Afgelopen Woensdag weer op Rotterdam Centraal voor Miniworld bezoek, stopt er op perron 7 een SGM sprinter, langs de hele 3-delige trein om de 10 meter een foto gemaakt eens kijken of er wat mee te doen is..... Info zoeken op internet en wat geknutselt met deze foto's als uitgangspunt. Klopt nog heleboel niet maar er is een begin. Hergebruik: -plan T panto -DDAR bogie, engine -Harmonica van mijn Virm -Deurset van PLanV/T gemodificeerd tot set van 3
Info nog nodig: -indeling qua stoelen, wc's etc., dus liefst tekening binneninrichting -hoe ziet het eruit als wagon los is, hoe gekoppelt? -foto's van cabine binnen -wat zijn die 9 units op het dak nou eigenlijk?
Wie wil helpen info te verzamelen en skins te maken van: -de oude SGM 1 en 2 -Spitspendel -Strandsprinter -Citypendel -nachtsprinter
-Ramen zitten te hoog -Rib boven lampen iets lager -koplampen met scharnieren uitbreiden -Betere koppeling, wisser, spiegel maken etc..etc.
Het begin ziet er al goed uit! Die negen unit's op het dak zijn de remweerstanden, typerend voor dit treinstel.
Aan eigen foto's kan ik je niet helpen helaas. Wel kan ik het hoofdstuk over de SGM van boek Ëlektrische treinstellen in Nederland" inscannen met daarin tekeningen en maten van het oude treinstel met daarbij informatie over dit treinstel en foto's.
Dankje voor plaatjes Sam, maar dit is niet van de SGMm sprinter UIC code NL-NS 94 84 49-83... is een (v)IRM dacht ik. je kan ook aan de ruitenwisser en zijruiten zien SGM wisser zit boven deze zoek ik
SNG ben ik nog niet mee bezig, 1 tegelijk lol Toegevoegd de 2 rare spiegels, een soort vervormde ifones, rubber voor de koplamp en het gat van de koppeling, zag ik vandaag op station is niet recht maar heeft kleine verbreding onder. elk dag een beetje
Ziet er goed uit gm! Vraagje: wat voor foto’s heb je precies nodig van de cabine? Zoek je foto’s van het geheel? Van elk blokje met metertjes en hendels afzonderlijk? Zijn er nog meer criteria waaraan het moet voldoen? Dan kan ik kijken wat ik voor je kan betekenen. Ik heb nog wel eens contact met een machinist uit Asd, alleen weet ik niet of die het materieel nog vaak rijdt.
Mooi dat je weer bezig bent! Ik heb een opmerking over de kopvorm. De ramen komen niet helemaal goed over en heb een vergeleken met het echt. De midden ruit is te breed. Als ik de raamstijlen naar beneden doortrek zitten ze recht boven de sluitseinen, in het echt lijken deze recht boven de frontseinen te staan. Dus ik zou de raamstijlen wat naar binnen plaatsen, ik denk dat je dan al een heel eind bent met de kopvorm.
Daarnaast is de airco unit op het dak (de kast vooraan) niet helemaal juist. De zijkant loopt nu schuin naar binnen in het echt is dat gewoon recht.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen