Al een half jaar mee bezig en nog steeds heel erg WIP, maar wel in trainz, de mesh van de bakken, stroomafnemers en draaistellen is af, nu verder met het interieur en de textures.
Een rode mat '54? Ik ken alleen een rode Plan-U Edwin die mat '54 ziet er super uit! Zou voor mij een hele aanwist zijn voor Leeuwarden-Zwolle, als ik eens terug wil naar het verleden zoals dit: Foto: David Gelderlander via Wolvegram
Bedankt voor de leuke reacties! En zeker weten, Trainz heeft een beetje een update nodig, daar is auran mee bezig, maar het wordt ook tijd dat bepaalde beeldbepalende Nederlandse treinen nu eindelijk eens in Trainz komen. Ik ga deze ook zeker afmaken. Ik schrijf over de bouw van het treinstel ook artikelen voor het bulletin van de stichting mat'54 hondekop vier. Dan moet het natuurlijk wel vorderen Inderdaad rood zijn ze niet geweest, ik denk dat je het over plan U hebt. Weliswaar in hetzelfde jaar gebouwt als plan P, maar niet hetzelfde. Voorlopig richt ik mij op de glaswolstellen, verschillende versies van plan P, daarin zijn namelijk 5 deel series. Daarna komt denk ik plan Q, de tweetjes. De asbeststellen, plan F en G viertjes en Plan F, G en M tweetjes, komen misschien later, maar daar zitten ook weer veel verschillen in, dat vergt weer veel tijd om uit te zoeken en te bouwen. En dan hebben we natuurlijk nog de Benelux. Aangezien deze hoogst waarschijnlijk ook naar de stichting komt in het echt, is de kans groot dat na plan P en Q eerst een beneluxstel gebouwd gaat worden. Voorlopig denk ik in ieder geval niet aan de asbeststellen, omdat er al genoeg werk is alle geplande versies van de glaswolstellen te maken. Dat betekend echter wel dat er voorlopig geen bloedneus versie komt, aangezien plan P begon met rode biezen en proefsnor en geen bloedneus gehad hebben. Goed eerst het interieur en de textures maar, dat is al weer genoeg werk voor de komende winter maanden
Heerlijk, een lang gekoesterde wens (van velen) wordt eindelijk werkelijkheid, de hondekoppen in TRS!
Heb vandaag de hondekoppen van Dutch-Classics voor TS2014 aangeschaft en dan besef je gewoon dat dit zulke mooie treinstellen zijn! En je hebt gelijk, trainz heeft een (flinke) update nodig. Dat is ook een beetje de reden om meer met TS2014 te doen op dit moment, het is gewoon veel 'echter'. Wel moet ik eerlijk bekennen dat er ook in TS2014 behoorlijk nog wat winst is te behalen qua realisme zoals bijv. grondtexturen en rails. Maar nu terug naar de hondekop: super gaaf dit en ik wens je dan ook heel veel succes om deze set treinen voor TRS tot een goed einde te brengen!
Dankje Fokke! Ik denk dat dit treinstel wel tot een goed einde komt, ik werk namelijk bij de stichting mat'54 hondekop vier, welke een viertje plan P al sinds 1996 bezit, het enige viertje wat nog bestaat en momenteel zijn we bezig het hele treinstel binnenste buiten te keren en op te knappen, werkelijk van alles al in m'n handen gehad en voor het in het magazijn verdween foto's en maten nemen en 's avonds opzetten in gmax. Daarnaast werken we samen/gaan we samen werken met het spoorwegmuseum, welke een tweetje plan Q heeft en ook die zal ik dus wel een keer van buiten en van binnen kunnen bekijken. Reken er maar op dat het een grote set gaat worden, waarschijnlijk meerdere sets met treinstellen die in het zelfde tijdperk passen.
Wat betreft TS2014 ben ik met je eens, het trailer filmpje net bekeken en schaduwen etc. zijn prachtig maar sommige dingen als gras en bomen en inderdaad het spoor, zien er nog steeds te plat uit, gelukkig vallen er genoeg alternatieven te vinden op internet, als de engine maar vooruit gaat dat vind ik belangrijk, en vooral de verkanting en wisseltongen is iets wat ik nog heel erg mis in Trainz.
Zat net op school en kon je foto niet zien Michael. Nu zie ik hem wel, prachtige foto! Ook de versie met Faively stroomafnemers (deelserie plan P4 en P5) staat in de planning, in feite alleen andere stroomafnemers maken. Dus deze foto in Wolvega kan dan waarschijnlijk ook echt in Trainz worden gerealiseerd. Ook leuk om te zien op de foto, de jaren 70 stationsborden, deze mis ik al heel lang in Trainz maar hebben in het echt toch best wat jaren op de Nederlandse stations gestaan, leuke afwisseling op bovenleiding misschien, Michael?
Wel moet ik eerlijk bekennen dat er ook in TS2014 behoorlijk nog wat winst is te behalen qua realisme zoals bijv. grondtexturen en rails. Maar nu terug naar de hondekop: super gaaf dit en ik wens je dan ook heel veel succes om deze set treinen voor TRS tot een goed einde te brengen!
Edwin schreef:
Wat betreft TS2014 ben ik met je eens, het trailer filmpje net bekeken en schaduwen etc. zijn prachtig maar sommige dingen als gras en bomen en inderdaad het spoor, zien er nog steeds te plat uit, gelukkig vallen er genoeg alternatieven te vinden op internet, als de engine maar vooruit gaat dat vind ik belangrijk, en vooral de verkanting en wisseltongen is iets wat ik nog heel erg mis in Trainz.
Edwin, met TS2014 wordt hier de opvolger van RailWorks bedoelt. Geen Trainz variant.... dus het Kickstarter project van Trainz heeft niks te maken met begrip TS2014. Anders blijven we straks langs elkaar heen praten ... De toekomstige Trainz wordt pas dec 2014 verwacht, dus de kans is klein dat ze die het jaartal 2014 mee gaan geven
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen