Wow... Het is haast te groot voor woorden! Ik had echter 1 vraagje... Hoe open je de deuren van je trein, als hij niet op een station staat, waarbij dat automatisch gaat? Nogmaals, PRACHTIG!
De afgelopen weken vele cabineritten van Youtube bekeken. Hiermee is het seinenwerk sterk verbeterd. Ik ben de route aan het afronden voor Netherlands West 3.0 Duurt nog even want er zijn nog wat punten op de spreekwoordelijke "i" te zetten. Hier een impressie van Netherlands West 3.0. Van Zandvoort tot .... Zutphen Rondje Randstad Rotterdam Den Haag Leiden Haarlem Amsterdam Utrecht Plezier met de Hobbie. Walter
Dank je wel Willem! By te way.. Je mail werkt niet, ik wil een berichtje sturen! Stuur me effe een mailtje. (Sorry moderators...ik haal het berichtje weg als Willem reageert) Plezier met de Hobbie. Walter
(heb het vermoede dat je de route niet op één avond uitrijdt.) dat zijn mijn eigen woorden. en , ja hoor, heb mijn gelijk gekregen. ben deze avond in m'n straaljager gestapt en na twee uren scheuren ben ik op plaatsen geweest wat ik in een heel jaar niet haalt. voor wie een uitdaging wil aangaan en niet bang is voor om te verdwalen, kan zijn hart ophalen. en dan te bedenken, dat de route nog niet op zijn eindbestemming is. een gigaproject Walter. vr.groeten van een vermoeide verkenner.
Willem heeft de boel aan de praat. Dus Netherlands West 3.0 wordt een Paaspresentje voor de Trainzers. Seinenwerk realistischer en completer over de gehele route. Rijdt de Hofpleinlijn naar Pijnacker Bezoek de Maasvlakte De Havensporen langs de Waalhaven Of de SS Rotterdam op Katendrecht. of....of....of. Zie dit Forum Plezier met de Hobbie Walter
Bedankt Walter voor het vrijgeven van die pracht route. je heb inderdaad een zware computer nodig voor al die contents die je omgezet heb. het is een pracht van een route geworden. met vriendelijke groet, willem
Trainz Versie: 2009
Dat is wel snel Barrie, met het vrijgeven van de route. Precies een jaar geleden gaf je de eerste route uit. Ik vond het de afgelopen tijd wel dat je erg snel bezig was, maar dat kwam dacht ik, omdat je via google Earth alles overtrekt? Nu zie ik waarom jij zo vlug klaar bent met de route, geen stations, geen op sommige plekken bovenleiding, geen snelheidsborden, weinig wissels, en dat vind ik nou jammer, omdat wat je aan het maken bent zoveel werk is. Qua VVV gehalte ziet het er weer als vanouds uit ,maar qua pro rail is het volgens mij allemaal te vlug afgemaakt . Je kan ook niet altijd op google Earth vertrouwen, want er word telkens weer wat veranderd aan de spoorlijnen. Wat mij ook opvalt is je topografie. Amsterdam ligt ten westen van Utrecht? moet toch het noorden zijn Arnhem ligt veel te noordelijk op de hoogte van Assen? moet toch ten oosten van Utrecht liggen? Ik hoop dat je me niet al te kritisch vind, want ik geniet nog elke dag van je werk, en aan mijn werk zal ook wel het een en ander niet goed zijn ten slotte zijn we maar amateurs vergeleken met andere bouwers. Maar zoals je altijd zegt, geniet van je hobby.
Hoi Sam, Bedankt voor de reactie. Over "Prorail" verhaal. Ontbreken er Stations? Alleen tussen Haarlem en Amsterdam voor zover ik weet. Daar is in 2012 eentje bijgebouwd die er niet in staat, bij Halfweg. Als er ergens bovenleiding mist dan is dat een slip of de pen. Heb ik met sporenplan.nl zoveel mogelijk nagekeken. Snelheidsborden klopt. Werk ik aan. Topografie: De 2.0 versie is zonder Google overtrekken gemaakt. Hier zitten dus de afwijkingen. Je hebt het goed gezien. Wanneer je na anderhalfjaar de cirkel sluit kom je de afwijking tegen. Waar? Na Breukelen richting Amsterdam zit een bocht die er daar niet zit, daar loopt het spoor door langs het Amsterdam-Rijnkanaal, na Abcoude idem, ook een bocht. Dat is de compensatie om eerdere afwijkingen recht te trekken. Daardoor ligt Amsterdam t.o.v. Utrecht anders. Vanaf Utrecht is Arnhem ingemeten, dus die verhouding klopt. Arnhem Zutphen, Utrecht Amersfoort ook ingemeten. Plezier met de Hobbie Walter
haha, de twee TOPbouwers van nu, met hun gedachte wisseling. had het ook al gouw in de peiling bij fase2, maar dat mag de pret niet drukken. de één bouwt aan een baan en zet contens om. de ander bouwt aan een baan en heeft veel details. maar zijn beide geweldig bezig met de gezamenlijke hobby. succes en veel plezier met de bezigheid. vr.groet,willem
Google 3D bouwer Milo minderbinder heeft dit fantastische model gebouwd. Hulde Het nieuwe Rotterdam Centraal Helaas verdwijnt dan de fraaie jaren 50 overkapping die Willem zo mooi heeft gemaakt. Persoonlijk heb ik daar meer mee. Een tweede versie Rotterdam met tunnel en dit station is nu wel aan mijn "to do lijst" toegevoegd.
Dankzij de oplettendheid van o.a. Sam blijkt dat er met name op de route Amsterdam-Utrecht zaken minder mooi zijn geworden dan ik gebouwd heb. Er is schijnbaar een bouwuur van mij niet gesaved en dat is me niet opgevallen. Kokerbalkpalen, bovenleiding Abcoude weggevallen. Bijlmer Arena heeft weggevallen Noise barrier Splines waardoor je vrolijk van het perron af kan vallen, ook niet gehinderd door de weggevallen bovenleiding. Bij Station Amstel ontbreekt ook Bovenleiding. Kortom. In een volgende versie allemaal weer voorelkaar maar kijk er in 3.0 even doorheen . Plezier met de Hobbie. Walter
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen