Ik heb de loc ook, in TS2010 geeft hij wel wat probleempjes... bij stilstand draaien de wielen gewoon... maar in TAN:E werkt hij gewoon. Miss ook in TS19 ?
De loc is naar mijn mening niet al té bijzonder als model... maar het voorbeeld is dat wél...(uiteraard óók naar mijn bescheiden mening ) Een "Einzelgänger" die in een recordtijd is gebouwd en afgeleverd (eind 1905 opdracht aan Maffei en op 3 mei 1906 geleverd, na wat omzwervingen o.a. München, Ludwigshafen, opnieuw München en Augsburg kwam de loc uiteindelijk al in 1925 in het Verkehrsmuseum te Nürnberg zonder ooit het door de DRG toegekende bedrijfsnummer 15 001 te hebben gedragen.
De loc was in 1907 met 154,5 km/u (150 ton "aanhanggewicht") een toenmalige Duitse "recordloc".
De loc is naar mijn mening niet al té bijzonder als model... maar het voorbeeld is dat wél...(uiteraard óók naar mijn bescheiden mening ) Een "Einzelgänger" die in een recordtijd is gebouwd en afgeleverd (eind 1905 opdracht aan Maffei en op 3 mei 1906 geleverd, na wat omzwervingen o.a. München, Ludwigshafen, opnieuw München en Augsburg kwam de loc uiteindelijk al in 1925 in het Verkehrsmuseum te Nürnberg zonder ooit het door de DRG toegekende bedrijfsnummer 15 001 te hebben gedragen.
De loc was in 1907 met 154,5 km/u (150 ton "aanhanggewicht") een toenmalige Duitse "recordloc".
De Bayerische S 2/6 (Baureihe 15 001) was de enige Duitse loc met de asindeling 2'B2' en de Baureihe 18 (ongeveer 7 verschillende uitvoeringen, zoals bv de Sächsische XVIIIH, de Würtembergische C, de Badische IVf, de Bayerische S 3/6, de Rekolocs van de DB en de DR plus nog 2 Turbineloco's) hadden allemaal de asindeling 2'C1' waarbij de "C" staat voor het aantal koppelassen in dit geval dus 3, maar dát is een ieder ongetwijfeld wel bekend....
Maar uiteraard is er zo op het eerste gezicht wel gelijkenis, ook het tendertype was bij deze uitvoering van de S3/6 gelijk aan die van de S2/6, de latere types van de Br 18 kregen tenders met grotere inhoud.
Vandaag TRS2019 aangeschaft. Wat mij vooral aantrok zijn de geanimeerde wissels. Het omzetten vanuit T'ane gaat prima, heb er nog niet zoveel content erin gezet, maar dat gaat goed komen. En natuurlijk eerst de zolder vol stoom gezet
Er zitten nog wel hier en daar lege plekken in, maar vooral die wissels: LEUK!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen