Trainz Versie: TANE
Hallo
Graag gedaan. De bovenleiding heb ik gemaakt. Er is hier op de site wel al zo'n set maar ik moet toch een passende set maken voor deze baan in verband met de krappe bochten. Tevens is denk ik straks zo'n 90% van de dingen voor de route door mij gemaakt.
Hallo
Miniworld Rotterdam in Trainz Simulator bouwupdate 13
Ik bouw nu definitief in Trainz a new era. Alles heb ik nu overgezet en het bouwen gaat nu verder. De spline bovenleiding heb ik wel aan moeten passen want in TANE werden de portalen gehalveerd. Dus alle bovenleiding is nu overnieuw gedaan. In deze update video laat ik diverse voordelen van TANE zien.
Een teamlid van Miniworld heeft ook contact met mij gezocht en hij gaat nu voor mij bouwwerken opmeten en op de foto zetten. De Calandbrug is nu dankzij hem nu wel juist.
Je moet er wat voor over hebben, maar dan merk je toch echt wel dat T;ANE veel leuke functies biedt. Vooral dat water ziet er schitterend uit, en persoonlijk zou ik het het mooiste vinden om het water dan door te laten lopen en dat af te dekken met een balk oid.
mooie huisjes en station gebouwen en die steentjes mogen er ook zijn. heb jij ook texturen van die bruggen gekregen. heb gezocht maar is weinig van te vinden namelijk.
Hallo
Miniworld Rotterdam in Trainz Simulator bouw update 15
Deze week heb ik straatlantaarns geplaatst. Er is een tunnelingang en een huisje gemaakt. Ook is er een begin met het festivalterrein gemaakt. En ik heb bovenleiding boven station Hooghburgt geplaatst. Verder zijn er nog een paar seinen bijgeplaatst en ze zijn ook allemaal genummerd. En verder is er her en der nog wat landschap aangepast.
Mooi Olaf, kan ik eigenlijk elke week wel zeggen Ik ben wel benieuwd naar de naam van die stenen textuur om de vuurtoren, die kan ik mooi gebruiken voor de pier in Harlingen.
Hallo
Dank je wel. Die textuur is zelfbouw. Wordt later met de route vrijgegeven.
Miniworld Rotterdam in Trainz Simulator bouw update 17
In deze update ga ik het hebben over het instellen van wissel paden en treinen. Ik ben hier een week mee bezig maar het gaat nog niet helemaal goed. Ik hoop met deze video dat iemand mij kan helpen.
Als eerste laat ik de Interlocking towers zien. In Atlier laat ik alle instellingen zien en in Driver start ik de rijsessie. Het probleem is dat de wissel paden op een een of andere manier niet geactiveerd kunnen worden.
Als tweede gebruik ik de js-TRF PathControl In Atlier laat ik alle instellingen zien en in Driver start ik de rijsessie. Het probleem is dat deels de wissel paden op een een of andere manier niet geactiveerd kunnen worden.
Als derde gebruik ik rijden via / naar trackmark. Hiermee kom ik al een stuk verder maar het probleem is dat een stoom lok met rijtuigen niet achterwaarts over een wissel bij station Sluishoek willen rijden. Ik had daar ook een test gedaan (niet in deze video) met dezelfde trein combinatie en deze trein dan wel netjes voor het sein gezet maar dan wou hij ook niet over die wissel. Maar deed ik de rijtuigen weg dan wou de lok met tender wel over de wissel. En alle andere treinen willen ook gewoon over die wissel.
Zoals je weet ben ik ook al jaren bezig met paden in trainz . In Trs 2010 werkt dat prima, maar sinds T'ane ben ik ook nog zoekende naar een goede oplossing. Ik sta eerlijk gezegd wel te kijken dat jij de Pathrule van JS werkt hebt, ik niet... Maar omdat die in Trs 2010 ook al problemen gaf met teveel paden (op Tombroek liep ik al tegen de max aan) gebruikte ik de Pathrule in 2010. Dat werkt prima, maar ook die heb ik niet werkend in T'ane.
De interlocking towers heb ik geprobeerd, maar ook niet naar tevredenheid. Het is al een poosje geleden (in het begin van mijnT'ane), en omdat ik daar niet verder mee kwam is dat eigenlijk ook de reden om T'ane niet meer op te starten...
Nu ben ik aan het experimenteren met een andere rule, die tot nu toe wel redelijke resultaten laat zien: TH R Routecontrol. Staat op het DLS. Hiermee kun je paden invoeren, en die laten triggeren door een sein of trigger. Ik gebruik hem nu op mijn Modelbaan, en tot nu toe werkt het. Al moet ik eerlijk zeggen dat na al die jaren het opvolgen van paden binnen Trainz nog steeds niet 100% vlekkeloos verloopt... waar dat aan ligt? Geen idee.
Ik hoop dat ik je hiermee wat heb geholpen, ik ga er sowieso ook mee verder
Ik heb nu de TH R Routecontrol + TH R Route list uitgetest en het lijkt goed te werken. Het opzoeken in contentmanager in TANE was wel moeilijk. Heb via de internet downloadstation de TH R Routecontrol opgezocht.
Op de screen hieronder een van de paden. Het valt me op dat als je een pad instelt en hij komt dan een sein tegen dat hij dan niet verder kan "kijken". Ik kon wel nog wissels toevoegen. Zie de donker oranje wissels. Na sein 139 komen nog 2 seinen en die kon ik niet toevoegen.
Maar goed, bedankt voor je tip. Zal de komende dagen eens verder testen.
Hallo
Miniworld Rotterdam in Trainz Simulator bouwupdate 19
Er zijn weer een paar gebouwen gemaakt. Tevens heb ik de commandocentrale een update gegeven.
Ook heb ik het seinhuis gemaakt. Wel in de video te zien maar vergeten te benoemen.
Ik heb nu een testje gedaan met de TH R Routecontrol + TH R Route list voor Trainz. Het probleem waar ik nu mee zit is dat als een trein over de begin trigger rijd dat dan alle paden worden geactiveerd. Als de trein dan het pad heeft doorlopen dan worden de wissels niet vrijgegeven. Ik heb ook een poging gedaan met een eind trigger per pad maar dat helpt ook niet.
Hallo
Bedankt Willem. Anstonio losse paden werkt nu. Maar wat is TRDL?
Miniworld Rotterdam in Trainz Simulator bouwupdate 20.
* Ik heb weer 2 nieuwe bouwwerken er bij gemaakt. * Treinen kunnen nu wel automatisch rijden. Wisselpaden instellen kan nu wel. * Er zijn schaduw sporen onder de baan aangelegd. Ik geef daarover een uitgebreide uitleg. * Ik vertel wat over de mogelijke treinritten. * De nieuwe modelbaan Groot Brittannië wordt binnenkort ook gebouwd. * Ik ga binnenkort ook beginnen aan het RET tram model. * Binnenkort wordt ook de metrolijn toegevoegd.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen