Trainz Versie: TANE
Dank jullie wel.
Heel veel draadjes, hangers...... Gaat niet voor elke unieke situatie een nieuw portaal maken dus gebruik je fantasie. Verder ook een kabel gemaakt van hoogte A naar viaduct niveau gewoon omdat het kan.
Mooi en uitdagend project Olaf. Zo te zien al lekker veel uren erop zitten. Mooie en herkenbare punten in de route!!
Ik wil je graag wel een tip geven: wissels liggen namelijk op platte (hout of beton) bielzen. De wissels op gebogen bielzen doen m.i. afbreuk aan het realisme en de mooie omgeving om de route heen. Aangezien je SAM tracks gebruikt heb ik goed nieuws: hij heeft namelijk speciaal voor wissels ook de platte variant gemaakt van dwarsliggers die jij gebruikt.
Ik speel al enige tijd TRS19 waar wissels automatisch platte bielzen krijgen, maar ik heb nog een aantal voorbeelden uit TANE:
Voorbeeld uit het echt:
Verder ben ik erg benieuwd naar je vorderingen. Wat dit is een gigantisch project. Lang geleden dat iemand echt bezig was met het bouwen van een bestaande route. Heel veel succes Olaf!!
Geeft een voldaan gevoel als je dat laatste draadje na àààaaal die uren aansluit hè Ziet er goed uit hoor, die unieke kokerbalkhangers maken het toch wel af.
Tof om Utrecht steeds meer tot leven te zien komen!
Trainz Versie: TANE
Dank jullie wel allemaal.
Koos ik gebruik SAM Track - PS-94 class 0 en de enig wissel versie die ik kan vinden is de SAM Track - concrete - junction. Ik heb dat even getest maar het komt allemaal niet zo lekker uit met de afstanden. De SAM Track - concrete - junction heeft een langere spline lengte en als ik nu de rails vervang dan worden de bielsen te breed. Dit allemaal betekend dan dat ik alle wissels overnieuw moet gaan neerleggen. Daar heb ik dus echt geen zin in. De rest van de route heeft volgens mij allemaal houten bielsen en die zijn al plat.
Ziet er goed uit met dat groen. Gebruik je “roys ....” trees van roystrainz? Die gebruik ik zelf als vervanging, daarnaast bomen met de naam “st_rmm.....” van rmm, lijkt er veel op maar heeft meer variaties.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen