Het miljoenenlijn project staat al een tijdje op pauze en in de tussentijd ben ik verder gegaan met een nieuw project "In Deutschland".
Hieronder een impressie van 3 weken werk. De bedoeling is dat er 1 grote lijn komt tussen een 3-tal steden. Daarnaast nog 2 lokale sporen: een voor lokaal verkeer en een voor goederenverkeer richting een haven. Hoe groot de route wordt weet ik op dit moment nog niet, maar ik heb veel plezier met het bouwen van deze route.
Flinke update. De route is nu al ongeveer 40 baseboards, waarbij alleen de directe omgeving rond het spoor zijn ingevuld en voorzien zijn van groen/bebouwing.
Impressie van de noordzijde van de route: Er loopt een spoorlijn vanuit Dalmach hauptbahnhof naar het noorden. Dit spoor passeert een industrieterrein. Na het industrieterrein splitst het spoor zich op in een fast strecke (160 km/h) en een spoor dat richting via een omweg nog een ander station aandoet. Er wordt hier wel aan spoorvernieuwing gewerkt.
Impressie van de oostzijde van de route: Hier gaan 2 spoorlijnen vanuit Dalmach naar het oosten. De ene spoorlijn gaat richting het oosten en is geëlektrificeerd en de andere spoorlijn is een dieselbaan richting het zuidoosten.
Ik ben de afgelopen weken bezig geweest met het verfraaien van de hoofdlijn en het inrichten van de nevenlijnen. Een lokale spoorlijn gaat naar een haven en de andere lokale spoorlijn is geschikt voor personenvervoer. Beide lijnen zijn niet geëlektrificeerd.
De afgelopen weken ben ik verder gegaan met de noordelijke hoofdlijn. Een groot deel van deze spoorlijn is 4 sporen, waarbij er een fly-over is die het spoorverkeer kruist.
Vakantie, dus dat betekent meer tijd voor de favoriete hobby!
Als eerste ben ik begonnen met het opnieuw inrichten van het emplacement bij Dalmach. De weg gaat nu onder het spoor door en de wissels zijn nu anders gelegd (treinen vanuit het oosten konden eerst alleen maar op spoor 1/2 komen en niet op de rest van het station.
In het oosten ligt nog een nieuw station (nog geen naam).
Invullen van het lokale diesellijntje.
Het meeste werk zat in het noordelijke traject. Een nieuw station ligt ten noorden van de fly-over en daar heb ik ook al het een en ander neergezet. Verder is nagenoeg het hele traject voorzien van groen.
Geregistreerd: 18 mei 2019 19:56 Berichten: 199 Woonplaats: "De Verblijfhoek"
Trainz Versie: TRS 2019
- geen woorden - nah ja eigenlijk wel: ik zie op scrns dat je KS-signale gebruikt met seinbruggen .. ik heb ze in TANE niet voor elkaar kunnen krijgen en in TRS2019 doen ze 't ook niet (althans niet de KS-signale die ik heb al dateren die uit 2011 ofzoiets van Bpanther) // dus als je mij daarbij kunt helpen .. Gern!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen