allemachtigprachtig, daar zitten weer leuke spulletjes tussen. maar ik heb een vraag voor diegene die het spul omzet. er zijn gebouwen van een hoop mb's wat "volgens mij" eigenlijk niet nodig is. ik heb vandaag een proef gedaan, Mercure hotel van bijna 10 mb gereduceerd naar amper 2 mb en kan nog kleiner. nu heb ik een aardige stoommachine draaien, maar dat heb niet iedereen, dus zit je gauw aan de tax van het lemiet. maar nogmaals, het ziet er allemaal netjes uit, en daarvoor dank. vr.gr willem
Misschien een tip, het is naar mijn mening soms handiger om je creaties (gebouwen) een meer algemene naam te geven. Als voorbeeld het PVF Pensioenen gebouw: Inmiddels heet het al PVF Achmea en wie weet verhuizen ze binnenkort wel ergens anders heen ... maar het gebouw gaat niet mee hoor (denk ik tenminste)
Is het niet handiger om het gebouw een naam te geven die meer met de locatie te maken heeft? Het ligt bijvoorbeeld aan de Molenwerf in Amsterdam. De naam "Kantoorcomplex Molenwerf" zou dan wat algemener zijn. Dat je dan in de omschrijving PVF Pensioenen of wat dan ook noemt is beter denk ik. Zeker ook voor mensen die over een paar jaartjes dat gebouw zoeken .. die zoeken dan denk ik (als ze al zoeken natuurlijk) eerder op adres (Molenwerf) dan op een bedrijf wat er niet meer gevestigd is.
Dat is toch klink klare onzin... Als je zoek systeem goed weet te gebruiken dan kun je alles op auteur terug vinden. Als je nu iets zoek, bvb stroomkast dan kun je het gewoon weg niet vinden omdat er GM of WB voor staat... Dat werk juist helemaal tegen, voor wat het bedoelt is. Vertel me dan nog het een nut? Ik kan me niet ander voorstellen dan dat je het doen t.a.v. je eigen monogram ergens op te drukken, daar is natuurlijk niks mis mee. Maar gebruik dan een icoon
Trainz Versie: 2009
Ik ben het eens met Jeroen, je moet gewoon de naam geven zoals het bedoeld is. En zeker geen MS Michel want daar zijn er al heel veel van, dan blijf je zoeken. Zeker nu als je het via google gaat zoeken dan is de naam die erbij staat makkelijk om terug te zoeken zoals bv roosendaalse brandweerkazerne dat is de naam die je ziet op google. Groeten Sam
Ik vind het gewoonweg makkelijker te vinden .. Ik druk Gm in voor mijn eigen content en alles staat bij elkaar . Zelfde geldt voor wb van Barrie ... Dan heb je gelijk alle content van de desbetreffende persoon die je zoekt .
Ik hoef niet een menu te openen , een catagorie uit te zoekn van Bv Auteur en dan nog es de naam in te voeren .
Misschien is er een snellere weg , maar ik weet ook niet alles .Vandaar dat ik dat makkelijker vind. En ik weet ook niet iedere auteur of naam van een content .
hallo allen. je kan het toch vast zetten. (volgens mij vanaf trs 06 in trs09 zeker) zoek op #auteurnummer en geef een naam. dan geeft het alle artikelen wat die bouwer op naam heeft aan. makkelijker kan je het niet hebben. vr.gr. willem
Geregistreerd: 30 nov 2010 21:46 Berichten: 226 Woonplaats: Appingedam
Trainz Versie: TANE
Ik hou het gewoon zoals ik het nu ook doe. Ik kan er hoogstens nog de plaatsnaam erachter zetten, zodat je ook daarop kan zoeken. En zoals Jeroen en Verbo zeggen, je kan je zoekopdracht vastzetten. Zo doe ik dat ook met de content van Barrie en GM bijvoorbeeld. Gewoon zoeken op auteur: michelsebastian en dan op opslaan drukken.
Allemaal valide argumenten maar vergeet niet dat mensen niet (kunnen) onthouden wie wat gemaakt heeft .. dus zoeken op auteur is leuk als je iets net gedownload hebt, maar niet als het al 2 jaar op je pc staat en je wil bijvoorbeeld Amsterdam gaan namaken ... dan ga je toch echt eerder zoeken op "Nederland", "Amsterdam" of straat- of gebouwnamen en echt niet op auteur.
De bouwer beslist nog altijd wat voor naam hij/zij aan zijn content geeft, de gebruiker kan die naam gewoon veranderen in CM als het niet handig is. Alleen kan de keuze van die originele naam het verschil betekenen tussen een content die goed te vinden is en daardoor makkelijk en vaak te gebruiken is, of een content die een beetje verstopt raakt onder de berg aan andere content en daardoor niet makkelijk terug te vinden is.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen