Van sommige wagons zijn wel 1000+ reskins, maar de wagon die ik wil kan ik niet vinden. Vaak werken die bestaande wagons niet, terwijl Auran ons in 2004 al een werkend voorbeeld gaf. Dus zelf maar eens iets geprobeerd. Als Jeroen weet welke, mag ie het topic veranderen hehe eerst een bakkie doen !
Laatst bijgewerkt door Jeroen op 17 maart 2020 18:44, in totaal 1 keer bewerkt.
Volgens mij zit het verschil in dat de ene een enkele wagon is en de andere (rrs) een stel bestaande uit twee enkele wagon gekoppeld door een starre koppeling en dus niet koppel/- ontkoppelbaar
In ieder geval een leuk geluidje bij het passeren kedengkedengkedeng......kedengkedengkedeng...kedengkedengkedeng......kedengkedengkedeng
Beide benamingen komen door elkaar heen voor Falrrs 152 is 2x Faals 151 met vaste koppelstang De summiere folder van Greenbrier die ik heb noemt 'm Faals, alles heb ik nu opgezet volgens hun maatvoering basis bakje lukt wel maar heb weinig info (tekening) van het basis frame
Bogie opgezet, scheelt een berg als je de basis al hebt in onderdelen assen 1700mm h.o.h. ,920mm wielen met glim straks in trs
Wat aan het frame gedaan, ook al heb ik van profielen geen exacte maten
Vandaag de klep gemaakt heeft 2 nokken om 'm uit te zetten en 5 om 'm te verankeren en die vallen weer in 5 haken aan een draaistang
Toen het draai mechanism voor de klep, als de dikke stang draait, gaan de 5 haken los en de 2 armen duwen dan de klep vanonder naar buiten zijde, wordt nog last animeren lol
Alle deurdelen klaar en een voorlopig textuurtje erop
Alle openingen in de hoofdbak geknipt, geel haakje onder gemaakt hekwerkjes aan het maken aan beide zijden
Hekjes en echte roosters
Voorlopig textuurtje erop
eerst voorzichtige ritje in TRS
animatie voor de deuren gemaakt, 200 frames nou moet die rook nog zwart en kolen lading animeren
Geanimeerde lading gemaakt uit 3 delen vanwege de trechtervorm en versterkings ribben aan de binnenzijde van de bakken
3 lod levels erin en wat meer textuur rijdt lekker rond op de maasvlakte in NederlandWest6 nou nog aan koppelingen werken, denk dat ik ze aan de bogie maak, ziet er iets natuurlijker uit
meer dan een week werk elke dag wat, Trainz is wel arbeidsintensief
Jeroen had me wat foto's gestuurd van een oude railion maar is hardstikke moeilijk om dat erop te doen lol al die aparte frummel deeltjes moeten ook verouderd, maar begin is er en vindt er een beetje "washedout" uitzien
maar moet eerst die lastige koppeling grrrr
een beetje met saturation zitten spelen hij roest onder mijn handen weg
Aan de UIC koppeling begonnen, maar geen goede tekening of maten Heb 2 boxjes waarvan er 1 een zgn. instance is, verander je een puntje in de een gaat de ander mee in 180 graden gedaaide vorm dus zou altijd moeten passen dan.
Soms is helemaal opnieuw toch gewoon beter. Vaak lukt het met minder poly’s of ziet het er toch beter uit. Soms heb ik ook wel die luiheid om het niet te doen, maar probeer me daar toch overeen te zetten, anders stoor ik me er later aan.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen