Ik heb een probleempje, en dat is: op sommige plaatsen waar ik een sein wil neerzetten, blijft het sein op rood. En als ik dan de muis er op houd, zegt ie: "No train approaching" Nu kan ik dus sommige seinen niet werkend krijgen
Hier op een plaatje: Kijk bij het middelste sein, daar staat het.
Weet iemand een oplossing daarvoor? Want ik word er echt gek van...
Dit betekent simpelweg dat er geen trein voor het sein staat, dus dan staat het sein automatisch op rood. Zodra je er een trein voor plaatst met de rijrichting naar het sein toe, zal het van status veranderen.
Nee dat is niet zo ... de seinen in Trainz werken globaal zo: (versimpeld uitgelegd)
1. Het sein kijkt of er een trein naar hem onderweg is (vanaf de zichtbare kant van het sein). 2. Als er een trein onderweg is, dan kijkt het sein of de route achter het sein vrij is. Bijvoorbeeld:
Als het spoor doodloopt (dit kan ook door een wissel die in de andere richting / in een doodlopende stand staat) of als er een trein achter het sein staat dan blijft het sein rood.
Als er een vrije route is tot een ander sein of stootblok, zal het sein geel aangeven (kijk maar hoe het sein veranderd als je wissels veranderd achter het sein).
Als er meer dan 1 of 2 vrije seinen achter elkaar in de route achter het sein vrij zijn zal het sein groen aangeven.
Ja nee srry ik zei het verkeerd, helemaal verkeerd trouwens. Ik heb het nu geprobeerd, en hij zegt als ik er een trein achter zet "occupied by another train", da's gwn goed, maar als ik hem weg haal dan zegt ie weer "no train aproaching", en blijf ie rood, al zet ik de wissels goed.
Aaaaah laat maar ik snap het, ik was bezig met screenshots voor mijn topic over mijn layout, ik haalde wat treinen weg in het station en toen stond opeens alles op rood. Ik dacht dat je met "achter" alleen achter van als je naar het licht keek bedoelde, maar het kan ook ervoor. Niet duidelijk uitgelegd door mij, maar dat boeit nu ff niet: Ik snap het
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen