Toen ik begon met Trainz in 2003, waren er maar 2 erg productieve bouwers van NL treinen, gjvh en amazingmike altijd hun werk gewaardeerd, beide zijn handiger met gmax dan ik ooit zal zijn. Dacht zal die oude ICE eens proberen voor de route Arnhem - Amsterdam in NederlandWest6
Maar schrok een beetje hoe het er nu bij stond (op DLS)
-Bogeys niet mooi, hebben geen flensen of glim op de loopvlakken Heb er zelf dus 1 gemaakt als vervanger.
-Ramen waren ondoorzichtig groen, 8 alpha texturen gemaakt, wel het groene/donkere behouden.
-Cab, gelinkt was een reskin van Basti op een cab van Tomdeu, geen van de knoppen of meters zag je in trainz, onbruikbaar en niet mee te rijden. Cab had 13 overbodige .pm files, verwijderd. Volledig gerepareerd, werkt zoals bedoelt, zoveel veranderd.
Toen vond ik een duitse cab zeer uitgebreid voor de ICE3..zit een beetje te hoog maar wel mooi
-Enginefile, er staat dat het van Brummel is, betwijfel ik, Brummel maakt kwaliteit, in 2005 veel mee samengewerkt. De trein reed bijna niet meer, trekt te langzaam op en remt niet. Een eigen enginefile gemaakt en erin gezet en een lekker rijdende HS trein die geen stations voorbij vliegt. Verder gezocht, is er een nieuwe Brummel engine, maar voor 1,3,6 en 8, erin gezet en werkt.
-Skin: de beide kopwagens waren donkerder dan de midden wagonnen, 6 texturen aangepast (132 minder saturation, 32 minder bright) -Passengers, er was geen passenger functionaliteit, dit toegevoegd (je ziet ze niet want het mist puntjes in de mesh) maar reageert wel op passengers van stations nu. -Interieur, vond op DLS een interieur voor ICE3, zeer vreemd gemaakt staat loodrecht op wat normaal is in 1 wagon (gelinkt) erin gebouwd en is best grappig. -lichten, alleen frontseinen werkten, uitgebreid nu ook met sluitlichten zonder script of llcr.
Arnhem uit
Ik breng dit niet als reskin ofzo uit, heb linkjes gemaakt (alias) waarbij ik mijn wijzigingen via config kon doorvoeren als eerbetoon aan gertjan, zodat het ook nu (in TRs2019) nog een leuk treintje is, met nieuwe bogey, juiste enginefile, werkende mooiecab, lampjes en passenger functionaliteit.
Heb een setje naar TO downloads gestuurd alleen getest in TRS2019
-zorg dat je het hele setje van gjvh van DLS hebt eerst -plaatsen doe dat met de consistfile: ICE3 consist trs19 -op wagon 2,3,4,6,7 camera(1) en je kunt meerijden als passagier -je zult af en toe wat verborgen panto's zien in de wagonnen. -toch de simple cab erin gehangen, de duitse gaf allemaal pop-ups en zit te hoog -onder trainz AI is de trein gelimiteerd tot 143km/uur in cabmodus kun je zo'n 250 halen -treinnummers kun je veranderen als running number, bij consist al ingesteld
Bedankt voor de mooie release, maar alleen wagon 2 geeft een foutmelding. Trainz zegt dat die niet overeenkomt met het origineel en kan dus niet geladen worden. Heb ook het origineel erin staan. Hoe dit op te lossen.
- <kuid:99999:9302> MeshObjectSpec::LinkSpecs> Reskin does not match parent <kuid2:49267:1010:1> - <kuid:99999:9302> VE199: Onderdeel <kuid:99999:9302> niet kunnen laden. Uitladen van benodigdheden. - <kuid:99999:9302> TADGetSpecFromAsset> unlinked asset
kopieer de inhoud uit mapje <kuid2:49267:1010:1> NS ICE-3 2 naar mapje <kuid:99999:9302> NS ICE3 2 BEHALVE de config open de config en verwijder: alias...……….regel submit en go
had daar als experiment een een interieur in gelinkt, vind trainz te veel afwijken
Alleen Saurer mailde me de volgende dag conclusie, 90% download puur voor de heb hahah 5% kan zelf fixen
Dus geef dit treintje nog een kans, met de nieuwe bogey en ruitjes en interieur en cab is het een leuk treintje in NLW6 standard ingezet van Duitsland tot Adam CS en terug
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen