Trainz Versie: 2009
Hoi, in de trigger-functionaliteit kun je aangeven of de trigger voor alle treinen of voor een specifieke trein dient te triggeren. Als ik een specifieke trein opgeef en een test uitvoer blijkt dat de trigger desondanks voor alle passerende treinen zijn werk doet. Doe ik iets fout of is dit een fout in de programmatuur? Heeft de lezer(es) een oplossing?
Prio trigmarkers dienen op bijv. emplacementen of grote stations neergelegd te worden,en die kun je naar wens invullen..bijv. stoptreinen prio 1 zowel trigmarker als trein dezelfde eenheid geven.. Goederentreinen bijv. prio 2 en HSL,citynightline en dat soort internationale treinen bijv. prio 3 geven. Zo kun je je stoptreinen laten stoppen op de desbetreffende sporen en overige treinen die pakken dan bijv. het middenspoor (doorgaand spoor).
Dank voor je informatie, rest mij nog een vraag, de gele trigger die bij trainz 2009 standaard wordt geleverd is vast niet de trigger die je aangaf, kan ik die trigger ergens vinden? ik heb een download licentie op trainz...dank alvast gr w
Die Prio trigmarkers zitten ook standaard in trainz en zijn paars van kleur. De gele trigmarkers zijn zogenaamde richting markers,dus na elk station of emplacement of iets dergelijks plaats je voor en na de wissel een gele trigmarker. Dus in de richting hoe je treinen rijden.
Let op: Je blokeert dus de tegenovergestelde rijrichting,maar als je vanaf t rechter spoor,via t linker spoor moet doorwisselen om bijv. het emplacement te bereiken,dan plaats je op het linker spoor (tussen de wissels) geen richting markers..
Die rode trigmarkers gebruik je waar je je trein tot stilstand wilt hebben (stations bijv.) geef je rode trigmarker een naam (bijv. Hlm spoor 01). Zo kun je alle sporen voorzien van rode markers en desgewenst je treinen laten stoppen in driver (commando geven)
Die groene trigger (kruis) kan je bijv. gebruiken nabij seinen. Triggers kun je ook gebruiken om bijv. een volgende trein te laten vertrekken...maar goed... probeer dit eerst maar!
Alle genoemde trig tools zitten standaard in trainz!
Beste Gil, los van mijn kleurenblindheid heb ik eerst de blauwe, rode en gele triggers geordend en dat werkt, dus bedankt daarvoor. Ik wil je nu nog even vragen naar de "groene" trigger ofwel het kruis. Als je deze trigger installeert kun je kiezen om deze trigger voor alle treinen of voor een specifieke trein te laten werken. In mijn testomgeving blijkt dat deze trigger wel triggert maar op alle treinen die de trigger passeren. Heb jij nog een suggestie hoe ik de trigger voor een specifieke trein kan laten werken? Dank alvast
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen