Geregistreerd: 30 nov 2010 21:46 Berichten: 226 Woonplaats: Appingedam
Trainz Versie: TANE
Hey allemaal,
Zoals ik al eerder had aangegeven ben ik ook bezig om 3d content van google over te zetten naar trainz. Jullie zullen zien dat ik verschillende soorten gebouwen kies, maar omdat ik vind dat er te weinig Nederlandse bedrijven in Trainz aanwezig zijn, wil ik mij hier meer op gaan richten. Tevens komt ook Duitsland aan de beurt. Elke grote stad heeft wel een bedrijventerrein of kantorenpark namelijk. Omdat ik verder in de provincie Groningen woon, zal ik ook meer content gaan maken uit deze omgeving.
Omdat ik onderhand de smaak te pakken heb, zal ik hier regelmatig wat gaan posten. Ik heb over twee weken tentamens, dus ik zal daarna even gaan kijken hoe ik het evt kan vrijgeven.
Hey hey,
Hierbij weer twee omzettingen. Ik ben nu druk bezig met school en daarnaast ben ik met een Duitse route bezig (screens volgens nog), dus richt mij nu vooral op Duitse content. Maar ik denk dat ik jullie daar ook wel blij mee kan maken.
Omdat ik geen privéberichten meer kan sturen via de trainzsite en ik geen msn-adressen etc heb van de mod's, moet ik het maar even zo doen.
Ik wil heel graag de Arena uploaden, maar dit is al een paar keer mislukt door een foutmelding. Hier heb ik al een keer met Thomas over gehad, maar ik heb nog geen bericht teruggekregen. Ik heb het weer geprobeerd, maar de site geeft aan dat de cmp al bestaat. Graag zou ik willen vragen of dit uit de down-database gehaald kan worden, zodat ik de nieuwe versie kan proberen. Ik kan wel steeds verschillende namen gebruiken, maar hiermee wordt de database natuurlijk ook niet netjes.
Hopelijk kan iemand mij helpen zodat ik het weer opnieuw kan proberen.
Hallo Michel, Ben benieuwd naar de Arena. Ik heb hem ook geprobeerd vanuit Google (en DMAN ook geloof ik ook) en ik kreeg allerlei witte strepen in de binnenkant. In GMAX niet zichtbaar maar in Trainz wel. Daarom ben ik er mee gestopt. Heb jij hier een oplossing voor? Ik heb dit ook bij het gebouw (3 gebouwen) Informatie Beheer Groep te Groningen. BVD Walter/barrie40
Ik heb ook even een vraag .. Dat omzetten lukt me wel .. maar nu komt het , hoe doen jullie dat met de textures ? Passen jullie ze aan als het moet want niet alle textures van van schaal 2 ( 256x256,512x512 ect )
Of hebben jullie daar een andere truc voor.
Want ik heb namelijk ook nog wel wat content wat omgezet kan worden .. maar dat is dus mijn probleempje.
Hallo Gert, Wanneer Michel die vervelende witte lijnen weet weg te toveren kan jouw Groningse wens van de Informatie Beheer groep door mij afgerond worden. Wat ik eerst doe is een selectie van de textures maken. Google maakt veel dezelfde (kleine) textures aan. Smalle randjes, kleine raampjes ed... Ik selecteer dan maar 1 zo'n texture en zet die er meerdere malen in. Dat beperkt het geestdodende textures omzetten Ik zet alle textures om met Photofilter maar dat kan met ieder fotobewerkingsprogramma.: 512x512. Omvormen toestaan (aanvinken). Ik heb 1 texture 2048x2048 staan En dat zijn alle daken van het huizenblok in Utrecht. Dat kon niet anders. Met 512 zag het er niet uit, allemaal blokjes. Hierdoor is het gebouw langzamer in de opbouw. Maar normaal is 512x512 OK. Het is voor het omzetten van Google naar Trainz het saaiste stukje werk. Daaran is het gewoon puzzelen. Succes met de hobbie. Walter
Hey hey,
Witte lijnen?? Dat komt mij niet bekend voor. Mag ik eens een voorbeeld zien wat jullie bedoelen? Ik maak de foto's altijd 256*256, 512*512, 64*64 etc. Deze plaats ik niet in eén groot vlak van 2048*2048 ofzo, maar doe elke afbeelding gewoon apart. Hiervoor gebruik ik gewoon Photoshop. Gewoon alle foto's erin openen en per foto het formaat kiezen wat het dichtste in de buurt komt. Dus een foto van 712*480 bijvoorbeeld wordt gewoon 512*512 en sla ik dus gewoon apart op. Even omzetten naar .tga en opnieuw opslaan in een mapje die ik speciaal voor de .tga's maak. Dus niet alles in één groot bestand, maar gewoon losse bestanden. Daarna een beetje puzzelen welk plaatje waar hoort, maar naar een tijdje gaat het wel. En net zoals Barrie maak ik ook een selectie. Bij de Arena bijvoorbeeld had ik wel 20 dezelfde plaatjes, dan ben je natuurlijk gek als je al die plaatjes stuk voor stuk gaat omzetten.
Hallo Michel, Door de vakantie wat verlaat. Mijn complimenten voor Station Eindhoven! De collectie groeit en groeit. Terugkomend op jouw vraag van 7 Juli. Wat zijn die strepen? Bij de vier gebouwen waren de strepen al in GMAX zichtbaar. Bij de Arena pas in het spel. En zoals je ziet niet bij jouw model maar wel bij de mijne. Ik heb het ook bij een boerderij. Ik krijg het er niet uit. En als ik ze wis dan vallen er hele delen van het model weg. Heb jij daar een oplossing voor of heb ik de pech dat die modellen niet goed waren toen ik ze downloade? Groeten, Walter/barrie40
Hey hey,
Pff, ik heb geen idee. Die versie van de Arena die jij hebt heb ik ook een keer geprobeerd te maken, maar bij mij was het verder wel goed. Ik zal vandaag eens proberen om zelf ook de IBG te maken, om te kijken of het bij mij ook gebeurd.
Hey Barry,
Ik heb even gekeken naar de IBG-gebouwen. Dit heb ik er van gemaakt:
Zoals je ziet heb ik de gebouwen gescheiden, hierdoor kan je de gebouwen naar eigen inzicht in het landschap zetten. Vindt je het goed als ik deze gebouwen in een pakketje op deze site zet?
Hey Nha dat ziet er toch goed uit ? Wie het maakt , is niet belangrijk .. het gaat erom dat er content komt voor de NL routebouwers .. Van mij mag hij Online !
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen