Ik zit in de Niddertalbahn route in the New Era een scenario te maken. Twee treinen naderen elkaar op een enkelspoor, hier zit een station tussen waar gepasseerd kan worden. Toch word de wissel niet omgezet zodat ze kunnen passeren. Als ik zelf klik dan wel. Waarom doet trainz dit niet zelf automatisch? Moet er dan een extra trackmark geplaatst worden?
Trainz Versie: TANE
Zet de wissel goed voordat je de sessie saved.
Maar als je alleen passeren wil OP het station dan zou ik triggers gebruiken. Doe ik ook op de Niddertalbahn. De ene trein blijft dan op het station net zolang wachten totdat de andere trein de trigger activeert.
Trigger plaatsen en commando "wait for trigger" gebruiken.
Ik kom er echt niet uit. Een paar routes van het DLS gedownload maar een trein van A naar B verplaatsen lukt niet omdat er overal een slotje op de wissels staat. Niks gaat automatisch om. Even een link naar een screenshot meegestuurd om te laten zien wat ik bedoel met een slotje. Deze locomotief zou gewoon naar 1 van de volgende sporen moeten, maar de wissels blijven gewoon staan zoals ze staan. Moet ik ergens iets doen met een instelling?
Je zou "Junction links" kunnen gebruiken,dan koppel je 2 wissels aan elkaar. Dat wil zeggen,dat bij één handeling beide wissels worden bediend. Dan moet je je wissels wel even een naam geven en symetrisch/asymetrisch instellen.
Prioriteits markers (paars) willen ook wel helpen. Stel je voor: Jouw lok heeft prioriteit 2 en het emplacement/station of welke sporen dan ook staan ingesteld op prioriteit 1,dat weet trainz niet wat de bedoeling is.
Richting markers geven de rijrichting aan van het spoor,dus alleen gebruiken op baanvlakken en niet op rangeerterreinen.
Oké bedankt voor de tips. In dit specifieke voorbeeld van de foto. Waarom gaan de wissels niet automatisch om terwijl de lok bijna bij de trackmark is en waarom staat er dan een slotje bij de wissel?
Last van een spooktrein? Het komt wel eens voor dat een onzichtbaar "iets" de boel blokkeert. In ieder geval is het zo dat er "iets" is wat jou wissels op slot zet.
Wij hebben een hele berg mankementen op "t N3V Auran-forum neer geplakt. Het schijnt flink in de war te zijn na die laatste hotfix. (SP2 HF1) Vooral trackmarks worden door de treinen over het hoofd gezien alsmede wissels die zomaar op slot staan. Trackmarks werkten feilloos vóór de HF1, nu dus niet meer. Gek wordt je ervan! Als ook maar één trackmark genegeerd wordt raakt de machinist in de war en dan maakt ie er een zooitje van. En zo draait je hele route in de soep en is er om de 5 minuten wel wat aan de hand. Ik heb 17 AI-treinen, 1 helicopter en 1 F15 Eagle rondrijden/vliegen welke ik uuuuren hun gang kon laten gaan.
Helaas nu niet meer
Maar goed, ook dit zal wel weer "gerepareerd" worden. Binnenkort hoop ik.
Dus als je problemen met wissels en trackmarks hebt... niet jouw schuld ALS je tenminste HF1 geinstalleerd hebt...
Aha dit klinkt hoopgevend. Hoe kan ik zien of ik inderdaad HF geinstalleerd heb? Ik heb Build 90945. Als ik zo op internet kijk lijkt het alsof ik dan idd dit heb.
rect voor z'n raap. halen ze mijn Lexus op en krijg er een Alfa als leenauto voor terug. en om een update moet je niet vragen, maar om een verbeterde versie. lijkt mij.
Kijk maar op N3V auran forum voor de nodige hoe, wie, wat, waarom en wanneer dingen.
Zal trouwens wel ná de Kerst worden, want de hele meute is natuurlijk weer eens op vakantie. Ze zien door door 't bos de kerstboom niet meer en ze snapper er de kerstballen van. We zullen waarschijnlijk moeten wachten tot de kerstpiek voorbij is.
☼ ☼
Ik plak wel even een linkie: https://forums.auran.com/trainz/showthr ... ferent-now Heb je geen Auran-forum account hebt kan je er waarschijnlijk niet bij. Alle reden om er even een aan te maken. Moet lukken met je originele kuidnummer en zo.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen