Dank voor de opbouwende complimenten heren. Amsterdam is leuk om te bouwen meer ieder spoor juist neerlegen is een crime @Michael: Ik heb binnen mijn Overkappingen gezocht naar de beste oplossing. Ik heb de sporen vanuit een Googlekaart opgebouwd. Ik heb geen overkapping gevonden die met de juiste overspanning op de reele wijze is neer te zetten. Ik hou me aanbevolen voor een tip. Succes met de Hobbie!
@Michael en de andere meelezers. Ik heb ooit het gebouw van de kappen afgehaald omdat de kappen aan de binnenzijde niet fraai zijn. Ik denk dat het nieuw Texturen van de binnenzijde van de kappen de oplossing is. De schaal klopt wel, dus dat is helemaal in orde. Ik ga nog te weinig met Google Sketchup of Gmax om om deze stap te maken. Wanneer een van jullie het een uitdaging vindt deze overkapping Trainzwaardig te maken hou ik me echt aanbevolen . Plezier met de Hobbie. Walter
Op zich, als je de stalen boog maakt en deze een aantal keer kopieert kom je een heel eind. Ik wil het best proberen, maar dan wordt het wel een polyvreter, haha, ik ben niet zo zuinig. De middelste nieuwe overkapping (vroeger was dit stuk open) is wat lastiger.
Barrie als je mijn die kappen en textures zou kunnen sturen via mail, zou ik kunnen proberen er wat van te maken. Moeten we even via pb mail uitwisselen.
Ziet er goed uit. Ik ben ook bezig met route Amsterdam HSL. De wisselstraat aanleggen is zeker lastig, maar toch gelukt (screenshots heb ik in forum geplaatst Amsterdam Rotterdam HSL) Hoe kom je aan al die huizen van Amsterdam? In Google Earth kan ik ze niet allemaal downloaden...
@Michael. Ik heb met dit programma al veel omgezet. Helaas erg polyrijk in vergelijking met omzetten vanuit Collada en GMAX (ongeveer een tienvoud meer aan poly's). Ik werk er nu aan om in Google Sketchup de kap te verfraaien. En dat gaat lukken. Edwin heeft zijn hulp al aangeboden om ook eens te kijken. Ik denk dat ik wat laat zien binnenkort @Marvin: Die wisselstraat van jou is erg fraai. Ik moet me er even toe zetten haha. We zullen zien. Plezier met de hobbie.
@Michael Ik ben er net achter gekomen van Google Warehouse en die import tool gebruik ik al... Thnx voor de tip.
@Barrie Thnx. Ik er nog steeds plezier in. Ik moet veel examens doen voor mijn werk. Ik werk in de ICT en daar moet je veel bij leren. Ik werk minder aan mijn route, maar als ik tijd vind dan bouw ik verder.
Amsterdam CS in Google Sketchup. De Overkapping aangepast voor Trainz. Veel lelijke Fototextures vervangen voor strakke kleuren. Binnenzijde gebouw van ramen voorzien.
De vleugels horen niet op de meest rechts overkapping. Helaas vind ik het nog steeds niet overtuigend. Ik ga het denk ik nog steeds proberen. Probleem is echter dat alle drie de kappen anders zijn, ik dacht in eerste instantie dat de buitenste twee hetzelfde waren en de middelste daar tussen hing. Ik ga proberen de staal constructie bogen van beide buitenste kappen proberen te maken. Ik kom vaak op Amsterdam Centraal dus ik kan zelf foto's gaan maken. Als de buitenste kappen lukken ga ik proberen de middelste te maken, welke qua constructie wat moeilijker lijkt.
Vanuit Google Sketch up Amsterdam Centraal verbeterd. Het gebouw van Amsterdam Centraal (wat hier in de downloadsectie staat) is nu ook aan de binnenzijde getextured. De kap is verbeterd maar jullie weten wat Edwin voor fraais aan het maken is. Als de Overkapping van Edwin er is valt deze aanpassing in het niet en zal ik het gebouw loskoppelen. Maar het is wel heel Amsterdams. Plezier met de Hobbie Walter
het ziet er weer geweldig uit. je maakt er weer wat moois van. zelf niet zo veel tijd, maar ben nog steeds bezig met de verkenning van het westen. vr.groet, willem
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen