Voila, een nieuw topic voor al mijn eigen rollend materieel
Even een korte samenvatting van de laatste treinen:
FS ADP-dubbeldeksrijtuigen (gebouwd voor route: Cinque Terre)
FS Vivalto-dubbeldeksrijtuigen (gebouwd voor route: Cinque Terre)
FS MDVE-rijtuigen (gebouwd voor route: Cinque Terre) Op dit moment ben ik nog bezig met verschillende fototextures maar eerst wordt dit rijtuig nog getest door onze Italiaanse vrienden.
En dan nu mijn nieuwe project:
Degene die al een aantal jaar op dit forum rondhangen zullen de route Arezzo-Stia vast nog wel kennen. ( zie: http://www.matsverschuren.eu/arezzostia.html ) Die route is al een tijdje af, 2007! (Hier en daar kan nog wat verbeterd worden en ik moet nog een keer naar de seinen en snelheden kijken, maar de route is af genoeg. ) Voor deze route zijn echter maar één of twee treinen in Trainz gemaakt, omdat de route geëxploiteerd wordt door de LFI en niet door de Italiaanse spoorwegen. (FS) Dus het leek me leuk om de route een beetje te verbeteren en vooral door passend rollend materieel ervoor te maken. Dit alles doe ik tussen het Cinque Terre project door, ik doe alles een beetje tegelijk op het moment.
Ik heb een beetje zitten rondneuzen in het materiaalpark van de LFI, waar nog locomotieven uit 1926 op dienstregeling rijden. Het is de bedoeling dat ik de volgende trein ga maken:
Dit treintje bestaat uit een motorrijtuig, een rijtuig en een stuurstandrijtuig. Als ik deze drie treinen af heb zijn er veel verschillende mogelijkheden om te rijden, zeker als ik van deze treinen verschillende versies maak. Ook staat er nog een locomotief in de planning, maar laten we niet te hard van stapel lopen; het is ook allemaal maar een idee/doel. Het zou best kunnen wezen dat ik tussendoor weer een andere trein wil gaan maken.
De eerste trein is inmiddels al in een ver stadium gevorderd:
LFI eBiz 7 Gebouwd in 1954
De mesh is af, nu de cabine nog. (Misschien wel de grootste klus!) Ook is deze texture een fabriekstexture, ik ga een versie maken met lekker veel graffiti. ^^
Misschien dat ik de voorruiten dan wat aanpas, dat scheelt waarschijnlijk wel. Nightmode en shadow zijn af. Corona's moeten nog goed ingesteld worden en ik moet nog een paar kleine dingen aan de cabinetexture toevoegen voordat ik aan de cabine begin. Verder zal ik binnenkort ook beginnen aan het viesmaken van de zijkanten. En ik wil er nog heel graag achterkomen hoe ik piepende remmen krijg; dat schijnen ze in het echt behoorlijk te doen.
Ik ga zo een cabine maken. Echter ben ik daar nog vrij onbekend mee, dat wil zeggen ik weet lang niet van elk knopje/hendeltje/etc wat de functie is. Hieronder volgen een paar foto's met nummers, ik zou graag d.m.v. jullie hulp uitvinden welk ding welke functie heeft.
Versie 1.1 van de Vivalto-rijtuigen is nu te downloaden vanaf http://www.matsverschuren.eu/vivalto.html Er zijn wat kleine dingen aangepast; - het stuurstandrijtuig is 180 graden gedraaid - de camera's in de cabine zijn 180 graden gedraaid - de CMP-errors zijn opgelost
Misschien binnenkort ook werkende (snelheids)meters in de cabine.
En binnenkort ook weer een update van het interieur van de eBiz 7.
Deze week tentamenweek, dus weinig tijd voor Trainz. Toch een klein beetje opgeschoten:
De LFI eBiz 9, met lekker veel graffiti.
Verder is er al een beetje cabine af (snelheidsmeter werkt inmiddels), maken de deuren geluid bij het openen en sluiten en zitten er nu heerlijk piepende remmen op.
Snelheidsmeter rechts, remmeters links, 2 Ampère en 1 Voltmeter bovenin het paneel. De twee onderste meters worden vaste meters, zonder animatie. Nu de hendels en knoppen, en dan alles verfraaien.
Beide remmen zijn nu klaar en werken naar behoren:
Nu ben ik bezig uit te vinden hoe ik geluid aan handelingen kan toevoegen, zoals aan de throttle en een schakelaar. En daarna ga ik de knoppen inbouwen voor de lichten, pantografen, noodrem, ..deuren.., en ga ik het raam en de deur animeren.
De eBiz 7/8 motorwagens zijn nu te downloaden vanaf mijn website en tevens is Arezzo-Stia v3.0 vanaf nu te downloaden. (Inclusief KUID-Lijst met downloadlinks.)
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen