Tevreden zeker! Maar de oplettende kijker ziet dat hij iets verder van het spoor af staat dan de sein zelf, ik weet eerlijk gezegd niet hoe dat in real-life is... Eén puntje haha!
*edit* Het klopt zo dus wel, Goed op de details gelet dus!
Geregistreerd: 30 nov 2010 17:42 Berichten: 499 Woonplaats: Putten (gelderland)
Trainz Versie: TANE
deze sein heb je ook bij Amersfoort, dat zou ook mooi uitkomen als dat uitkomt. En complimenten voor je creaties die je weer maakt, je blijft ons steeds verbluffen.
Trainz Versie: 2010EE
Hee Machinisten,
Ik heb even een vraagje omtrent de nieuwe (losgekoppelde) seinen. (Dus niet die van het pakket!) Ik heb ze geïnstalleerd en tot mijn grote verbazing, komen ze er zo uit te zien.. Na een herinstallatie bleef het onveranderd. Wat doe ik toch fout?
Ga naar je Contentmanager > Instellingen > Overige
Daar vind je een vakje met hardwareversnellende Compressie van texturen inschakelen en die moet je uitschakelen.
Vervolgens moet je opnieuw de content installeren, overschrijven dus. Of alle lokaal gewijzigde bestanden openen met ctrl+e en daarna weer ctrl+m voor opslaan.
Trainz Versie: 2010EE
michaeloosten1996 schreef:
Ga naar je Contentmanager > Instellingen > Overige
Daar vind je een vakje met hardwareversnellende Compressie van texturen inschakelen en die moet je uitschakelen.
Vervolgens moet je opnieuw de content installeren, overschrijven dus. Of alle lokaal gewijzigde bestanden openen met ctrl+e en daarna weer ctrl+m voor opslaan.
In mijn 'afwezigheid' heb ik een aantal sein projecten voorbij zien komen, hartstikke tof Basically wat er nu is gebeurd, ik heb een aantal gmax bestanden van seinen kunnen vinden... Ik ben dan ook benieuwd naar wat men in deze kontrijen nog zoekt.
Van de hoofdseinen is een vernieuwede versie in omloop die ik met Gert heb gemaakt (3D en tex), deze is wat 'fijner' en natuurgetrouwer en hoop deze hier binnenkort ook onder de downloadsectie te zetten. (misschien even een scriptje erbij die de voorgaande versie verwijderd - wel zo makkelijk) Dit wil ik ook op de voorseinen toepassen, ik zal kijken waar het schip strand zegmaar.
Laat maar weten waar nog belang bij is dan gaan we kijken of we dat in elkaar kunnen knutsellen.
Hoi Sander, super tof dat je weer wat met de seinen wilt doen. Wat ik nog mis in de huidige set is een horizontaal hoofdsein, zoals je die bijvoorbeeld op een paar sporen in Amersfoort ziet: https://youtu.be/71yy71O3-KI zie bij 30 sec. (0:30)
Daarnaast iets wat misschien iets ingewikkelder ligt, maar dat is een ‘los vertreksein’. Er zijn al vertrekseinen op een paal, maar op heel veel stations hangen ze aan een perronkap of iets dergelijks. Het zou daarom een uitkomst zijn als er een los vertreksein komt, die je zelf op goede hoogte aan de kap kan hangen. Misschien dat je dan in de properties van het object het seinnummer van het sein waaraan het gekoppeld is kan invullen, zodat ie gaat werken. En als aanpassing op de huidige vertrekseinen; nu gaan ze pas branden als je met de trein tot stilstand komt binnen het ingestelde bereik van het sein, normaliter brandt het vertreksein altijd als het gekoppelde hoofd-/ of dwergsein veilig toont, dus ook als er geen trein stil staat. Misschien is dit nog te realiseren
Als laatste, de huidige voorseinen gaan op rood zodra je ze passeert, eigenlijk kunnen voorseinen nooit rood tonen, ook al hebben ze wel 3 lichten op het sein zitten. Het voorsein behoudt zijn seinbeeld tot de trein het hoofdsein dat volgt passeert. Dan past het voorsein zich aan op het hoofdsein. Als het hoofdsein dan rood wordt, wordt het voorgaande voorsein pas geel.
Dat waren mijn wensen, nogmaals, heel blij om te horen dat er weer leven wordt geblazen in dit soort content! Super!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen