Mooi Olaf! Het aantal wissels is inderdaad flink minder geworden, ook wel lekker om met 80 km/h binnen te kunnen rijden (behalve naar de kopspoortjes dan);)
Vanaf de sprintersporen wel inderdaad, maar vanaf de IC-sporen kun je met 80 km/h binnenkomen, mits de seinen niks anders afdwingen natuurlijk. Vanuit de richting Arnhem/Den Bosch en uit de richting Woerden is ook 80.
Geregistreerd: 18 mei 2019 19:56 Berichten: 199 Woonplaats: "De Verblijfhoek"
Trainz Versie: TRS 2019
Ut=40 Amf=40 (plaatselijke snelheid) Als je vanaf Amf naar Ut rijdt en je bent de wisselstraten uit (bokkeduinen ligt dan rechts van je, kom je een snelheidsbord tegen dat 80 zegt, als je dan voorbij de zanderij bent krijg je baanvaksnelheid zolang het seinbeeld het toelaat tot overvecht (oh ja onderweg kom je ook nog een codewisselsein tegen -ter hoogte van het spoor dat aftakt naar Soest), na overvecht 60 dan 40 en stoppen maar. Omgekeerd, 40 vertrekken, de flyover passeren, vervolgens snelheid hernemen na gelang seinbeeld en baanvaksnelheid naar Amf (vlak voor inrijder Amf terhoogte van het uitrijspoor van de zanderij > terug naar 40 en met n boogje naar Amf (halverwege boogje staat inrijsein)
Trainz Versie: TANE
Bedankt!
Klopt is een rijdraad hoogte tool (is een wagon). Is makkelijk bij hellingen. Ik zal mijn nieuwe tooltjes (ook mijn 4.5m / 5m trackspacer) nog vrijgeven.
Ik haal mijn info vooral van cabinerit videos. Hier een screen van ongeveer dezelfde locatie. Weten jullie of het kastje bij de rode pijl een cijferbak is of het is een sein voor seintekens voor heuvels.
Wat je zegt geldt alleen voor de sprinter. De IC passeert Overvecht via de hoge sporen en komt dus niet langs het perron. Je kunt het ook zien in deze video: ga naar 13:47: https://youtu.be/y5dCwviqpe0
Je kunt zien dat de twee linker sporen (voor sprinters) eerst een snelheidsvermindering naar 60 krijgen en daarna naar 40. De twee rechter sporen krijgen alleen een snelheidsvermindering naar 80, omdat die naar de doorgaande sporen leiden. Nu dwingt het seinbeeld net voor Utrecht hier geel-6 en daarna geel, maar dat is omdat het sein aan het einde van het perron op rood staat. Als alles op veilig stond kon je met 80km/h binnenkomen.
Vanuit Utrecht naar Amersfoort net zo, je kunt meteen 80km/h gaan rijden en rijdt vervolgens over het meest linker spoor via de flyover bij Blauwkapel richting Bilthoven. Ook daar zijn zat video’s van, is wel leuk om eens te zien. Is namelijk eens wat anders dan alleen maar rechts rijden https://youtu.be/mLWQ24Cjr9o Je rijdt hier ook parallel met de sprinter naar Den Dolder en Baarn, zul je zien dat die helemaal rechts rijdt.
Het is een bijzonder stukje infra daar bij Blauwkapel, maar wel een mooi stukje
Groet, Remco
EDIT: Ik vermoed dat het een sein is met letterbak voor goederentreinen. Aangezien er alleen maar een 40 wissel achter ligt (dat kan met groen knipper, is geen cijferbak voor nodig) en het volgende sein geen cijferbak heeft. Na dit sein waar je het over hebt volgt ook een heuvel voor de brug.
En die tools zijn erg welkom, ik gebruik je andere tools ook nog altijd, dus zou goed van pas komen!
BBG staat voor "Bord Bijzonder Gevaarpunt". Bij die seinen staat dit bord op de paal, waar ook wel het P bord hangt: Voorbeeld van een BBG is een beweegbare brug of overloopwissels op de vrije baan. Voor zo'n punt vind je dan een sein met BBG. Het sein dat dààrvoor staat, wordt voorafgegaan door gele bakens i.p.v. reflectoren, als aankondiging van een bijzonder gevaarpunt:
In dit pakket zit ook een letterbak, die heet "Sig NS65 LH-regime". Die kun je plaatsen voor het hoofdsein. Er is ook eentje met XG-regime. Werkt hetzelfde, maar andere letters. Ik weet niet welke hier van toepassing is. Er zijn ook een soort signal aspects voor, maar ik weet niet precies hoe die werken.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen