Ik heb een vraag. Elke keer als ik m'n Trainz opstart krijg ik de melding dat Trainz Database moet worden bijgewerkt. Is er een mogelijkheid op dat uit te schakelen of evetueel te omzeilen? Ik erger me er elke keer aan en als je heel veel assets hebt geïnstalleerd dan duurt dat mss wel de gehele dag. Ik heb al eens het advies om m'n PC op stand-by stand te zetten.
Geregistreerd: 30 nov 2010 17:42 Berichten: 499 Woonplaats: Putten (gelderland)
Trainz Versie: TANE
Hallo Redmar,
Ik denk dat je te snel de pc uit zet als je trainz heb af heb gesloten, als je trainz heb afgesloten dan moet je maar minuten wachten dat je pc uit zet, want op de achtergrond is taddaemon nog aan het afsluiten. Ik denk dat het probleem is.
Trainz Versie: 2010EE
Ik heb er ook een tijd lang last van gehad. Mijn PC had de leuke eigenschap zomaar uit zichzelf uit te gaan. Als je dan Trainz opstart begint ie eerst met een database repair. Bijkomend voordeel is nu wel dat ik weet hoe lang ie daar mee bezig is... in mijn geval ongeveer 3,5 uur
Om even op je vraag terug te komen: Volgens mij is het niet uit te zetten en/of te omzeilen. Waar je ook nog mee kan zitten: Heb je misschien een corrupt bestand?
Mogelijk heb je één of meerdere corrupte bestanden. Je kunt dan de volgende dingen doen (allemaal.... dat wel en kost dus even een beetje tijd)
1. Als je Trainz op een HDD hebt staan: de HDD defragmenteren. Niet ff snel, maar grondig. 2. Vervolgens een EXTENDED DATABASE REPAIR starten vanuit TRAINZUTIL in het startmenu:
(Bron: TRAINZWIKI:) To run an Extended Database Repair:
Click on 'Trainz Settings' on the launcher screen Go to the tab marked 'Dev' (not the one on the top menu) Click on 'Enable Advanced Debug Tools' Close all TANE windows Start TANE.exe again Click on 'Developer' at the top of the Launcher (not the one in Trainz Settings) Click on 'Run TrainzUtil Command' Type in 'repairdatabase extended' (without the quotes) Click 'ok' This will perform a full rebuild of the database repair and will force the DLC packages to be reinstalled fully (or other database corruption to be repaired).
Let wel op: dat kan dus even duren! Bij mij duurde het een aantal weken geleden zo'n uurtje of 5. Maar daarna zijn wel alle problemen opgelost (althans, bij mij ) Door de HDD te defragmenteren voor je begint kan je de benodigde tijd aanzienlijk verkorten.
Ik denk dat je te snel de pc uit zet als je trainz heb af heb gesloten, als je trainz heb afgesloten dan moet je maar minuten wachten dat je pc uit zet, want op de achtergrond is taddaemon nog aan het afsluiten. Ik denk dat het probleem is.
groetjes, Tedje
Om hier nog even op terug te komen; sinds ik dit weet heb ik nog nooit weer hoeven wachten op een database repair. Dus bij deze bedankt voor de tip
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen