Geregistreerd: 30 nov 2010 17:42 Berichten: 499 Woonplaats: Putten (gelderland)
Trainz Versie: TANE
Harderwijk wordt verbouwd, De spoorweg overgang gaat verdwijnen en daarvoor komt een fiets en een autotunnel. Het station wordt ook drastisch verbouwd. Naar verwachting moet het in 2017 klaar zijn. Het informatie die ik gebruik gebruik zijn foto's van een architect die het station heeft ontworpen, dus de exacte maten heb ik niet, dus ik doe het op mijn gevoel. Ik probeer zo trouw mogelijk na te bouwen, hoewel ik weinig ervaring heb met gmax en content te bouwen vind ik dat het tot heden goed gelukt is . Wat jullie te zien krijgen is voorlopig nog een concept maar ik doe me best om zo goed mogelijk te maken.
Super mooi man,eerste ding wat je maakt en gelijk zo iets groots. petje af Tedje. Let er wel op als je zo een groot iets maak met veel poly`s(lijntjes in max) dat je wel alles weg haal wat je niet ziet.(mesh onder kanten enz) Als je hulp nodig heb roep je maar,moet ik eerst weer uitzoeken waar ik het allemaal kan vinden,Gmax en code.
hallo jongens,
ik wil wat klonen namelijke pilaren, in gamx zie ik ze staan maar als ik ze ga bekijken in trainz object explore dan zie ik ze niet staan, hoe kan ik dat oplossen. wie kan mij daarmee helpen.
kijk eens naar de config of dat de IM naam goed is. ik ga er vanuit dat je het een texture heeft gegeven en dat het texturefile er bij is geplaatst. geef het een foutmelding als je het in trainz zet.
Hoe heb je dat gedaan? Shift en dan die pilaar aan klikken?Zijn nog wel 10 manieren voor, maar deze is de simpelste. zie/zag je de eerste wel staan ingame? En heeft die mesh een texture,zo ja wat is de maat van die texture? Waar ik iedereen voor waarschuwde doe jij juist niet denk ik,maak niet in 1 keer alles en kijk dan of alles goed is . Stel er is een fout moet je alles na lopen ,ik test alles ingame na iets met textures of het werkt. Dan weet ik zeker dat de fout is gemaakt na de laatste keer ingame kijken dat is 1a2 stappen terug jij moet alle stappen terug gaan en zoeken waar de fout ligt. Geef eens een ingame screen AUB. Verbo622, ik denk dat tedje nog niet zover is met de folder files.
Hallo Jongens,
De maat van de texture is 64x64.
hier onder zie je de volgorde die ik doe in Gmax
dan verschuif ik de pilaar die ik gekloond heb en zo doe ik elke keer als ik kloont
en dit is het resultaat in Trainz Object Explore Tijdens het exporteren naar im bestand krijg ik geen fout meldingen, alle texturen worden exporteert naar im bestand
en als ik in trainz installeert dan krijg ik geen fout melding. Dus wat gaat er fout .
Ik hoop dat deze informatie voldoende is, want anders hoort ik het wel.
groetjes, Tedje
Laatst bijgewerkt door tedje op 16 jan 2015 21:32, in totaal 1 keer bewerkt.
Probeer ze eens te 'attachen' aan een gedeelte wat wel zichtbaar is. Check ook natuurlijk of de palen al een texture hebben.
* Pak object dat zichtbaar is -> edit mesh -> Attach -> Je kan het dan met een muisklik op het object doen, of via een lijst als je weet hoe de paaltjes heten.
Wat ik nu zou doen is een box zoeken in jou mesh(met texture) en die gebruiken die je wel zag staan ingame. Edit the mesh en aan passen tot de gewenste grote. Export en kijk of je hem nu wel ziet staan. En deze is raar maar zit er een B.R.base in jou Gmax file? Waarom vraag ik dat,Texture goede maat,je doet alles wat goed is Zit er een animatie in jou mesh file? Info info info hehehe Laat AUB even een ingame screen zien.
Test het eerste wat ik gezegd heb in mijn eerdere reply Wat ik nu zou doen is een box zoeken in jou mesh(met texture) en die gebruiken die je wel zag staan ingame. Edit the mesh en aan passen tot de gewenste grote. Export en kijk of je hem nu wel ziet staan. Laat even weten. Heb je de uvw wel goed gedaan. Laat AUB even een ingame screen zien. INGAME SCREEN hehehehe
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen