Bedankt voor de reacties iedereen! Ik ben nu bezig met een stationnetje dat heet Viervelde-Lummen. Na dit station wordt het enkelsporig. Moet nog wel gras en overige details plaatsen. Dit station maakt dus deel uit van een enkelsporig, maar wel geëlektrificeerd lijntje. Het leuke is dat de perrons lekker kort zijn. Maximaal 6 bakken! Op dit traject rijdt in de toekomst enkel PlanV/T elk half uur.
De lokale boer was op weg naar zijn landgoed, alwaar hij in de verte een langsrazende ICRm stam aantrof. Hij besefte meteen dat dit de Intercity naar Westerkamp, Vreeburg e.v. was.
Hoi. Ik ben nu bezig met een enkelsporig diesel-lijntje. De lijn loopt begint vanaf de stad Hoevenbeek naar een nog nader te noemen stadje. De lijn begint bij Hoevenbeek, een middelgroot station waar stoptreinen en intercity's stoppen. Ook de IC Brussel stopt op deze plaats. Vanaf dit station takt er een boemel-lijntje af. Hier gaat DM90 rijden. Ben nu al bij het 2e station, maar er valt nog veel aan te kleden. De 2 stations tot nu toe op deze lijn zijn 'Leerbeek' en 'Beneden-Kruiswijk'...
Hieronder enkele shots tussen Hoevenbeek en Leerbeek. Je ziet hier de lijn door een dorpje gaan wat nog geen naam heeft. Dit dorp heeft geen station. Er valt nog veel in te kleuren en aan te kleden. Toch alvast enkele Wipjes.
Laadplaats aan het enkelsporige lijntje.
Het dorp waar de trein doorheen rijdt maar niet stopt:
Hey. Ik ben bezig met een klein stationnetje. Dit maal een station gesitueerd op enige hoogte. Voor mij zijn dit toch wel de meest lastige stations. Hierbij 3 plaatjes van het begin. De omgeving zal snel opgevuld worden.
Nou , lastig is het idd .. Vooral de omgeving rondom het station .. maar ik vind wel dat het er nu al aardig uit begint te zien . Su6 verder met de bouw , kijk anders naar de real-life van dit soort stations hoe dat eruit ziet . Zoals Arnhem Zuid bv ? volgens mij is dat ook zoiets...
Hoi Koos, Mijn complimenten! Ziet er zeer fraai uitgewerkt uit. Echt klasse. Ik heb Sassenheim, Nieuw Vennep, Amsterdam Muiderpoort, Bijlmer ArenA, Duivendrecht, Rotterdam Bergweg en nog wel een paar zwevenden Stations gebouwd. Mooie uitdagingen. Mijn tip is om de rails nooit verder dan 5 meter boven de BGG te leggen. Dan blijven de trappen ed... redelijk in verhouding.
Hoi barrie. bedankt voor je bericht. Dit station ligt 7 meter boven de bgg. Dit is vooral gedaan zodat ook hogere schepen onder deze brug, net na het station door kunnen varen. Ik meen dat bijvoorbeeld zaltbommel nog hoger ligt dan 7 meter. De trappen vind ik redelijk gelukt, temeer omdat de stationshal op +1 meter ligt. In dit soort stations zit inderdaad de meeste tijd omdat er flink geïmproviseerd moet worden met trappen, liften en roltrappen. Desalniettemin blijft het leuk om nieuwe uitdagingen aan te gaan.
Zo. Was even bezig met een klein stadje met een klein stationnetje. Dit station ligt aan de route Vreeburg CS - Westerkamp (andere route dan Vreeburg Luchthaven - Westerkamp) en hier stoppen stop- en sneltreinen. Enkele shots hieronder. (:
Hieronder nog een shot van mijn geïmproviseerde bovenleiding op een brug.
Fraaie serie screens Koos,alleen zou ik onder de spoorbrug t draad op E hoogte plaatsen,dus A--> C--> E--> en na de spoorbrug weer E--> C--> A. Verder een fraaie omgeving,en zeker leuk dat je dat uitloopspoor van t nodige onkuid hebt voorzien!!
Het was vandaag echt binnenzit weer. Daarom heb ik even aan mijn route gewerkt. Op dit moment ben ik bezig met het aankleden van mijn enkelsporige lijntje dat voorlopig niet af is. Dit lijntje takt af bij Hoevenbeek en gaat vervolgens naar een station dat nog gebouwd moet worden (soort Mariënberg).
Twee shotjes nabij Heideveld waar een GTW-D van Veolia voorbij komt.
Laatste tijd niet veel met Trainz bezig geweest, maar helemaal stil heb ik niet gezeten. Paar screenshots van work in progress nabij Heideveld. (diesellijn).
Op dit moment ben ik ook bezig met een andere (deels enkelspoor) spoorlijn die wel geëlektrificeerd is. Paar screenshots van werk in uitvoering:
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen