Ik ben al een langere tijd bezig met een route. Voorlopig is de route volledig aangelegd vanaf Vreeburg naar Westerkamp. De stad Vreeburg lijkt op Amsterdam en er zullen in deze stad nog vele stations komen. Momenteel ben ik bezig met 'Vreeburg Luchthaven'... dat station heeft het idee van Schiphol. (3 perrons, 6 sporen en een 4 sporige tunnel). één station in Vreeburg is al af, namelijk Vreeburg Bruiswijk. Dit station komt na Vreeburg luchthaven. Na Bruiswijk volgt er een aansluiting. Ëén richting westerkamp, en één richting Vreeburg CS. Dat laatste station krijgt dezelfde opzet als Amsterdam Centraal. Voorlopig wordt er eerst hard gewerkt aan het traject Vreeburg Luchthaven naar Westerkamp.
Informatie over het traject Het tracé is lang, en er zitten redelijk grote afstanden tussen de stations (pakweg 5-8 km). Verder informatie: Tussenliggende stations: 3. (Vreeburg bruiswijk, Velzen-Rooshuijs en Papeliede). Spoorwegovergangen: 6.
Vreeburg Bruiswijk Station gelegen in een kantoorgebied van de stad. Er zijn enkele grote bedrijven in de stationsomgeving gevestigd. Aan de andere kant van het station is ruimte voor ontspanning in het winkelcentrum. Hier staat ook flats en huizen.
Stoppende treinen: Stoptrein Sprinter Sneltrein
Station met 2 perrons en 4 aanliggende sporen. Bovendien 2 buitensporen voor intercity's en internationale treinen.
Vreeburg aansluiting:
Velzen Rooshuijs Alleen stoptreinen 3 perronsporen, 2 perrons.
Meer informatie en foto's volgen spoedig.
Laatst bijgewerkt door Koos op 06 mei 2012 20:21, in totaal 1 keer bewerkt.
Hoi Koos, Leuk om te zien waar je je energie insteekt! Ziet er fraai uit En mooie creativiteit met al die namen. Stations zien er erg leuk uit. ps. Ik ben bezig met Nootdorp ) Plezier met de Hobbie. Walter
GULDERHAANSDIJK - Enkele bewoners van de gemeente Gulderhaansdijk hebben een actiegroep opgericht om te zorgen dat de overgang aan de Knakenweg verdwijnt. Zij eisen dat de gemeente ingrijpt om de veiligheid van en rondom de overweg te verbeteren. Een lid van de actiegroep vertelde: ,,De spoorwegovergang ligt schuin en dat is erg gevaarlijk voor fietsers. Er hebben zich al meerdere gevaarlijke situaties voorgedaan. De gemeente moet ingrijpen voordat er binnenkort doden te betreuren zijn". De gemeente geeft in een reactie aan dat zij niet over zullen gaan tot het nemen van maatregelen. ,,Het aantal fietsers dat dagelijks deze overweg gebruikt is gering en bovendien zijn de mensen zelf verantwoordelijk voor hun eigen veiligheid" aldus de zegsman. De actiegroep ziet het liefst dat de gemeente de overgang gaat ondertunnelen.
Jessica Jessica Groen, een inwoonster van het dorpje Gulderhaansdijk was onlangs bijna onder een trein terecht gekomen toe zij de overgang overstak. Zij verklaarde "Het was redelijk glad. Ik fietste naar mijn werk in Vreeburg en precies toen ik over de spoorwegovergang fietst begonnen de bellen te rinkelen. Omdat ik schrok en in paniek raakte maakte ik vreemde bewegingen en kwam ik met mijn wiel in het spoor terecht waardoor ik ten val kwam. Mijn been deed erg zeer en het kostte me veel moeite om mijzelf in veiligheid te brengen. Toen ik eenmaal was opgestaan raasde nog geen 5 seconden later een trein met 130 km/u langs. Levensgevaarlijk dus! Mijn buurman vertelde mij toen ik klein was al dat dit een gevaarlijke spoorwegovergang is". FOTO: Jessica Groen bij de betreffende overgang.
Naar aanleiding van dit verhaal gaat Prorail een bord langs de overgang plaatsen die overstekers meer aandacht voor veiligheid moet geven. ,,Wij zijn een nieuwe actie begonnen. Bij vele overwegen hebben wij al bordjes neergezet waarop staat: "Wil je blijven leven? Wacht dan even!". Wij willen middels deze borden de overstekers attent maken dat zij ook zelf de regie in handen hebben. Op een spoorwegovergang moet je altijd opletten!,, aldus de zegsman van Prorail.
Hieronder nog enkele foto's van de betreffende spoorwegovergang. Nu nog zonder bordjes van Prorail.
Hier wat screentjes van Westerkamp in aanbouw. Westerkamp is een stad met 2 treinstations. Het tweede station moet ik nog maken. Allereerst komen hier enkele shotjes van Westerkamp (het hoofdstation).
Informatie 2 perrons (1 eiland), a en b zijdes. Max. baklengte = 15 bakken.
Bedankt voor de reacties iedereen! I appreciate it.
@ Olaf: Leuk om te zien; op de laatste screen komen jouw onlangs uitgebrachte gebouwen uitstekend tot zijn recht. Jij ook lekker bezig zo.
@ Michael: Ik weet dat ik nog de verkeerde bovenleiding gebruik! haha. Ik vind die aardschakelaar wel verdomd mooi. Die heb ik gelijk op een aantal plekken aangebracht. Ik wacht nog op de losse BK balken. Momenteel ben ik juist dingetjes aan het afwerken. Jouw prachtige bovenleiding zal spoedig in de route verschijnen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen