelding is een opening in het bos tussen Eys en Wijlre, aan de noordkant een tarwe veld en aan de zuid zijde ook een tarweveld
Op de volgende foto de overgang net voor station Wijlre. De post-T staat er hedendaags niet meer, maar op oude foto's wel nog, dus ik besloot om het in eer te herstellen.
Hieronder zien jullie Station Wijlre. De platforms zijn erg laag, 0,3M hoog, dus een extra laddertje is nodig om het reeël te laten lijken.
Als laatste de overgang voordat je wijlre verlaat, mooiste overgang in mijn gedachte. Probleem is wel dat de wegen van olaf niet mooi aansluiten op zowel de intersection als de overgang, dus ik moest een beetje improviseren. Ik denk dat ik sidewalks ga gebruiken.
Laatst bijgewerkt door costa_rider op 04 sep 2018 18:29, in totaal 1 keer bewerkt.
Jammer genoeg heb ik die niet nee, maar mijn intentie was ook niet om het hedendaagse miljoenenlijntje EXACT na te bouwen. Ik vond het leuk om een aantal leuke dingen, oude kenmerken van de spoorlijn Maastricht-Aken, zoals het reïnstalleren van de Post-T in Wijlre, het terugplaatsen van de originele wissels in Schin op Geul en nog enkele kleine details.
Btw, ik heb destijds 10 gulden in die trein gestopt voor de restauratie en dat certificaat heb ik nog op mijn kamer staan
Edit:
Goed nieuws, ik heb het spoor naar Schin op Geul aangelegd. Het zal mij nog 3 dagen duren tot ik dat helemaal af. Daarna zal ik verder gaan met Simpelveld-Kerkrade Centrum.
Hieronder het spoor dat noord-westelijk gaat richting Schin op Geul. Het spoor is zo'n 1,5 km lang en buigt dan af richting Schin op Geul waar het de Heuvellandlijn raakt.
Nu een vergelijking tussen een foto en mijn bouwwerk. Dit is een foto uit de jaren 70 gok ik, DE-I verlaat Wijlre richting Eys, passeert Post-T van Wijlre (daar zijn de seinen;))
Btw, ik denk dat het een post-I is, maar ik heb geen idee waar ik die vind...
Hier vind je je Post I Persoonlijk zou ik meerdere grondtextures door elkaar laten lopen voor een wat meer realistisch effect. En bijvoorbeeld wat gras,struiken en bomen van JVC (DLS) of www.trainzmotion.cz erbij toevoegen.
leuke foto's en filmpies, dat haal weer goudetijden uit m'n geheugen naar voren. dat koste een zondagochtend en dat had ik er graag voor over. verder succes met de site en het miljoenen project. ik hoop dat je hem in het geheel af wil bouwen. mvg, willem
- Er komt een uitgebreide Readmefirst.txt bij het bestand, het wordt dus een zip file. Dit is nodig omdat er heel veel kuids (ik gok bijna de helft) niet van het DLS komt maar van bijv deze site of die poolse site waar iemand mij onlangs heeft op gewezen. - Het snelheidslimiet wordt verhoogt. Vroeger was dit 60 per uur max, maar ik heb de DE2 getest en samen met de veolia GTW kunnen die makkelijk 100 per uur aan, dus ik wil het limiet naar 100 stellen. - Het hele traject is in armseinen, alleen vanaf Wijlre richting Schin op Geul is in Lichtseinen. Het gehele traject Wijlre-Schin op Geul is terug gebracht in dubbelspoorig (dit is nu enkel, vroeger was dit dubbel!). - Ik probeer de route zó te maken dat de route aansluitbaar is met de Route Zuid-Limburg van Sam (van deze site). Klein probleem is dat de aansluiting niet mooi is en ook niet past waarschijnlijk (ik weet niet of Sam alles op werkelijkheid heeft gedaan, met liniaal of mapskin).
Ik zal vanavond screenshots posten.
UPDATE:
Hier een aantal screenshots.
Veolia GTW tussen Eys en Simpelveld
Veolia GTW treedt Simpelveld binnen op Spoor 1 (gebouw van Station Neerpelt, geen goede andere variant gevonden!)
Richting Schin op Geul!!
Tussen Wijlre en Schin op Geul
Station Schin op Geul, het begin van het bouwen!
EDIT: Ik heb het aangepast Jeroen.
Laatst bijgewerkt door costa_rider op 04 sep 2018 18:30, in totaal 2 keer bewerkt.
Zoo ik heb het traject Simpelveld-Schin op Geul geheel af. Schin op Geul is nog redelijk kaal, maar dat ben ik ook niet van plan aan te passen omdat het toch weinig waarde heeft. Het ZLSM-deel kleed ik wel nog verder aan.
Ik ben niet van plan Eys dorp en Schin op Geul dorp aan te leggen, dat kost veel werk en dat ligt buiten de route. Simpelveld en Wijlre liggen wel direct aan het spoor!
Hier een aantal screenshots van mijn testrit, let aub. niet op de snelheid, ik houd me daar nooit aan xD
Op Station Wijlre! Voor de zoveelste keer..
Schin op Geul, stationsgebouw van Duffel. Ik heb gewoon maar moeten improviseren op dit station, sinds ik geen gebouw heb!
Trainz Versie: 2009
Hallo costa_rider
Jij vraagt : Ik probeer de route zó te maken dat de route aansluitbaar is met de Route Zuid-Limburg van Sam (van deze site). Klein probleem is dat de aansluiting niet mooi is en ook niet past waarschijnlijk (ik weet niet of Sam alles op werkelijkheid heeft gedaan, met liniaal of mapskin).
De aansluiting ( ik ben niet verder gegaan dan Schin op Geul Perron miljoenenlijntje )moet jij maken, ik heb zo goed als mogenlijk de route via Google proberen na te maken, en als dat voor 95% gelukt is ben ik er blij mee.Het is zo realistisch mogenlijk gemaakt. De afstand tussen Valkenburg of Klimmen Randsdaal kloppen aardig.
Ik vind het al knap dat je deze route maakt, ga vooral door en sluit hem dan aan op mijn route want dan kan je doorrijden naar Valkenburg spoor 3. Alleen vind ik het jammer dat je zulke nieuwe sporen gebruikt in plaats van wat oudere, dan komt het echter over denk ik. (maar ja wie ben ik ) zoiets als dit
Welke soort sporen zou jij gebruiken voor dit traject? Mijn doel is om het een beetje gerestaureerd te laten lijken, maar als jij met een goed spoor komt, dan kan ik misschien dat veranderen. Ik heb dit spoor gebruikt mede omdat in jouw route deze ook worden gebruikt en de aansluiting wordt dan ook wat realistiser!
[open voor screenshots Simpelveld-Bocholtz later vandaag]
Trainz Versie: 2009
Hallo costa_rider
Jij gebruikt nu de MP track wood, ik zou de MP track rusty ( misschien dat andere trein gebruikers nog andere kunnen voorstellen) gebruiken voor jouw miljoenelijntje, vooal om dat er alleen maar in de zomer maanden op word gereden, zodat de sporen oud blijven.
Even een snelle vraag aan het publiek. Wat willen jullie liever zien? Ik ben nog een beetje erover na het denken. a) Het aanleggen van de spoorlijn Simpelveld-Kerkrade Centrum en dan in Vetschau het stootblok (situatie hedendaags) of b) Het plaatsen van een versperring in Simpelveld richting Kerkrade C. en dan vanuit Vetschau doorbouwen richting Aken-West (emplacement/station) situatie rond 1988.
Ps. Ik heb niet zoveel zin om en Kerkrade C. en Aken door te trekken.
EDIT: Ik zal eens gaan zoeken in de CMP voor wat mooie sporen Sam!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen