Gisteravond was ik een beetje aan het experimenteren met stationsafroepen. In de 14UF-set van de Frankfurtse sneltram zitten een aantal trackmarks, zoals 14UF-TS-Kurve, of 14UF-TS-Weiche. Deze kun je op de rails plaatsen en als de trein eroverheen rijdt wordt het geluid van een snerpende bocht of een rammelende wissel afgespeeld. Dus ik dacht, dan kan ik die trackmarks misschien ook wel afroepen laten afspelen! Heb er eentje gekloond, de Bing-translate-stem een afroep laten spreken, opgenomen, en het originele bochtgeluid vervangen door mijn afroep.
So far, so good, opslaan, committen en CM gaf geen foutmeldingen, heb mijn nieuwe trackmark kunnen plaatsen. Maar als ik eroverheen reed speelde hij het toch niet af. Heb het halve internet afgesnuffeld wat er verkeerd kon zijn gegaan. Mijn afroep is gewoon een .wav-bestand (zoals hoort) en het is mono en niet stereo (zoals hoort). Ook de bestandsnaam is hetzelfde, niks aan veranderd. Het originele 'sound1' vervangen door mijn nieuwe 'sound1'.
Omdat dit niet lukte het eens geprobeerd op een Berlijns metrostation, waar als de trein stilstaat afroepen 'Einsteigen bitte', 'Zurückbleiben bitte' en de zoemer worden afgespeeld. Die afroepen vervangen door opnames van de originele stem, precies dezelfde manier, maar ook nu worden de geluiden niet afgespeeld.
Ik begrijp niet wat ik verkeerd kan hebben gedaan.. ik heb al eens eerder geluiden verwisseld (zoals de Amsterdamse metro-gong op een Frankfurtse sneltram gezet), en dat ging altijd wel gewoon goed. Weten jullie wat ik over het hoofd heb gezien? Bedankt!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen