Ik vind de oude situatie van die lijn denk ik interessanter. Dan kan je met wat meer nostalgisch materiaal over die oude lijn rijden, en je hebt wat variatie in materieel: Duits en Nederlands. En het bijzondere aan Simpelveld was toch dat het een grensstation was.
Ja leuk, goederentrein met 50er uit Duitsland, wordt overgenomen door een gore bruine 2400, en onder tussen komt er een blauwe engel het station binnen en kan men overstappen op de boemel naar Duitsland. Heerlijk die sfeer
Klinkt echt super goed ja nu jullie het zeggen. Ik vanavond meteen verder met bocholtz naar de aansluiting met aachen. Station Bocholtz wordt gerenoveerd en station Vetschau vervalt (optie tot herbouwen is mogelijk!)
Laatst bijgewerkt door costa_rider op 04 sep 2018 18:32, in totaal 1 keer bewerkt.
Update: Er is weer vooruitgang in het project. Ik ben de gehele route om het zetten in Trainz 12, zodat ook die gebruikers kunnen genieten van de mooie extra's die dit spel heeft te bieden.
Verder ga ik verder met de aanleg van Bocholtz-Vetschau. Screenshots volgen gauw!
Na een lange tijd van spanning, is mijn route bijna af. Het originele plan om de miljoenenlijn geheel in elkaar te zetten, heb ik al maanden geleden opgegeven. Dit voornamelijk omdat het omzetten van google earth naar Trainz een heel groot karwei was. Nu ik Trainz 2012 ook op mijn laptop heb, gaat alles veel vlotter
De foto's die ik hieronder laat zien zijn NIET van het eindresultaat, omdat die nog op een andere pc staat. Deze zal ik vrijdag laten zien als ik er weer bij kan. Alle content is Trainz 2012, maar ongeveer 90% zal het ook doen in Trainz 2009.
Ik heb alles aangelegd tot Valkenburg tot Simpelveld. De loodsen in Simpelveld staan er, er is een draaischijf (werkend), Rangeerspoor, 1 spoor voor passagiers en 2 seinhuizen. Verder zijn er 3 stations (Eys, Wijlre 2-sporig, Schin op Geul 2-sporig) en het eindstation Valkenburg waar de lijn in deze route stopt. De lijn naar Kerkrade is opgebroken en de lijn naar Aken valt buiten de route.
Onderstaande foto's zijn een voorproefje op het eindresultaat, er is nog veel grijs en weinig groen, maar in de uiteindelijke route is alles volgebouwd. Het treinmateriaal is door Trainz 2012 heel beperkt, daarom dit "rare" materieel. Laten we er maar vanuit gaan dat het een hybride is Ik ga content van Stevado kopen, maar die komt pas vrijdag aan.
Ik ben trots op het resultaat tot nu toe. Jammer dat de NS seinen 37 niet werken anders had het nog een mooier tintje gehad
En ik heb de 2 delen van de routes kunnen combineren!! Simpelveld is nu met Valkenburg verbonden. Ik moet alleen Valkenburg goed aankleden. Ik zal mij voor een groot deel rond de route fixeren en zal zo'n 100m van de route (beide kanten van het spoor) bekleden.
Hier zijn weer wat screenshots (TS12).
DE-II 179 arriveert in Wijlre.
Tussen Wijlre en Schin op Geul
Schin op Geul (stationsgebouw heb ik niet, dus ik heb Duffel gepakt).
Valkenburg
Plannen voor de komende week: - Aanleggen dorpje Eys en Wijlre; - Aankleden Valkenburg en de spoorlijn naar Valkenburg (wat btw een grote klus gaat worden!)
De vooruitgang vandaag, ik heb de volgende dingen aangepast:
Het emplacement van Simpelveld is compleet verwijderd om de situatie van de jaren 80 na te bootsen. Verder is de route naar kerkrade afgesloten. Ook de gehele oostzijde van Simpelveld heb ik 10 graden gedraaid.
De route is af. Ik ben nog op een aantal punten huisjes het zetten of enkele textures aan het brengen, maar de route is nagenoeg af. Hier nog een aantal screenshots van valkenburg. Ik ga niet verder dan Valkenburg bouwen, sinds dit stuk al door Sam is gedaan.
Wanneer de release komt weet ik nog niet, ik moet eerst eens kijken of iemand die hier in Limburg woont het kan uittesten om te zien of het een beetje klopt
Ik heb deze week me weer volledig gestort op mijn project van de miljoenenlijn. Omgeving Eys is bijna af, ik moet alleen nog het dorpje zelf aankleden, maar dat is niet heel veel werk.
Op deze bovenstaande foto moet nog het een en ander gebeuren. Ik heb de tunnel op de voorgrond (moet een "flyover" zijn, maar probeer maar eens de exacte model in het DLS te vinden, dus ik heb zelf wat geknutseld). Ik ben niet helemaal tevreden, hieronder de foto van de echte flyover:
En weer oan de gäng he Ik ga weer verder touren door Z-Limburg.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen