Ik ben sinds kort ook wat bezig in TANE. Ik heb al veel treinen werkend, maar voor de DDZ en DDAR heb je ddbog (bogey) nodig. Nu geeft deze bij mij in TANE best veel fouten aan, die ik niet allemaal op kan lossen.
Is er iemand die een passende vervanger heeft? Heb al verschillende geprobeerd maar ze komen steeds niet op de goede hoogte. Een oplossing voor de foutmeldingen is ook welkom.
Trainz Versie: TANE
Ik heb meestal wel geluk met 't rommelen met het trainzbuild nummer. 2.6 doet bij mij wonderen.
Textures kan je heel makkelijk omzetten naar tga met de welbekende PEV-tool "images2tga.exe" Dubbelklik op een .texture file, PEVtool start en 't enige wat je daarna moet doen is "save as". Doe dat met alle .textures. De tool maakt er zelf een nieuwe .txt bij. Submit en meestal is het dan wel goed of in ieder geval een stuk beter.
Ik had hier de 1312 (zoetermeer) gedownload. Mankeerde van alles aan. Met het bovenstaande opgelost.
Er staat ook "is missing or could not be loaded" Dat laatste is vaak 't geval.
in het geval de foutmelding "is missing or could not be loaded" verschijnt los ik dat bij wat oudere content (voor 3.5) op door
- de betreffende content te openen in explorer - zoek naar het meest relevante .im bestand - open het .im bestand met AssetX van PEVSOFT - zet hier de trainz-versie goed in de kopregel en run volledige diagnostics - vervolgens onder repair ALLE rubrieken die highlighted zijn aanklikken - AssetX sluiten. Op de vraag of je het gewijzigde config bestand wilt opslaan bevestigend antwoorden - De asset submitten
- in 9 van de 10 gevallen is de status nu modified en werkt 't.
Door de "reparatie" van met name de texture files die in oude versies vaak gecomprimeerd zijn worden deze weer als jpg of tga bestand aangemaakt. Daarnaast wordt door de overige reparaties andere ontbrekende of gewijzigde delen toegevoegd aan de config-file.
Dan nog een 2e vraag: Ik heb dus nu T:ANE en Trainz 2010 in mijn bezit, maar als ik nu in Trainz 2010 wil werken en ik wil iets downloaden van het dls, dan doet hij dat automatisch naar T:ANE. Terwijl ik het dus naar Trainz 2010 wil hebben. Ik kan hier ook nergens een instelling voor vinden oid. Iemand anders een idee?
En als je nou gewoon het cdp bestand opslaat op je schijf en dan naar 2010 gaat en doet dan import content? Kan met meerdere files tegelijk.
☼ ☼
Ja ik snap dat ik een .cdp bestand in Trainz 2010 kan openen, maar het probleem is dat als je iets van het DLS wilt halen, je alleen kunt kiezen uit 'download with content manager' of download cart oid. Dus je kunt het niet als een .cdp bestand downloaden en dan vervolgens openen in 2010. Nu opent hij T:ANE bij de downloaden met content manager optie.
Of er moet een manier zijn waarmee je het wel als een .cdp bestand kan downloaden, maar dan ben ik al jaren heel omslachtig bezig
Trainz Versie: TANE
Ik koop altijd jaarlijks een FTC voor 't DLS. Dan kan ik 't hele jaar onbeperkt downloaden wat ik wil. De downloadsnelheid is in vergelijking tot zonder FTC vele malen sneller. Je kan dan tevens gebruik maken van hun ftp server. (keuzemenu) Als je dan ftp kiest kan je het cdp bestand opslaan.
Ik had in het verleden ook twee versies (2010 en 2012) naast elkaar geinstalleerd. Is me nooit gelukt om naar de "oudste"versie (2010 dus) rechtstreeks te downloaden, ging altijd automatisch naar 2012. Oplossing: in Trainz Download Centre de zaak handmatig downloaden en via je explorer in de juiste CMP importeren. Alternatief: automatisch importeren in 2012. Onthouden welke assets dat zijn, daar weer cdp's van maken, opslaan op je harddisk en vervolgens importeren in 2010. Heb je de assets in beide systemen zitten. Let er dan wel op dat je geen TS2012 content mee neemt van dat werkt dus niet (meestal... )
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen