Het is wat stil geweest met de "bouwerij" van bruggen etc. Ooit heb ik gezegd dat ik me wat zou gaan verdiepen in Gmax.... wel....
Een "probeersel" maar mensen, wees gerust.... Ik ga zeker niet van plan om het hele bovenleiding na-en/of verbouwen, zeker niet. Daarvan is al een prachtig content van aanwezig in de downloadsectie Maar 'hier en daar' zijn nog wat portalen/masten welke ik ga proberen te bouwen zoals die bij viaducten etc Ik ben nog op zoek naar de hoogte maten van de rijdraden A, B, C, D en E Tot dusver gaat het maken van de onderdelen mij wel redelijk goed af, alleen de texturen op de items aanbrengen lukt me nog niet zo goed.
WIP: BVL voor passeren viaducten, van de hoogte A naar hoogte E
Nogmaals WIP: Een heel smal kabeltje onder het viaduct hangend aan de 'hangers', gemonteerd aan het viaduct. De kabel is kleiner dan de hoogte E. dus ik noem het maar F......
Heel gaaf Dirk,als er inderdaad 2 viaducten naast elkaar liggen, of tunnels of degelijken,kan je eigenlijk niet zonder het (f) draad met bij behorende hangers!
Trainz Versie: 2009
Dirk schrijft: Nogmaals WIP: Een heel smal kabeltje onder het viaduct hangend aan de 'hangers', gemonteerd aan het viaduct. De kabel is kleiner dan de hoogte E. dus ik noem het maar F......
Ik vind het weer prachtig gemaakt en zeker een aanwinst voor de baan, mijn complimenten Dirk.
Ten eerste Dirk: wat bedoel je met WIP? Ten tweede: maak je hiervan een spline, want dat zou makkelijk zijn voor in tunnels en bruggen?
Ga zeker zo door en laat ons maar weer telkens verbazen.
Ten tweede: maak je hiervan een spline, want dat zou makkelijk zijn voor in tunnels en bruggen?
Dat is wel de bedoeling alleen hoe de 'config file' ingevuld moet worden, dat ga ik nog even bestuderen. Hier en daar zwerven wel voorbeelden rond en er is altijd wel iemand die zijn/haar kennis wil delen.....
Leuk dat je bezig bent met bovenleiding, wel zie ik graag een andere textuur op de portalen verschijnen, ik kan me namelijk niet herinneren dat ik een vraag heb gekregen of het goed is dat de textures uit mijn pakket gebruikt mogen worden. Ze lijken namelijk wel heel erg op mijn (Voornamelijk Sander zijn) textures
Hier had ik me al een beetje op voorbereid.... Laat ik één ding uitleggen: er wordt niets, maar dan ook niets van jouw en/of Sander zijn textures gebruikt voor het (kleine) stukje bovenleiding waar ik mee bezig ben.
Je zegt het goed: het lijkt erop. Dat is de juiste bewoording. De texturen maak ik zelf via google en een fotobewerkingsprogramma. Het is niet zo moeilijk om via Google texturen te bemachtigen wat lijkt op ´verzinkt´of ´RVS´, en dan te bewerken in een fotobewerkingsprogramma. Dat ze er op die van jouw lijken.....tja. Als ik niet bekend was met wat voor fotobewerkingsprogramma dan ook...... dan had ik jullie toestemming gevraagd voor gebruik van jullie texturen.
Ik weet niet in hoeverre je hier mee tevreden bent....meer kan ik niet doen.
Voordat er hier weer een discussie gaat ontstaan over wat van wie is en wel of geen toestemming... een kleine herinnering:
Het moment dat je iets online zet, hetzij via e-mail, hetzij via download, dien je je te realiseren dat je vanaf dat moment geen controle meer hebt over wat er mee gebeurd. Dus ik vind het prachtig dat Michael denkt zijn eigen of Sanders textures terug te zien, maar zolang iedereen in Nederland naar een voorwerp toe kan lopen, er een foto van kan maken en er daarna een texture van kan fabriceren is het niet of nauwelijks aan te tonen van wie het plaatje komt.
En wat maakt het uit zeg, kom op jongens! Een texture moet je echt niet gaan zien als intellectueel eigendom, want straks belt de staalbouwer nog van die portalen dat jullie een foto hebben gemaakt van zijn materiaal!
Er bestaad zoiets als copyright, en op een stuk metaal staat geen copyright, een foto wel Ook een beetje voorbarig een "discussie" af te kappen voor ik mijn fout kan erkennen... Dit is toch een forum? of moet alles hier positief zijn?
Spikevi schreef:
Ik weet niet in hoeverre je hier mee tevreden bent....meer kan ik niet doen.
Ik zou er moeilijk ontevreden over kunnen zijn, ik heb mijn textures nog maar eens vergeleken met die van jou door een vergelijkbare opstelling te maken en ben tot de conclusie gekomen dat het inderdaad wat afwijkt, daarbij wil ik wel opmerken dat de texture voor groene portalen is aangepast sinds de release van de set (waar onderstaande portalen niet bij zitten)
Ja deze portalen liggen al een half jaartje te wachten op afwerking
Conclusie speciaal voor Thomas: Ik zat fout en sluit dit dan ook mooi weer af.
het was niet bedoelt als afkraker, je bent lekker aan het bouwen en dat is mooi om te zien!
@Michael, laat jij nou niet de persoon zijn die hier bepaald wanneer iets afgesloten wordt...
Laat de overduidelijke fout van Michael een voorbeeld zijn hoe het niet moet. Eerst even goed kijken, bij twijfel even met de persoon communiceren en als laatste middel iemand (vals) gaan beschuldigen op een forum.
Fijn dat het nu duidelijk is. En hierbij is deze discussie nu wel klaar ... verder met de creaties van Dirk.
Ik was een antwoord aan het formuleren....maar die heb ik inmiddels ge-deleted.....
Oké.....er bestaad ehhh.. bestaat inderdaad copyright op foto's.....echter we leven in Nederland en niet in Zweden.... Nogmaals ik probeer er m'n 'eigen' draai aan te geven en zeker niet in je vaarwater te zitten v.w.b. texturen. Verder sluit ik mij aan bij wat Thomas memoreerde. Klaar!
Mooi zo... Ik ben aardig wat gewend v.w.b. 'afkraken' ect. Het doet mij niet zoveel want ik weet zo langzamerhand wel waar de grenzen liggen. Klinkt misschien een beetje arrogant , maar gezien mijn geboortejaar klopt het wel een beetje.... En Michael: Ik waardeer jou commentaar en ben zeer tevreden over wat jij zegt. Laten we inderdaad verder bouwen en verder geen gedoe meer over dit en sluit dit wat mij betreft af.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen