Trainz Versie: TANE
Dr. O, Als je toch graag zélf nog eens een treintje wil bouwen...
De NS 1500
Dat is de enige grote NS locomotief die in Trainz nog altijd ontbreekt. Ja, ik weet 't, ik mekker weer.... ik mekker er al jaren om en dat zal nog wel even zo doorgaan denk ik.
Ik ben nu inmiddels zover dat ik er zelfs een startprijs op wil zetten, als duwtje in de goede richting. En nee, ik kan/ga 'm zelf niet maken. Te druk met werk, te oud, zou pas klaar zijn als ik 75 ben.
☼ ¿ ? ☼
Edit: Zo nou klopt 't weer een beetje.
Laatst bijgewerkt door BCTrainz op 16 maart 2017 01:56, in totaal 3 keer bewerkt.
Heer Olaf toch!
Zo'n fantastische locomotief en dan bij jou niet bekend? Ik denk dat ze er in Rotterdam ook wel een paar hebben rijden.
Tekeningen? Naah, ik weet alleen maar hoe ie eruit ziet of in ieder geval hoe ie eruit zo moeten zien. Foto's genoeg, maar helaas geen tekeningen. De 1500 is destijds overgenomen van de Engelsen, stuk of 5 geloof ik. Class 77 #27000. In Engeland is er ook geen enkel Trainz forum die 'm heeft, nog erger, ze hebben 't er niet eens over. Wel voor andere treinsimulators, dat dan weer wel. Hele mooie zelfs. Dus bouwtekeningen moeten er bij de concurrentie wel zijn. Helaas heb ik daar geen kennissen.
Ik ben al jaren elders op zoek, maar tot nu toe nooit wat gevonden. Er staat er wel een in het spoorwegmuseum, rolmaatje mee en alles opmeten?
Nah jaa zeg! Maar... ook een Lelijk Eendje heeft zijn charme.
"Wellicht kan ik hem tekenen weet niet wanneer ik tijd heb"
Ok, da's al een goed begin! De animo is er!
Maar ik zag hier iemand die al een halve 1500 gemaakt had. Misschien is de start dus al gemaakt.
Het heeft ook geen haast, het duurt toch al zo lang. Kan nog wel een jaartje bij. Persoonlijk vind gewoon dat de 1500 thuis hoort in het grote aantal Nederlandse locs wat al voor Trainz gemaakt is. Het is inderdaad moeders mooiste niet, maar wel een heel apart geval. En een apart geval wordt vanzelf wel mooi als je op details gaat letten. In elke treinenfilm, NS documentaire of op schaal nagebouwde Nederlandse modelbaan komt ie wel een paar keer voorbij. Daarbij zullen de Engelse Trainz-fanaten óók heel blij zijn met een goed model van de 1500 cq de EM2 of class 77. Ik heb een megaverzameling aan locomotieven en het is een groot gemis dat deze loc er niet bij zit.
Dus...
Reeds...
Pollens nog an toe, wordt er bijna nog een peu nerveu van.
Ja, ik weet 't, ik mekker weer.... ik mekker er al jaren om en dat zal nog wel even zo doorgaan denk ik. dat gemekker zijn we zat. iets gevonden uit de ouwedoos
Ik ben nu inmiddels zover dat ik er zelfs een startprijs op wil zetten, als duwtje in de goede richting. geld dit nog Richard
als er goede foto's ervan zijn hou ik me aanbevolen.
verbo622 schreef:
Ja, ik weet 't, ik mekker weer.... ik mekker er al jaren om en dat zal nog wel even zo doorgaan denk ik. dat gemekker zijn we zat. iets gevonden uit de ouwedoos
Ik ben nu inmiddels zover dat ik er zelfs een startprijs op wil zetten, als duwtje in de goede richting. geldt dit nog Richard? als er goede foto's ervan zijn hou ik me aanbevolen.
Ja tuulk, ik zet zegge en schrijve 50 (vijftig) euro in. Misschien zijn er wel meer donateurs voor de rest. Ik wil die lok al zooooooooo lang dat ik dat er wel voor over heb.
Ja ik weet 't... ik spoor niet.
NOU EN ¿!!?
☼ ☼
Oh, zolang je de goede panto's er maar op zet. Dus niet die salmiakvorm.
Al meer dan een week geen respons. Volgens mij is ie van z'n stoel gevallen door dit overweldigende bericht. Of juist niet.... en is ie niet content met mijn aanbod.
Aaaaah kiek nou! Daar is ie dan eindelijk!
Al dat gemekker heeft toch geholpen dus
Ik zie echter steeds maar één kant terwijl de 1500 links en rechts duidelijk verschillend is. Zijn die roosters getekend of zitten die in de mesh verwerkt? Echt geribbeld bedoel ik.
Maar, zoals je al zei, er moet nog 't een en 't ander gedaan worden.... Ik ben met de getoonde plaatjes alvast zéééér blij!
Je mag me, als jij denkt dat ie klaar is, (inclusief 2 verschillende zijden) even een PBtje sturen met wat privégegevens, zodat ik je die beloofde 50 balletjes op kan sturen.
Willem, ziet er goed uit! Echter, heb ik het vermoeden dat de onderkant van de bak lager zit dan dat die daadwerkelijk moet zijn. Daardoor lijkt het net alsof de locomotief naar boven toe is uitgerekt. Zie het verschil met jouw model en de foto van Richard. Het lijkt me de moeite waard om daarnaar te kijken!
bedankt Rutger voor die opmerkingen. heb de bufferbalk verhoogt.
zo te zien zijn er toch niet veel mensen die er echt kennis van hebben, dus de vakverdeling waar het lekker uitkomt. anders te veel werk aan het dakgebeuren
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen