Ik heb wat content gedownload van Trainzonline en DLS. Het gaat om bv het Windscherm van fokkeb. Die staat in de Content Manager met een rood uitroepteken. Nou heb ik de contend geladen in Content Creator Plus en daar kon ik het "repareren" en nu geeft ie in dat programma aan dat mesh windscherm.im niet geladen kan worden. Er zijn twee regels; Error: Texture 'test.texture' is missing or could not be loaded for mesh 'windscherm.im', en Warning: Required container 'thumbnails'is missing. Dit staat ook in "view errors & Warnings".
Nu hoop ik dat dit opgelost kan worden. Kan ik dat of moet ik dat vragen aan fokkeb. Ik moet trouwens wel zeggen dat de content hier in trainzonline te gek is. Ik ben op dit moment een fictieve route aan het bouwen. Ik ga binnenkort wat afbeeldingen plaatsen.
Ik gebruik TS12. Ik heb geen missende KUID's meer voor deze content.
Allereerst natuurlijk welkom. Ik heb idd ook een foutmelding in het windscherm van fokkeb. Ik heb de PEV tools erop gebruikt, maar de missing texture error gaat niet weg. Wat je misschien kunt doen is een texture file toevoegen met de naam van de missende texture en kijken of de content werkt en ook goed uitziet! Anders kan contact opnemen met de oorspronkelijke eigenaar ook nog.
Ik zie btw dat je ook Trainz 12 hebt, en ik weet dat deze simulator nog al eens hardnekkig kan zijn op het gebied van errors
Ik wil toch heel voorzichtig vragen; doet ie het wel in TRS? Bij namelijk wel in TRS10, met dezelfde foutmeldingen.
Dat kan kloppen, in trainz 2010 heb je nog de compatibel modus, hierdoor werkt content ook met fouten. In Trainz 12 is deze knop niet meer aanwezig, hierdoor mekkert trainz over elk foutje, content met fouten zullen niet werken
Ik wil toch heel voorzichtig vragen; doet ie het wel in TRS? Bij namelijk wel in TRS10, met dezelfde foutmeldingen.
Dat kan kloppen, in trainz 2010 heb je nog de compatibel modus, hierdoor werkt content ook met fouten. In Trainz 12 is deze knop niet meer aanwezig, hierdoor mekkert trainz over elk foutje, content met fouten zullen niet werken
Ik heb TS12 van mijn vrouw gekregen dus ga ik natuurlijk geen TS2010 aanschaffen. Is het mogelijk om deze fouten te repareren?
Laatst bijgewerkt door Freko64 op 24 mei 2012 12:12, in totaal 1 keer bewerkt.
Ja, maar niet zonder de originele mesh. Ik heb de missing texture al proberen te verwijderen, maar het lukt niet. Zoals Jeroen zegt, Trainz 2010 maar aanschaffen Al heeft TS12 natuurlijk ook zijn voordelen!
Open MP-Windscherm in verkenner (In content manager MP-Windscherm selecteren en dan CTRL+Shift+E tegelijk indrukken) Kopieer zwart vlak.tga en hernoem de kopie als test.tga Open dan test.tga met een programma als Paint.net (link) Geef deze texture dan een licht grijze kleur. Als voorbeeld: Het resultaat zal ongeveer zo zijn: Verder kunnen warnings zoals een ontbrekende thumbnail genegeerd worden, die geven geen problemen met de werking
Misschien klinkt het raar, maar volgens mij mis ik wat in het bovenstaande. Hoe save ik het weer bv. Ik heb het bovenstaande gedaan en opgeslagen als test.tga. Ik heb zwart vlak.tga zwart vlak2.tga genoemd en test.tga veranderd naar zwart vlak.tga. Nu krijg ik er een tweede error erbij. Error: The texture 'zwart vlak.tga' failed to load.
Open MP-Windscherm in verkenner (In content manager MP-Windscherm selecteren en dan CTRL+Shift+E tegelijk indrukken) Kopieer zwart vlak.tga en hernoem de kopie als test.tga Open dan test.tga met een programma als paint.net Geef deze texture dan een licht grijze kleur. Als voorbeeld: http://img12.imageshack.us/img12/2307/paintnetn.jpg
Freko64 schreef:
Ik heb het bovenstaande gedaan en opgeslagen als test.tga. Ik heb zwart vlak.tga zwart vlak2.tga genoemd en test.tga veranderd naar zwart vlak.tga.
Wat jij doet is toch compleet anders.
Nog een poging, iets uitgebreider: Kopieer zwart vlak.tga, je krijg nu naast zwart vlak.tga (Dit geld voor Windows 7 andere Windows versies ken ik niet) Zwart vlak - kopie.tga te zien, deze Zwart vlak - kopie.tga moet je hernoemen naar test.tga daarna moet je deze test.tga openen met een programma als paint.net Geef deze texture dan een licht grijze kleur. Als voorbeeld: Sla deze texture daarna weer op. Daarna de map sluiten en in content manager MP-windscherm weer opslaan
Met het originele zwart vlak.tga bestand moet je niks doen Zorg er ook voor dat je niets veranderd aan het formaat van de texture dus laat deze 32x32. Dit moeten uiteindelijk de bestanden zijn die in de map van MP-windscherm moeten zitten.
Lees dit eens rustig door en probeer dit stap voor stap uit. Ik heb het zo goed mogelijk geprobeerd uit te leggen, als je het nog niet snapt, schaam je niet. Uitleggen is niet mijn beste kant, maar ik doe m'n best
Als uitleg van je errors: Je hebt zwart vlak.tga hernoemt naar zwart vlak2.tga, echter wil zwart vlak.texture nog steeds zwart vlak.tga zien, omdat je deze een andere naam hebt gegeven vind zwart vlak.texture zijn texture niet meer. Daar komt die error weg. Zo werkt dat ook met de error test.tga. test.texture kan test.tga niet vinden, dus gaat hij zeuren.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen