Trainz Versie: 2010EE
Mijn bijdrage van eergisteren was mijn eerste upload via imgur. Ik ben nog niet helemaal tevreden hierover Je ziet heel vaag een tekst in het midden van het plaatje en ik wil graag dat alle 'trainz-kaders' niet zichtbaar zijn zodat ik een screenshot krijg ala bctrainz (zie 17 december 15.36 uur, deze even als voorbeeld, alle andere bijdragen zijn ook prachtig). Iemand die deze 'screenshotuploader-leek' kan helpen?
Hi, zoals Olaf zegt gebruik F5 even als je de kaders uit beeld wilt hebben. Het ligt als het goed is niet aan imgur, want dat gebruik ik ook altijd en ik heb er geen problemen mee. Die vage tekst in het midden komt doordat je de cursor op een object in Trainz hebt staan waardoor Trainz deze tekst laat zien. Als je je muis verschuift gaat dit weer weg.
Bedankt beide heren! Ik bedoelde ook niet dat het eventueel aan imgur zou liggen. Excuses voor de eventuele verwarring die ik met mijn lapje tekst onbedoeld heb veroorzaakt
Ik ben op dit moment bezig om de diverse opstelterreinen wat aan te kleden (Watergraafsmeer zo goed als af, behalve aankleding, screenshots volgen nog wel een keer). De screenshots zijn van Hoofddorp Opstel. Ik vind het alleen wat 'kaal' Ik wil het graag wat aankleden met bv. afvalcontainers, lampen, afdakjes en wat je nog meer zoal kan aantreffen op een opstelterrein en schoonmaakperrons. Heeft iemand nog tips voor wat dit betreft?
Voor het opstelterrein gebruik ik inderdaad zoals je zegt wat vuilcontainers, eventueel wat vuilniszakken en verder is voor hoofddorp een aantal klokken nooit verkeerd en stroomkastjes hier en daar mag ook wel. Een mooie vuilcontainer is bijvoorbeeld “Müllcontainer”, volgensmij van DLS. Voor vuilniszakken kun je zoeken op garbage bag, dan vind je vast iets moois.
Mooie plaatjes Gil! Mooi station ook. De Takkls zijn daar helemaal op hun plaats! Ben zelf van plan om een aangepaste versie van Zandvoort hier op zolder in de schaal hO na te maken. Ben benieuwd of je de lijn ook verder gaat uitbouwen?
Dat is een mooie uitdaging om Zandvoort in H0 schaal na te bouwen. Let op! Het rangeerterrein staat haaks t.o.v. het station,dus dat wordt wel ff wat dingen uitvogelen.
En wat trainz betreft: Ik heb Zandvoort als eindstation gebruikt in een fictieve route.
Ben benieuwd naar de route Gil, het zal zeker weer smullen worden.
Zandvoort nabouwen is zeker een uitdaging. Het wordt dan ook een vrije interpretatie van Zandvoort. Zoveel ruimte heb ik ook weer niet. Een overzicht vanuit Trainz: Ik maak het zo dat het rangeer/opstelterrein eigenlijk de op- en afrit afdekt dmv een wal en viaduct. Ook het VAM station is daar in de wal meegenomen. I.p.v. dubbelspoor is er enkelspoor, maar wel met een wachtspoor voor de locs die moeten wisselen: Een eenvoudig schaduwstation met een stuk of 6 sporen, en dan met een keerspoor zodat getrokken treinen kunnen kopmaken onder de grond. En omdat de trein toch achter de schermen verdwijnt volstaat een enkelsporig lijntje.
De sfeer van Zandvoort wil ik wel nabootsen: een eilandperron met een oude overkapping, stationsgebouw aan het eind, de achterwand met een heuvel met gebouwen erop (misschien wel een façade net zoals de oude huizen zoals die bij Arnhem Berg stonden, past er mooi bij), goederenloods, losweg, weegbrug, opstelsporen voor rijtuigen en treinstellen, opstelspoor voor de locs, rangeerlocje erbij, en natuurlijk de VAM: het gebouw van Harlingen vanzelf! Het geheel is digitaal, en zal hoogstwaarschijnlijk aangestuurd worden door Rocrail, wat op zich al een uitdaging is . Heb nu een testbaantje liggen om een en ander uit te testen en te proberen. Ben van plan om alles zelf te maken, gebouwen sowieso, maar ook de bovenleiding. Hoop binnenkort een start te maken met de onderbouw!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen