Deze route wordt een juweeltje! Super gaaf. Leuk dat je ook de sporen van SAM gebruikt. Dat maakt de route toch al weer een stuk realistischer. Ik ben benieuwd naar toekomstige vorderingen.
Gr. koos
Hallo Koos,
Bedankt voor je leuke compliment! Die SAM tracks gebruik ik alleen buiten Leeuwarden. Met name omdat ze toch wel wat zwaar zijn in gebruik, buiten Leeuwarden heb ik toch maar besloten om ze wel te gebruiken omdat ze uiteraard wel de mooiste zijn.
Deze week en afgelopen week niet heel veel kunnen werken aan de route, maar zodra ik weer wat meer tijd heb komen de screens wel weer voorbij
Afgelopen dagen het spoor gelegd tot het eindstation Harlingen Haven. Ook alle spoorobjecten geplaatst. In het bijzonder wil ik graag Willem (verbo622) bedanken voor het maken van de waterkering naast het spoor + bruggen over het spoor!
Helaas speel ik altijd al Trainz met een schrikwekkende lage fps.. Mijn computer wordt als maar trager en ik heb alleen een externe harde schijf. Nu is Harlingen zo wat leeg, alleen dicht op het spoor volgebouwd. Ik haal maar net de 5 fps... Buiten de stations om kom ik op de 15/20, wat redelijk is, maar naar mijn mening nog heel laag is als je door een leeg Fries landschap rijd. Ik weet dat een videokaart een optie is maar daar moet ik eerst het geld voor hebben. Misschien is er nog wel iemand die een goedkope, maar toch goede videokaart weet of heeft. Voorlopig moet ik het maar doen met wat we hebben, ookal zorgt dat regelmatig voor stress wat denk ik wel herkenbaar is.
dat is juist de kunst om het realistisch naast het spoor op te bouwen met wat je vanuit de trein kan zien. wat er verder in de dorpen gebeurt of staat, heb je als machinist weinig aan. (mijn mening)
Trainz Versie: TANE
Hallo
Mooi stukje teamwork! Ziet er goed uit.
Om je framerate te verhogen kan je de kijkafstand terugbrengen naar iets van 2000m. Je kan ook de instelling voor scenery detail lager zetten want dan verschijnen de objecten later pas in beeld.
Om je framerate te verhogen kan je de kijkafstand terugbrengen naar iets van 2000m. Je kan ook de instelling voor scenery detail lager zetten want dan verschijnen de objecten later pas in beeld.
Olaf
Hoi Olaf,
Bedankt voor je compliment!
Ik heb normaal de kijkafstand op 2500m, alleen nu voor de foto op 5000m. Om te laten zien hoe weinig er eigenlijk staat. De instellingen voor detail heb ik allemaal op gemiddeld staan. Maar ook dan kom ik rond de 5/10 fps.
Misschien is er nog wel iemand die een goedkope, maar toch goede videokaart weet of heeft.
Kijk hier eens. Tweakers heeft een prima pricewatch afdeling waar je heel makkelijk je zoekopdracht kan filteren. Zo kun je bijvoorbeeld aangeven wat je maximale budget is en krijg je alleen kaarten (of andere componenten) te zien tot dat bedrag. Heb je er een paar gevonden die je wat lijken kun je ze heel makkelijk vergelijken en heb je gelijk de op dat moment goedkoopste winkel bovenaan staan.
Dat is misschien wel handig om op te kijken ja. Heb je ook enig idee wat voor specificaties goed zijn om Trainz 2010 fatsoenlijk te laten draaien? Ik heb zelf totaal geen verstand van computers of iets dus als iemand wat advies heeft dan graag
Zelf heb ik Trainz jaren gespeeld op een systeem waar een GTX550ti van 1GB in zat en dat speelde prima. Heb je zelf een bepaalde voorkeur voor NVidia of AMD?
Ik heb zelf even gekeken naar een kaart van NVidia (klik) en van AMD (klik). Omdat ik niet weet hoe groot je kast is en hoeveel ruimte er is ben ik voor redelijk korte kaarten gegaan van ongeveer 17cm en ben van een maximaal budget van €140,- uit gegaan.
Hier zit je sowieso goed mee, kijk wel even wat het stroomverbruik is en wat voor voeding je hebt qua wattage om problemen daarmee te voorkomen. Zo heeft de kaart van NVidia bijvoorbeeld een PSU van minimaal 300W nodig.
Hoop dat ik je hiermee een beetje op weg heb kunnen helpen.
Bedankt Ingmar voor je tijd en moeite Heb afgelopen dagen wat gekeken voor wat videokaarten, maar het probleem is meer dat mijn computer geen kast heeft. Alle apparaten zitten aan het scherm vast om het maar zo te zeggen.
Dan nu verder met de route:
Hier een spoorbrug met daarachter de trambrug. Zoals de naam al zegt heeft hier vroeger een tram gereden naar onder andere Bolsward. Alle tramlijntjes in het noorden zijn intussen opgebroken, misschien op een enkele na..
Met 40 km/h kachelen we verder naar Harlingen Haven, wat zo'n 3 minuten duurt:
De spoorstraat met een supermarkt en wat huizen:
Overweg aan de westerzeedijk. Achter dit shot eindigt de welbekende zeedijk die ons allemaal beschermt tegen het hoge water, waarna deze overgaat in de mooie kering.
Tot zo ver, we komen langzaam maar zeker dichter bij het einde
@ Remco: Vrijwel alle lijnen van de NTM zijn opgebroken, het geen wat er nog ligt zijn oude lokaalspoorlijnen van de NS/NFLS (ten noorden van Leeuwarden). Her en der heb je wel wat overblijfselen, civiele techniek, gebouwen etc. Maar in Hoorn hebben we een grote collectie rijtuigen, wagens en 1 locomotief van de NTM en 2 stoomloc typen die namens de NS daar hebben gereden. Ook wat Gooisch spul heeft daar gereden. Daarnaast hebben we nog steeds het materieel waar we enkele keren ritten mee hebben gedaan over NTM/NFLS lijnen in ik meen de jaren 70 en 80 naar Leek.
Dit wordt een fraaie route Remco! Complimenten. Een tip: Er staat geen streetlight langs de straat. Harlingen is toch echt fraai verlicht Plezier met de Hobby Walter
Dit wordt een fraaie route Remco! Complimenten. Een tip: Er staat geen streetlight langs de straat. Harlingen is toch echt fraai verlicht Plezier met de Hobby Walter
Haha ja klopt Walter, moet ik nog even doen. Komt goed, bedankt voor de tip!
Harlingen is ondertussen weer goed verlicht. Ook wat verkeer hier en daar geplaatst. Onder de spoorbruggen zitten in het echt lampen die verkleuren. Heb even op het dls gezocht maar ik kan helaas niet echt een gekleurde lamp vinden. Had leuk geweest maar is een klein detail.
Stukje Harlingen van boven bij zonsondergang. Screenshot van http://www.webcam-Harlingen.nl, hier is een webcam te vinden genaamd "Willemshaven". Voor de geïnteresseerden
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen