Geregistreerd: 06 jan 2011 00:29 Berichten: 172 Woonplaats: Amsterdam / Den Haag
Trainz Versie: 2009
Long time no see; de HTM 57 is gereedgekomen in Trainz:
@Rutger: het zijn niet mijn onderstellen maar andermans. Het is niet perfect, maar beter iets dan niets. @Martin: van die breedteverschil ben ik bewust, maar het is vrij lastig om het model goed naar breedte te schalen.
De reden waarom ik lange tijd niks heb gepost is dat mijn interesse in Trainz aardig verloren is. Bestaande projecten zal ik proberen af te ronden.
De dip is herkenbaar, gelukkig begint het langzaam aan weer op te komen bij me. Komt vast wel goed zodra ik echt in me huisje zit.
Anyway, Aron, neem je tijd en het begint vanzelf wel weer te kriebelen hoor. Zeker als het slechtere weer er weer aankomt. Zou zonde zijn met je mooie creaties
Geregistreerd: 06 jan 2011 00:29 Berichten: 172 Woonplaats: Amsterdam / Den Haag
Bedankt beide heren voor de aanmoedigende bewoordingen! Afgelopen tijd had ik (te) veel aan 3d-modelleren heb gezeten, waardoor het iets te veel werd. Ik zal binnenkort maar eens proberen wat contents af te ronden en uit te brengen.
Edit: om daad bij woord te voegen: er is weer een content als download beschikbaar gesteld.
De 57 ziet er al mooi uit Aron! Onlangs prachtig gerestaureerd door Stichting Tramwerk, fraai werk leveren zij! Ik zie nog wat verbeterpuntjes maar ik denk dat je die zelf al weet
Erg fijn om te horen dat de negenogen gewaardeerd worden. Ik had dat van te voren niet verwacht.
RutgerSHM schreef:
De 57 ziet er al mooi uit Aron! Onlangs prachtig gerestaureerd door Stichting Tramwerk, fraai werk leveren zij! Ik zie nog wat verbeterpuntjes maar ik denk dat je die zelf al weet
Wederom bedankt. De 57 is in bezit van HOVM (wordt die nog gerestaureerd?). De 58 is onlangs inderdaad prachtig gerestaureerd. Vandaag reed Tramweg Stichting daarmee samen met de NZH A327 en HTM 2 rondjes door Scheveningen vanwege Vlaggetjesdag. Zie foto hieronder nabij het eindpunt van lijn 11, Scheveningen-Haven (en ter vergelijkingsmaterieel t.o.v. Trainz-versie).
Hoi Aron, Motorwagen 57 is van het HOVM en is eigenlijk niet gerestaureerd. Deze is rechtstreeks uit de sienst museumwagen geworden. Van de week is deze goedgekeurd voor het HTM-net, na enige tijd afwezigheid. Motorwagen 58 is door Stichting Tramwerk grerstaureerd (heb ik zelf ook een beetje aan meegeholpen) en wordt geëxploiteerd door de Tramweg-Stichting. De eigenaar van dit voertuig is Stichting de Wassenaarsche Tram. (Dit allemaal om het verwarrend te maken )
PS. Ik was er ook op Vlaggetjesdag!!! Én mijn vader was trambestuurder op Motorwagen 2 en mijn moeder was kaartverkoper op Motorwagen 58. Zelf heb ik de publiciteitsposter, plaatsbewijzen en getypte dienstregeling (kostte 3 uur) ontworpen (http://www.htmfoto.net/nieuws/tonen.php?datum=20140610&item=250).
Laatst bijgewerkt door pcc1186 op 16 jun 2014 00:18, in totaal 2 keer bewerkt.
Bedankt voor je opheldering PCC1186! Als leek lijkt het vrij complex met al die constructies met stichtingen en organisatie's. Maar als hobbyist ben ik allang blij dat beide historische trams (in goede conditie) op de baan kunnen blijven rijden.
Overigens leuk dat je als familie actief bent in het museumtramwezen. De trambestuurder van motorwagen 2 was toch Raymond? Knap gedaan met die ontwerpen!
Fijn dat me contents bruikbaar zijn in je route, Gerard!
Hoi Aron, Ja, Raymond is mijn vader. We hebben samen en met buitenlijnkenner Johan Blok met zijn drieën op een Zaterdagochtend het Persil-reclamebord op de 58 gezet. Toen we daarmee klaar waren bleek het 45cm hoog te zijn, terwijl het 35cm hoog moest zijn, en dat de 'V' van 'Veilig' een kleine letter hoort te zijn.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen