Nederlands west van barrie40 heb ik draaien onder TS12. Dit heeft zo zijn beperkingen. veel content werkt niet ( 152 Broken kuids, 168 onbekende kuids. ) van de ongeveer 2400 kuids Maar we doen ons best om er wat van te maken.
in Surveyer zijn bv wel een helebool splines die zien die uit onderbroken gestreepte lijnen bestaat. Geen info welke content dit is. Dus is dit lastig zoeken
Voorbeeld station dortrecht. De perrons ontbreken. voorzover ik weet heb ik alle perrons ingeladen. kan iemand mij vertellen welke perrons hier gebruikt zijn ?
Beste Frans, Het Perron van Dordt is opgebouwd met Content van regiorunner77. NL Perron Muur 167504:5001, NL Perron2 167504:2 en NL PerronMidden 167504:5002. Succes met het omzetten naar TRS2012. Er is zeker behoefte aan gezien het aantal vragen wat ik zoal krijg. Stel dat het je lukt is het wellicht aan te bevelen de TRS2012 route ter download aan te bieden op Trainzonline. Succes en plezier met de Hobbie. Walter (Barrie40)
Nederlands West van Barrie40 is gemaakt in TS2010. een heel groot en uitgebreide layaout. Mijn comlimenten aan Walter Ik heb het in TS2012 geladen om te zien of het daarin ook werkt en wat de problemen zijn waar ik tegenaan loop.
Zie dit niet als negatieve kritiek. . Ik hoop hier anderen mee van dienst te zijn die ook tegen dit soort zaken aanlopen. Het zou leuk zijn ook jullie problemen (en oplossingen) hier te vermelden.
info over missing kuids zal ik vermeldend in het onderwerp missing kuids.
Om te beginnen: Nadat de bestanden gedownload en geïnstalleerd waren komt er een enorm groot en redelijk lege layout tevoorschijn. Zaak dus om de ontbrekende objecten te vinden en te downloaden. Dit op zich is al geen sinicure. De objecten die op DLS te vinden zijn zijn simpel te vinden ( >200MB afhankelijk van wat je mist) Veel objecten zijn te vinden op Trainzonline. te zoeken op kuid nummer of autheur (als die te vinden is) De rest komt van verschillende bronnen. Ik maak nog wel een lijstje waar eea terug te vinden is (voorzover ik ze kan herleiden)
Het eerste wat mij opvalt bij het bekijken van de route is dat er geen rails te vinden zijn. Alleen maar streepjes waar het traject moet liggen. Oorzaak: de origineel gebruikte rails ( kuid4612:38053 van Josefpav) geven een rode error en zijn niet zichtbaar . Je kunt deze gelukkig via de replace optie in surveyer wijzigen in bv de standaard Auran 2009 rails.
Op een paar plaatsen staan de bovenleidingportalen in het verlengde van de spoorlijn. een beetje slordig. ik moet nog uitzoeken wat de oorzaak kan zijn.
Veel objecten geven missing kuids. Zaak om de bron te vinden en te downloaden. Ook hier zijn de op DLS beschikbare kuids het gemakkelijkst te vinden.
De objecten met missing kuids die nergens terug te vinden zijn is een ander chapiter bv bij petrol Ships Cargo kuid 524343:5627 van arraial mist er een corona kuid 250530:1. deze zit in meerdere schepen. Deze is nergens te vinden. Een workaround is deze te openen in explorer en deze kuid te verwijderen. zowel in de omschrijving als in de kuidlijst. Wat ook een mogelijkheid is, een andere corona pakken , de kleur wijzigen in ?? en opslaan onder het missende kuid nr. (niet gecontroleerd)
Bij de Moerdijkbrug miste ik Tracksound steel bridge <kuid:46162:1137> onderdeel van oa HP Track conc bridgesound <kuid:46162:38064> Zonder deze kuid werd de brug niet zichtbaar. Had ik in een andere build van Trainz staan. heb ik trouwens niet via internet kunnen vinden.
(een paar dagen later) Frustraties rond Rotterdam Centraal invisible stations gebouwd van And06. gekoppeld zodat ze met "call at" cmd opgeroepen kunnen worden. Werkt niet. Telkens komt hetzelfde perron naar voor , je kunt geen ander perron selecteren. Dan maar elk perron een apart stationsnaam gegeven. bv Rdam centraal 1 perron 1, Rdam centraal4, perron 4. Ik denk dat dit een compabiliteitsprobleem is naar TS12.
Ook in Rotterdam Centraal wat meer problemen veroorzaakt Na een aantal invisible stations te hebben geïnstalleerd, de eerste treinen laten rijden in AI mode. Wat me opvalt is dat vrijwel geen trein zonder problemen wilde vertrekken of doorrijden richting Delft. bv perron 1- 2 . Seinen wilden niet op groen of geel springen ondanks het feit dat het komende spoor vrij was. Ook regelmatig meldingen "line ahead not signalled" ondanks het feit dat tot het volgende sein alle wissels goed stonden. Ook met behulp van de commando's van "path control" kwam er geen beweging in/ Ook onverklaarbare meldingen dat routeplanning onmogelijk was.
Na een tijd gezocht te hebben viel het me op dat onder de rails nog een spline "onderbroken dubbele rij van streepjes" zit. Geen idee waar die voor dienen en welk kuidnr dit is. Wel gemerkt dat ze als een rails spline werken en dat je er track accesoires en andere rails er aan kunt koppelen. Verder gekeken en jawel hoor: een aantal seinen waren aan die spline gekoppeld, evenals een aantal wissels aan deze onzichtbare spline. Lek boven water. ( je ziet dit niet in surveyer) Alles nagekeken en de onzichtbare splines verwijderd. Veel te veel mogelijkheden tot fouten. Het kan zijn dat dit de bovenleiding ed moet worden. Jammer, zorg voor later.
Op "Sporenplan online " heb ik de layouts van de belangrijke stations gedownload, naast de route gelegd en vergeleken. Ik weet niet in welk tijdperk deze route geprojecteerd is. Ik zie zowel Blaak nog bovengronds als de HSL aansluiting. ( geeft voor mij niet. het gaat uiteindelijk om de mogelijkheden) Rotterdam Centraal heb ik zoveel mogelijk aangepast (daar waar er ruimte voor is) aan de situatie op Sporenplan online. ( is deze actueel? ik kan nergens een update datum vinden) De treinen vertrekken nu snel en probleemloos vanuit Rotterdam Centraal. Ook is het lange wachten op de route (AI mode) voorbij.
@Frans: Bedankt voor de info. Er zijn diverse mensen die de TSR2009 versie upgraden naar TRS2012. Ik hoop dat diverse medehobiesten deze info kunnen gebruiken. Plezier met de Hobbie. Walter/Barrie40
hallo redmar, Ik zie dat je ts2006 hebt. Ik bouw in ts2009. Dus da werkt volgens mij niet goed. Wanneer je in 2009 of 2010 werkt dan dien je alle content van mij te downloaden. Zie de read me file Plezeir met de Hobbie. Walter
Trainz Versie: TANE
Ik heb je Netherland West v3 route en nam een snelle rondleiding in TS12, build 49922. Gefeliciteerd. Ik heb zoiets vele jaren geleden begonnen, maar nooit in geslaagd om zo ver te komen met het landschap.
Op verschillende plaatsen, de bovenleiding steunpalen zijn op de sporen. Is dit het resultaat van mijn importeren?
Mag ik voor stelen dat je het Rijswijk station 70337:28207:12 aan de route toe te voegen. Ik denk dat het zou heel goed passen.
Die scheve bovenleiding portalen is al een probleem sinds trainz 2009 Service Pack 4 De set is ook alweer een jaartje of 10 oud als ik het goed heb, dus het verbaasd me ook niet echt eigenlijk.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen