Geregistreerd: 06 jan 2011 00:29 Berichten: 172 Woonplaats: Amsterdam / Den Haag
Trainz Versie: 2009
Goed om te horen dat metro bevalt. Verder bedankt voor feedback! Even reactie erop:
Ardan schreef:
-Afremmen gaat wel heel erg snel
Bekend probleem. Afremmen gaat inderdaad erg snel. Dit valt vermoedelijk op twee manieren op te lossen: (1) Mass in config.txt verhogen (doordat massa van voertuig zwaarder is, zal remweg langer zijn. Nadeel, voertuig trekt hierdoor langzamer op). Enginespec aanpassen (voornamelijk de brake-waarden).
Ardan schreef:
-Binnencamera van de tussenrijtuigen is dezelfde als dat kan de kopbak, dus er zit ook een cabine in de tussenbakken ineens
Goed punt. Tussenrijtuigen behoren eigenlijk geen cabine te bevatten. Een interior in tussenbak is ook zinloos omdat geen passagiers (in interior) worden vertoond. NB: binnencamera heet in Aurans terminologie een interior.
Ardan schreef:
-Kan het niet goed zien omdat ik nog geen bovengrondse metrostations in mijn route heb met passagiersfunctie (ga ik straks alsnog even erin zetten), maar volgens mij gaan de deuren niet open. EDIT: Deuren gaan wel open, sorry. Is alleen met de binnencamera niet te zien.
Goed opgemerkt. Aan de buitenkant gaan de deuren inderdaad open en dicht. In het interior is naar mijn weten is het niet mogelijk om deuren te animeren, helaas. (Net zoals passagiers niet worden weergegeven in interior, zoals eerder aangegeven).
Ardan schreef:
Open- en sluitgeluid klinkt echter niet.
Kan best dat het niet klinkt. Die geluiden zijn van de CAF geleend. Van de m5 heb ik hiervan geen goede geluidsfragmenten.
Nogmaals bedankt voor de feedback! Bij een volgende versie zal ik dit proberen te verwerken (helaas heb ik komende weken weer weinig tijd voor Trainz... ).
Kan best dat het niet klinkt. Die geluiden zijn van de CAF geleend. Van de m5 heb ik hiervan geen goede geluidsfragmenten.
Met 'klinkt niet' bedoelde ik niet 'klinkt lelijk' Persoonlijk vind ik de originele ding-dong júíst leuker, maar goed. Ik bedoelde dat ik het geluid helemáál niet hoor, terwijl met de soundscript in de config volgens mij niks mis is.
Eén van de cabinecamerapunten stuurt je trouwens naar een punt vlak achter de cabinewand. Als je omdraait kun je zo mooi de hele metro inkijken, maar misschien is het een idee om bij een tweede versie dat punt iets naar links of rechts te verschuiven, nu kijk je recht tegen de stang aan en kun je niet zo mooi helemaal naar achteren kijken.
Goeie tip trouwens van het veranderen van de mass-waarden.. ga ik meteen even mee spelen bij de BR423
Eerste waarschuwing ... en dat al bij je tweede bericht ... lees 2.3 in dit topic ... vragen om downloads doen we niet, gewoon wachten totdat de maker besluit het vrij te geven voor iedereen.
Geregistreerd: 06 jan 2011 00:29 Berichten: 172 Woonplaats: Amsterdam / Den Haag
Ardan schreef:
Met 'klinkt niet' bedoelde ik niet 'klinkt lelijk' Persoonlijk vind ik de originele ding-dong júíst leuker, maar goed. Ik bedoelde dat ik het geluid helemáál niet hoor, terwijl met de soundscript in de config volgens mij niks mis is.
Het ding-dong-geluid van de Zilvermeeuw is inderdaad wat leuker. Bij de echte M5 is het overigens een heel lange piepgeluid.
Ardan schreef:
Eén van de cabinecamerapunten (..)
De camerapunten in het interieur valt gewoon heel makkelijk aan te passen in het config-bestand. Overigens bedankt voor de goede suggestie! Als je niet gebonden wilt zijn aan camerastandpunten kan je ook aan bestand trainzoptions.txt (in hoofdmap van Trainz) de regel "-freeintcam" toevoegen. Dan kan je vrijuit met camera bewegen.
Inmiddels ben ik een nieuw project gestart. Dit keer betreft het weer een Haags tramvoertuig (in aanbouw):
Bedankt iedereen voor de leuke en motiverende reacties! De bedoeling is inderdaad dat deze tram afkomt. Het liefst natuurlijk voordat de eerste tram in Den Haag is gearriveerd (persoonlijk lijkt het me een gaaf idee om eerder in Trainz dan in het echt hiermee te kunnen rijden).
De voortgang gaat alleen niet zo enorm snel. Het interieur is gedeeltelijk af (inclusief cabineruimte, maar zonder stuurstand-apparatuur). De textures wil ik nog verbeteren (textures is gemaakt op basis van de ingescande bouwtekening van de Avenio):
Nou Rutger, dan moet je zeker ook blij zijn met deze:
De gele PCC. (Het is een omgebouwde 1210, dus er moeten nog wat dingen bijgewerkt worden.) Betreft de panto ben ik nog op zoek naar een betere variant (momenteel gebruik ik NS 1200-panto), dus als er suggesties zijn: graag!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen