Trainz 2009 crasht steeds bij grote routes waar veel treinen en gebouwen en andere dingen in zijn verwerkt als ik als bestuurder speel of bij het opslaan van de route als ik iets heb toegevoegd, als de route kleiner is gaat alles goed. Nu is mijn vraag zou het misschien aan mijn videokaart kunnen liggen?, ik heb ook al een error occurred uitgedraaid je krijgt een pak papier maar kom er geen wijs uit.
Ik heb een windows 7 computer met 4 gb interne geheugen een harde schijf van 80 gb en een processor intel core quad cpu q 84 2.66 GHz, directx 11 en een videokaart nvidia geforce 9400 gt met dedicard geheugen 497 mb display geheugen 1904 mb en shared geheugen 1406 mb.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
groeten Hermantd
p.s. Waar kan je computer het best aan voldoen om Trainz goed te spelen.
Beste Hermantd Wanneer je in de Contentmanager een CDP van je route maakt dan kan je vervolgens de grootte van deze CDP zien. Dan zul je zien dat een CDP maar een paar MB groot is. Een route is dus niet een heel groot bestand. Aan de PC data te zien heb je een goede PC voor Trainz. Ik draai geen Windows 7 maar XP en mijn Videokaart is 1 Gig ipv 487 MB. Mijn tip: Probeer een een extended datarepair (TS2009). Kijken of deze reparatie een niet zichtbaar probleem oplost.
Het vreemde is dat hij het alleen doet bij route's waar veel gebouwen en treinen geladen worden of opgeslagen moet worden en doet het pas na een paar minuten gebeurd je hoord de hardeschijf dan ook, computer is geheel nagezien en goed. Extended datarepair gaat automatisch na een crasht maar er is daarna geen verbetering.
Ik wil wel een grotere videokaart kopen maar als het niet werkt heb je een hoop geld uitgegeven voor niets.
Als ik het zo lees dan lijkt het mij ook een probleem van de videokaart, ik gebruik zelf ook een Gforce kaart maar dan met 1gb geheugen... en op de zwaardere routes wil het al wel eens gebeuren dat het beeld 1-2 seconden blijft hangen. Dus ik denk dat zoiezo een kaart met meer geheugen wel aan te raden is. Maar daarmee nog niet gezegd dat alles dan opgelost is he. Traubman.
Trainz Versie: 2010EE
Hoe lang wacht je meestal met het laden van de route? Op mijn vorige PC kon het namelijk ook wel 5 a 10 minuten duren voordat er een grotere route was opgestart, soms zelfs 15 a 20 minuten voor PTP.
en dat laden duurt steeds zo lang?...normaal doet hij alleen zo lang als er nieuwe content is gedownload. neem nou bv de route van costa-rider (maastricht aken) die is best zwaar maar doet hij maar paar seconden over om te laden. Dus denk echt dat probleem in videokaart zit..en dan met name geheugen. Traubman.
Klinkt als een geheugen verhaal. Ik heb een 1 Gig kaart voor ca 70 EURo. Die functioneert bij alle routes die ik heb. TS2009. Ook Netherlands West, wat een zware jongen is. Misschien kan je bij een PC winkel de vraag neerleggen en de deal maken dat wanneer de kaart niet werkt je deze mag retourneren? In ieder geval succes. Barrie40
Klinkt als een geheugen verhaal. Ik heb een 1 Gig kaart voor ca 70 EURo. Die functioneert bij alle routes die ik heb. TS2009. Ook Netherlands West, wat een zware jongen is. Misschien kan je bij een PC winkel de vraag neerleggen en de deal maken dat wanneer de kaart niet werkt je deze mag retourneren? In ieder geval succes. Barrie40
Daar zijn de meeste winkels allergisch voor. Gebruikte hardware en dus uit de verpakking wordt bijna niet verkocht meer.
Nog een paar tips waar je op moet letten bij het vervangen/upgraden van je PC. • Wanneer je de videokaart/grafische kaart vervangt, kijk of de voeding die de kaart nodig heeft genoeg is. En of de kaart in het moederbord past. • Je werk-geheugen is net zo belangrijk, kijk of je deze ook kan uitbreiden. • De schrijfsnelheid van je hardeschijf is ook belangrijk. • Defragmenteer geregeld. • Veel online meedraaiende programma;s vreten ook CPU, denk aan die leuke gatgets zoals W7 heeft. • Een schone PC draait veel beter en dus ook sneller, TIP http://www.piriform.com/CCLEANER • Zorg dat MSN en allerlei andere programma's die je niet gebruikt ook niet aan hebt. TIP http://www.websonic.nl/pctips/windowsvista/vista_automatischopstartenwijzigen.php • Programma's die worden opgestart bij het opstarten van je Window versie zelf kun je 'uitzetten' daar zou je even op moeten Google'n
Nieuwe kaart gemonteerd met 1gb geheugen en het spel blijft het nu wel doen dus het heeft geholpen al hoewel het beeld af en toe stil staat moet ik maar voor lief nemen.
Kaart bij Paradigit gekocht als het niet zou werken kon ik hem binnen 2 weken terug brengen lijkt mij een goede service.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen