DM'90 is gewoon op deze website te downloaden. Als je de DH'90 (Wadloper) bedoelt... die kun je van Olaf zijn website afhalen.
@ Olaf: Misschien kan je beter de syntus desiro vanaf deze website downloaden en in je route laten rijden? Die heeft namelijk meer weg van de Lint 41 dan dit (Italiaanse?) ding wat nu op je baan rijdt.
Trainz Versie: TANE
Hallo
Dank jullie wel.
Nu alleen nog het geluid van de treinen (plan V en T, DDAR en DM90) aan de praat krijgen. Nu doet het alleen van de gereskinde plan V. :blink: Ik had de treinen opnieuw gedownload en ze zouden geschikt zijn voor trs2009.
Bij de NS DDAR bijvoorbeeld een melding: gescrashed tijdens het valideren van item: I\TS2009/local/hash-CC/kuid 99999 99923/config.chump
Trainz Versie: TANE
Hallo
Zo ook wat groen geplaatst. Tevens heb ik nog cabinerit video's bekeken om te kijken hoe het nu allemaal zit met die borden langs het spoor. Die snelheidsborden is nog een aardige puzzel, van wanneer iets waar moet en welke snelheid waar. De overweg aankondigingsborden is ook een puzzel, maar volgens mij is het zo dat de aanduiding op dat bord staat voor de positie waar de overweg zich bevind en niet het aantal Km tot aan de overweg.
Trainz Versie: 2009
Citaat:
Die snelheidsborden is nog een aardige puzzel, van wanneer iets waar moet en welke snelheid waar. De overweg aankondigingsborden is ook een puzzel, maar volgens mij is het zo dat de aanduiding op dat bord staat voor de positie waar de overweg zich bevind en niet het aantal Km tot aan de overweg.
Hallo Olaf,
Snelheidsborden worden eigenlijk op de zelfde manier gebruikt als in het wegverkeer, wat inhoud dat er bijvoorbeeld voor een scherpe bocht een bord moet komen te staan met de toestane snelheid in die bocht. Bijvoorbeeld; als je bocht een radius heeft van zeg 500 meter moet je het niet willen en trein er met 140 km/h doorheen te laten rijden, dat is vragen om ontsporingen in werkelijkheid. Bij het railverkeer wordt in dit geval op remweg afstand, bij N.S. 500-1000 meter voor de boog (bocht in spoorwegtaal) een geel bord met de punt naar beneden met daarop een 4 wat betekend remmen en zorg dat de aangegeven snelheid bij het volgende bord is bereikt. Bij de aanvang van de boog staat een vierkant wit bord met daar op ook een 4. Hier moet de aangegeven snelheid worden gereden en behouden worden. Na de boog of welk ander punt (brug of wisselstraat) waar weer harder gereden kan of mag worden staat er een groen bord met de punt omhoog met de nieuwe snelheid. De cijfers op de borden en in de lichtbakken van de lichtseinen moeten met 10 worden vermeningvuldigd.
De overwegborden geven inderdaad de ligging van de overweg aan in de zgn. kilometrering langs het baanvak. Kilometrering houdt in de afstand van het beginpunt van het traject (KM.0) tot de overweg. Bijvoorbeeld een overwegaankondigingsbord met de aanduiding 74.7 kondigt een overweg aan welke 74.7 km van het begin van het traject ligt.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Verder wens ik je veel succes met al je projecten.
Groeten, Hans.
Laatst bijgewerkt door hanstreintje op 15 apr 2012 20:22, in totaal 1 keer bewerkt.
Of voor een volledig overzicht dit topic, iets dat voor veel mensen erg moeilijk schijnt te zijn is lezen en zoeken, begrijpelijk want dit is een combinatie van die twee.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen